علم و سلامت

ضرورت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار

تی تی آنلاین / شلوغ کردن دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای یک معاون آموزشی است که واکسن باید در نظر گرفته شود در صورت نیاز به آنفلوانزا در زنان باردار ، تب شدید در دوران بارداری ، به ویژه در سه ماهه اول بارداری یک عامل مهم برای نتیجه ناهنجاری در جنین است.

دکتر. عبدالرسول همانت روز سه شنبه ، 27 نوامبر به خبرنگاران گفت: این حیوان مادر باردار است و نمی توان همزمان با شروع فصل پاییز و افزایش توانایی بیماری ، این مادر را باردار کرد. “امسال حدود 15000 نفر از اعضای گروه هدف برای واکسیناسیون برنامه ریزی شده اند.

دریافت واکسن آنفولانزا علائم عفونت آنفلوانزا را به موقع کاهش می دهد »، وی با بیان اینکه با ابتلا به این بیماری ، این واکسن به طور متوسط ​​40 درصد از عوارض فصلی بیماری را در بیمارستان بستری برای زنان باردار کاهش می دهد.

همانت او یک باره افزود: “در آن زمان بارداری ، هیچ چیزی توانایی نگه داشتن بیماری را ندارد و نشان می دهد که عوارض مادر و جنین فقط در فاصله کمی از قلب و تب زیاد است ، زیرا این شایعترین علائم در یک بیماری است ، به ویژه در سه ماهه اول بارداری ، خطر ابتلا به به نوبه خود افزایش می یابد ، کودک غیر طبیعی را بیرون می کشد.

وی با تأکید بر اینکه دریافت واکسن آنفلوانزا در دوران بارداری بی خطر است و اگر بارداری بیماری آن زمان باشد و بدون در نظر گرفتن هفته های بارداری ، واکسن مانعی ندارد ، افزود: واکسیناسیون آنفلوانزا در دوران بارداری می تواند به مادر و جنین داده شود تا از این بیماری محافظت کند. .

همانت با بیان اینکه نهادهای بهداشتی و واکسن آنفلوانزا برای موثر بودن در مراحل بارداری مادر و جنین به ویژه در سه ماهه اول بارداری مفید است ، افزود: به طور کلی اقدامات پیشگیرانه دست و جلوگیری از شستشوی بیماران به کاهش خطر ابتلا به این بیماری است ، مگر اینکه در این مدت ، واکسیناسیون علیه بیماری مادرش ، او بهترین راه برای دفاع از خود باشد و منجر به چرخش کودک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از مهمترین مزایای واکسیناسیون مادر برای انتقال جنین آنتی بادی های ایجاد شده در پاسخ به این بیماری کشنده از مادر به کودک ، و از آن برای چندین ماه پس از تولد کودک به ویژه در بین کودکان محافظت می شود. حتی به عنوان نوزادان زیر 6 ماه بسیار ضعیف یا در معرض بیماری و دلایل آن.

وی گفت: “پس از واكسن داده شده در معرض خطر ابتلا به بیماری تقریباً صفر است ، زیرا واكسن حاوی ویروس زنده نیست ، ویروسی كه باعث بیماری می شود طولانی مدت است.” “واکسن آنفلوانزا از بیماری Covid 19 محافظت نمی کند”. اما این می تواند در کاهش علائم موثر باشد ممکن است با علائم بیماری Covid 19 اشتباه گرفته شود.

همانت ، و می گوید که واکسیناسیون خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد ، عفونت های دستگاه تنفس فوقانی به واکسن آنفلوانزا اضافه شد ، احتمال ادامه بیماری را کاهش می دهد و گسترش واکسن آنفلوانزا اوایل پاییز است. بنابراین نمی تواند مثر باشد.

شیراز ، معاون علوم پزشکی دانشگاه گفت: تاکنون 85 درصد مادران باردار تحت مدیریت منطقه دانشگاه واکسینه شده علیه این بیماری شناسایی شده اند و این روند تا پایان فصل سرما ادامه دارد.

پیام آخر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا