اقتصادی

سند ملی آمایش خوزستان اجرایی می‌شود

تی تی آنلاین/ خوزستان رئیس جمهور خوزستان گفت: با توجه به اینکه سند ملی استان خوزستان در نهایت تصویب و ابلاغ شده است، از این پس قانون عمل خواهد بود و از سند امروز این کار را انجام خواهیم داد.

صادق خلیلیان در جمع شوراها و شوراهای توسعه استان خوزستان که امروز (6 دی ماه) برگزار می شود، گفت: اولین سوال مطرح شده در این جلسه درباره طرح های سرمایه گذاری تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 بود. که خوشبختانه این اولین طرح ها شامل 184 طرح به تصویب رسید.

به گزارش تی تی آنلاین، وی افزود: سایر برنامه‌ها در این خصوص در جلسات آتی به تصویب خواهد رسید.

رئیس جمهور خوزستان گفت: پتانسیل تامین این پروژه ها حدود 700 میلیارد تومان با سود و کارمزد 5 تا 12 درصد است که بر اساس برنامه بنگاه و اجرای پروژه های کشور مصوب شده است. این پروژه ها حدود 1384 شغل ایجاد می کند.

خلیلیان گفت: با انشاء الله می توان با اجرای این طرح ها و سرمایه گذاری برای پیشرفت به تدریج بخشی از مشکلات استان را برطرف کرد.

در خصوص اجرای سند ملی کارگزاری اراضی، بخش دوم این نشست به تدوین سند ملی آمایش سرزمین و ارتباط با استان خوزستان و اختیاراتی که خوزستان در مدیریت ملی دارد اختصاص دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه سند سیاست ملی استان خوزستان در نهایت تصویب و تبیین شد، از این پس معیار عمل خواهد بود و از امروز این سند را انجام خواهیم داد.

خلیلیان افزود: کلیه پروژه های عمرانی، پروژه های عمرانی و هر گونه فعالیتی که قرار است در قالب توسعه نرم افزار و بودجه سنواتی انجام شود در محدوده این سند تکمیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا