اقتصادی

شناسایی زمین برای ساخت مسکن توسط بنیاد

تاکنون ۳۴۱ هزار واحد در روستاها و شهرهای کوچک توسط بنیاد مسکن به مرحله‌ی اجرا رسیده و برنامه شناسایی اراضی دولتی و خصوصی به منظور اجرای پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ آغاز شده که تا خرداد امسال انجام می‌شود.

به گزارش تی تی آنلاین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حمایت و ساخت سالیانه ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن را در روستاها، شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و برخی شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را در دستور کار دارد که تاکنون ۳۴۱ هزار واحد در روستاها و شهرهای کوچک توسط بنیاد مسکن به مرحله‌ی اجرا رسیده است. اوایل بهمن ماه سال گذشته میانگین پیشرفت واحدهای شهری تحت نظر بنیاد مسکن ۲۳ درصد و واحدهای روستایی ۴۵ درصد عنوان شد. در حال حاضر بیش از ۷۲ هزار واحد از مرحله‌ی فونداسیون عبور کرده است. بیش از ۳۰۰۰ واحد در حین نازک‌کاری و نزدیک ۲۰۰ واحد افتتاح و به مردم واگذار شده است. ۳۰۰۰ واحدی که در مراحل پایانی قرار دارد فروردین ۱۴۰۲ همزمان با سالروز تشکیل حساب صد امام (ره) افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید

توضیح رئیس بنیاد درباره قیمت مسکن ملی

درخصوص برنامه‌های سال جاری نیز حمیدرضا سهرابی – معاون مسکن شهری بنیاد مسکن – گفته است: بنیاد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شروع به شناسایی اراضی دولتی خصوصی کرده است تا بتواند برای تولید مسکن در سال آتی توافق های لازم را انجام بدهد و در صورت نیاز الحاق با شرایط قانونی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تامین اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن فرآیندی زمانبر است و توافقات باید با بخش خصوصی و منابع طبیعی انجام و فرآیند قانونی برای الحاق به محدوده انجام شود، بیان کرد: برای این منظور اراضی شناسایی شده در کمیته طراحی، برنامه‌ریزی و شورای‌برنامه‌ریزی تعیین تکلیف می‌شود.

سهرابی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: نتایج بررسی اراضی شناسایی و معرفی شده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت حداکثر تا ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۲ اعلام می‌شود تا ساخت مسکن بر روی اراضی فاقد مشکل آغاز شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا