اقتصادی

هرگونه سیاست‌ورزی، مقررات‌گذاری و سامان‌دهی فضای مجازی باید با اراده قاطبه مردم هم‌سو باشد

رئیس شورای اسلامی شهر در پیامی تبریک روز ملی فناوری اطلاعات گفت: معتقدم فضای مجازی اکنون به یکی از مهمترین فضاهای زندگی اجتماعی، تبادل فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال تبدیل شده است. بنابراین هر دلیل، نظم و ترتیب این فضا باید با حاکمیت اراده مردم همسو باشد تا منافع همه رده ها تامین شود.

به گزارش تی تی آنلاین، پیامک محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی به جوانان خلاق حوزه فناوری اطلاعات به مناسبت روز ملی فناوری اطلاعات به شرح زیر است:

به اعتقاد من «فضای مجازی» در حال حاضر یکی از مهم‌ترین فضاهای زندگی اجتماعی، تجارت فرهنگی، کارآفرینی و تجربه است، بنابراین هر سیستم، سازمان و سازمان این فضا باید همگام با نیات مردمی توسط دولت اداره شود. تامین منافع همه بخش ها به طور همزمان اعلامیه دکتر قالیباف به جوانان خلاق در حوزه فناوری اطلاعات به مناسبت روز ملی فناوری داده است.

صمیمانه ترین درودهای خود را به تمامی خواهران و برادران جوان، پرتلاش، با انگیزه و برگزیده کشور در عرصه فناوری می فرستم. .

در دوران امروز صحبت از اقتصاد، فرهنگ، سلامت، جامعه و سیاست دشوار است و باید از نقش و قدرت فناوری اطلاعات نادیده غافل شد. اگر در هر یک از این استان ها کارآمدی وجود داشته باشد، دلیل اصلی آن دسترسی و کاربرد فناوری اطلاعات و ابزار در دولت است و در صورت کمبود، رگه هایی از عدم توجه و عدم حضور و استفاده را می بینیم. فناوری اطلاعات در آن زمینه

امروزه فناوری به حوزه وسیعی تبدیل شده است که جنبه های مختلف زندگی اجتماعی و اجتماعی افراد جامعه را در بر می گیرد و استفاده از فناوری و راهکارها به بخشی جدایی ناپذیر از جامعه بشری امروز و قطعاً تجربه ای مستقیم تبدیل شده است. فناوری های مبتنی بر اطلاعات و فناوری ارتباطات می توانند مسیر توسعه بلندمدت را کاهش دهند. همانطور که بارها اشاره کرده‌ام، در همین مناسبت تکرار می‌کنم. تحول در حکمرانی و توسعه اصول و بخش هایی از جمله «هوشمندی»، «شفافیت»، «جمعیت» و «کارآمدی» برای دستیابی به «حکمرانی خوب» زیربنای ارتقا و تسریع پیشرفت است. کشور و کلید رشد و توسعه همه جانبه. همه چیز جز با حکمروایی الکترونیک و تلاش، فعالیت و نوآوری کارگزاران در این زمینه برای دستیابی به اهداف خود و دستیابی به خدمات «حکمرانی الکترونیک» انجام خواهد شد.

حل مشکلات امروز جمهوری به ویژه در حوزه اقتصاد در گرو فناوری اطلاعات و حضور علم و فناوری در این عرصه است، زیرا این یکی از حوزه های فناوری مدرن است که به عنوان عامل تحریک راننده و سایر زمینه ها اما این سازوکار قدرتمند هنوز در بخش ما عمل نکرده است تا تحولی چشمگیر در بخش تجارت و اقتصاد ایجاد کند و هزینه تولید را کاهش دهد و در سایه حضور فعال در بخش تولید به این مهم دست یابد. بخش خصوصی و تحقیقات ملی حاکم، مراکز علمی و دانشگاه ها در حال بررسی رویکردی برای به کارگیری برنامه ها و عملیات علمی-پژوهشی هستند، مشروط بر اینکه دولت یک سیستم حمایتی پرسنل سیاست گذاری و تنظیم شده و کارآمد را حفظ کند. راه حل ها و فرصت های زیادی را برای این تخصص ارزشمند جامعه فراهم می کند.

بحث مهم دیگر بحث امنیت زیرساخت ها، سیستم ها و داده های دارایی ها و سرمایه های ارزشمند منطقه است که برخی از آنها در روزهای اخیر مورد هجوم دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته است. لذا توجه به امنیت زیرساخت ها و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به ویژه تسریع در تکمیل و توسعه «شبکه ملی اطلاعات» از جمله انتظارات بزرگ از دستگاه های اجرایی کشور به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. . معمار این شبکه و برچسب بخش خصوصی اپراتور و ارائه دهنده زیرساخت، خدمات و محتوای آن است.

من قویاً معتقدم چابکی کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات و افراد تحصیلکرده در این بخش مفید است. باید از حضور آنها قدردانی کرد و دانش و مهارت آنها را از جوامع، مؤسسات و مراکز تحقیقاتی اروپایی و آمریکایی که به بهای گزاف برای این ملت ذخیره شده اند، گرفت. از این رو سازمان های مورد حمایت در حوزه فناوری اطلاعات برای ارتقا و ارتقای همکاری مراکز تولیدی و صنعتی و ارائه دوره های آموزشی در مراکز دانشگاهی فناوری اطلاعات باید مورد توجه و توسعه جدی قرار گیرند.

به عنوان نماینده مردم و رئیس شورای اسلامی، معتقدم «فضای مجازی» اکنون به یکی از مهم ترین فضاهای زندگی اجتماعی، تعامل فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال تبدیل شده است. بنابراین هر دلیل و نظم و نظمی که در این فضا وجود دارد باید همگام با اراده مردم توسط دولت اداره شود تا در عین حال منافع همه دستورات تامین شود.

از ابتدای آغاز نزدیک به دو سال بررسی کارشناسی و نشست کارشناسان و کارکنان حوزه علمیه، شورای اسلامی شهر سال گذشته با در نظر گرفتن بودجه 11 میلیون تنی در سال جاری قانون جنگل دانش بنیان را تصویب کرد. با رفع موانع ایجاد و توسعه این مشاغل، خدماتی تاریخی به اکوسیستم های فناورانه منطقه ارائه کرد. بر اساس این قانون، ایالت ها برای کمک به توسعه فعالیت های دانش بنیان و ارائه یک بستر منتخب در کشورشان تصویب شده اند. این قانون از تسریع در پرداخت تعهدات مالی معوق دستگاه‌های اجرایی به جوامع علم‌محور، افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شادی و افزایش فعالیت بانک‌ها در این بخش با ارائه تحقیقات درباره دستاوردهای دانشگاه‌ها حمایت می‌کند. و دستگاه‌های اجرایی برای جوامع علم‌محور و سرمایه‌گذاری بیش از حد در دستگاه‌های اجرایی برای تأسیس انجمن‌های علم‌بنیان، خرید محصولات علمی خارج از فرآیند مناقصه و فرآیندهای قانونی که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود. همچنین برای مشوق های مالیاتی لازم و رسیدگی به دعاوی مربوط به علوم پایه جوامع در محاکم خاص به ریاست قوه قضائیه تصویب شده است. با توجه به تلاش ویژه دولت محترم برای درک کلیه بندهای این قانون، امیدوارم در آینده نزدیک حدود این قانون در کشور اجرایی شود.

شورای اسلامی و نمایندگان کارگری این دوره نیز آمادگی دارند با تصویب قوانین مترقی و رفع موانعی که برای اصلاح قوانین مدرن کشورمان امکان پذیر است، زمینه های توسعه و توسعه سریع در این حوزه را فراهم کنند.

برای نشان دادن تمامی فعالان جوان، خلاق و توانمند در عرصه فناوری، تمام توان خود را برای ایجاد و استفاده از فعالیت خلاقانه شما به کار گرفته ایم و اکنون نوبت شماست که با احترام و تجربه از تمامی توانایی های بالای شما استفاده کنید. تلاشی برای رفع موانع و شاهد پیشرفت ما به ایران. تو ای جوان میتوانی ایران قوی بسازید و کار رسمی ما به سادگی راهی برای سهولت در اعمال شماست. ما را نیز در کنار خود ببینید.

ابوجعفر محمد بن موسی خوارزمی به مناسبت گرامیداشت و تکریم دانشمندان بزرگ ایران، «روز ملی فناوری اطلاعات» را به علما، فعالان و صاحب نظران فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان صبر و اجر مسئلت دارم. خدمت مثمر ثمر و مستمر شما در راه توسعه ایران عزیز.

محمد باقر قالیباف
رئیس شورای اسلامی”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا