اقتصادی

شرکت ملی مس طی ۶ ماه ۲۷ پرونده فساد به دستگاه قضایی تحویل داده است

تی تی آنلاین/ کرمان مدیرعامل انجمن صنعت مس ایران گفت: مبارزه با فساد نباید یک موضوع سیاسی باشد و باید در مبارزه با فساد جدی باشیم، اما نباید مجرمان را زیر پای مسئولین قرار دهیم. 27 پرونده فساد در مدت 6 ماه تشکیل و تحویل قوه قضائیه شده است و هرکس مدعی مبارزه با فساد باشد اعلام می کند که چند پرونده در این زمینه به قوه قضاییه تحویل داده است.

علی رستمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: برنامه توسعه پنج و نیم ساله زنجیره مس از اکتشاف تا صنایع پایین دستی را طراحی کرده ایم.

به گفته وی، صنعت مس در ایران قدمتی 51 ساله دارد و این صنعت پس از انقلاب در شیلی در ایران شروع به کار کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنعتی ایران، آلودگی شدید هوا و هوای کشور باید بیشتر تقویت می شد زیرا ایران در کمربند هوایی جهانی قرار دارد و تمرکز این کمربند در ایران است.

به گفته وی، 7 درصد از خاک ایران کشف شده و حاصل آن 19 میلیارد تن مواد معدنی است، بنابراین ایران در این زمینه پنجم جهان و رتبه دوم آسیاست. این در حالی است که برخی کشورها دو یا سه بار کشور خود را کاوش کرده اند و اگر 100 کشور کاوش شود، اگر در دنیا نفر اول نباشیم، قطعاً دوم می شویم.

رستمی بیان کرد: سالانه حدود 130 هزار متر اکتشاف انجام می شد و امسال بیش از 200 هزار متر اکتشاف هدف گذاری شد. در حال حاضر دو تیم مهندس داریم و این دو تیم 45 موتور را تهیه کرده اند که از این 45 موتور شش موتور وارد کشور شده است.

ضرورت راه اندازی کارخانه های معدنی در استان کرمان

به گفته وی، استان کرمان نیازمند اکتشاف، آزمایشگاه و… است. شرکت های حوزه معدن و باید از طریق دانشگاه باهنر این ظرفیت در این زمینه افزایش یابد و هر ظرفیتی ایجاد شود شرکت ملی مس به آنها کمک خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، بخش بزرگی از مته ها و ماشین آلات مورد نیاز استان کرمان از خارج از استان و حتی خارج از کشور تامین می شود.

وی می افزاید: دو آزمایشگاه در کشور داریم که در تهران و کرج قرار دارند و تمام آزمایشات کشور در این دو آزمایشگاه انجام می شود و اگر کارخانه ای در استان کرمان راه اندازی کنیم قطعا اتفاق خوبی در این زمینه خواهد افتاد. کشور. .

رستمی با بیان اینکه سه معدن بزرگ در حوزه معدن داریم، گفت: با این معدن ظرف حدود 250 سال 19 میلیارد تن مواد معدنی استخراج خواهیم کرد.

ایران در تولید کاتد مس در رتبه هجدهم جهان قرار دارد در حالی که از نظر محتوای معدنی در رتبه پنجم جهان قرار دارد و برای رسیدن به جایگاه تولید در محل منابع معدنی (رتبه 5 جهان)، تولید باید چهار برابر تولید فعلی باشد.» این بخش دیگری از سخنان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در مطبوعات کرمانی بود.

به گفته وی، سرمایه بسیار حائز اهمیت است و شرکت ملی مس در تامین مالی مشکلی ندارد و حتی یک قضاوت هم به بانک یا جایی بدهکار نیست، بنابراین اجرای طرح های عمرانی امکان پذیر است.

رستمی با اشاره به 28 هزار کارگر شاغل در شرکت ملی مس ایران تاکید کرد: بهترین کارگران غرب آسیا در شرکت ملی مس ایران به کار گرفته شده اند.

وی بازار صنعت هوایی را جذاب ترین بازار دنیا دانست و گفت: محصولات ما همیشه پیش خرید می شود. همه چیز در صنعت هوا بسیار خوب است.

کشور به شرکت های فعال در زمینه استخراج نیاز دارد

وی ادامه داد: تاکنون حدود 200 هزار تن استخراج در مجموعه شرکت ملی مس انجام می‌شود که باید چهار برابر شود و برای تحقق این امر نیاز شدیدی به شرکت‌های فعال در حوزه استخراج، تغییر فناوری و فناوری وجود دارد. 500 کامیون کمپرسی در کشور نیاز است. این سخنان مدیرعامل شرکت ملی هوا در کرمان ایران بود.

وی در ادامه سخنان به حوزه تولید در نظر گرفته شده اشاره کرد و افزود: باید در نظر داشت 6 کارخانه تولیدی ایجاد شود که برای هر کارخانه تقریباً 500 میلیون سرمایه نیاز است که چهار مورد از آنها باید در سرچشمی نصب شود.

رستمی با بیان اینکه فناوری تولید 600 هزار تن در یک کارخانه در دنیا متمرکز است، اظهار داشت: در تولید اشیا باید فناوری های روز داشته باشیم و با رایزنی های انجام شده چهار شرکت خارجی قول داده اند که جدید به ما بدهند. فن آوری ها تولید incumbo.، دادند

درباره کشوری که طبخ می کنند گفت: اگر یک میلیون تن بپزند صادرات کشور بیش از 10 میلیارد دلار افزایش می یابد.

استفاده از مهندسین کرمان بدون آزمون میانگین بالایی است

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به جلسات 6 ماهه خود با دانشگاه های استان کرمان ادامه می دهد: از همه شرکت های علم محور که ایده و محصول دارند حمایت می کنیم و با آنها فیلمنامه می نویسیم و قرارداد می بندیم. در حالی که دانشجویان مهندسی استان های کرمان که ارتفاع متوسطی دارند بدون آزمایش از آنها استفاده می کنیم.

به گفته رستمی، تحریم تاثیر چندانی بر شرکت ملی مس ندارد و ادامه می دهد: 18 هزار کارگر یا با شرکت ملی مس قرارداد دارند و یا شاغل هستند که بخش زیادی از آنها با سازوکار معاینه استخدام شده اند. کمترین درصد بدون معاینه رد شد و 8 یا 10 مرد را به شرکت ملی هواپیمایی آوردیم که با قراردادهای کاری خاص استخدام نشده بودند.

به گفته مدیرعامل ملی مس ایران، 8 میلیارد یورو در استان کرمان در حوزه صنایع کوچک و بزرگ سرمایه گذاری شده است که همه این سرمایه گذاری ها باید تا پنج سال آینده به بهره برداری برسد.

“مبارزه با فساد دولتی نباید انجام شود و باید در مبارزه با فساد جدی باشیم، اما نباید ماموران را به خاطر تخلفات رعایا مقصر بدانیم. 27 پرونده فساد ظرف شش ماه داده می شود و تحویل داده می شود. به قوه قضائیه و هر کس ادعای مبارزه با فساد را دارد، به همان اندازه پرونده را به قوه قضاییه تحویل داده است.» این بخشی از مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بود.

بودجه هوا برای باشگاه های فوتبال استان کرمان چقدر است؟

وی ادامه می دهد: سال گذشته 70 میلیارد تومان به باشگاه های فوتبال استان کرمان اختصاص یافت که امسال به 150 میلیارد تومان رسید و این رقم کافی نیست و از ورزش کرمان دفاع خواهیم کرد و در صورت الحاق اضافه شد. در صورت نیاز، بودجه را حتما تامین خواهیم کرد.

رستمی با اشاره به صحبت های نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی گفت: وی نباید این وام را می گرفت و منابع با پیگیری وی از طریق طرح مس در اختیار مستمندان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران درباره تحقیقات و تحقیقات در حوزه ملی مس ایران تاکید کرد: ما با کسی در مورد تحقیق و پژوهش مذاکره نکرده ایم و مجلس هنوز اطلاعاتی در این زمینه از ما نخواسته است و ما آماده همکاری در این زمینه با طرح اسلامی هستند.

به گفته وی، حساب های بانکی و درآمد شرکت ملل مس ایران در استان کرمان قرار دارد و حدود 65 درصد از حساب های بانکی در استان کرمان و تعدادی نیز در استان آذربایجان شرقی است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا