علم و سلامت

عکس | تصمیم جنجالی بوکینگ‌دات‌کام به بهانه تحریم های آمریکا / احتمال اخراج مهندسان ایرانی !

به گزارش خبرگزاری تی تی آنلاین، امروز خبری مبنی بر سیاست تبعیض آمیز «بوکینگ دات کام» در فضای مجازی منتشر شده است که بر اساس آن این شرکت پیشنهاد شغلی بسیاری از مهندسان ایرانی را پس گرفته است. برخی از آنها در آخرین مراحل زندگی خود بودند که این موضوع را جدی گرفتند. تحریم های آمریکا علیه ایران و کشورهای کوبا و سوریه دلیل این اقدام عنوان شده است.

در این موضوع توییت های مهندس و نویسنده معروف گرگ اوروس بیشترین بازدید را در فضای مجازی داشت. او به این رفتار و سیاست به شدت انتقاد کرد و آن را زشت خواند.

رفتار غیراخلاقی Booking.com با مهندسان ایرانی جنجال به پا کرد

Uros می نویسد: “Booking.com در آمستردام جایگزین پیشنهادات بسیاری از مهندسان نرم افزار از ایران، سوریه، کوبا و سایر کشورهای تحت تحریم آمریکا شده است. شرم آور است. کارمندان Booking.com نیز برای این کار بدبخت هستند.”

بیشتر بخوانید: این ایرانی مقیم آمریکا مشکل دسترسی کاربران ایرانی گوگل پلی را حل کرد!

وی دلیل این امر را اینگونه توضیح داد: زمانی که اوبر در آمستردام بود ایرانی ها را استخدام کردم، شاید Booking.com یک شرکت تابعه آمریکایی داشته باشد و در این مورد باید برای استخدام افراد از کشورهای تحت تحریم آمریکا ویزای ویژه ای درخواست کند. ما مجبور شدیم این کار را انجام دهیم. شرکت آمریکایی اوبر هم همینطور.البته booking.com یک شرکت اروپایی است و این کار را نکرده است.در این مورد تصمیم booking.com برای حذف شرایط و عدم استخدام افراد سوال کوچکی است. سوال بزرگ این است که چه کسی با توجه به این وضعیت تصمیم به زندگی و مهاجرت گرفته است. “Booking.com بدون هیچ سوالی می توانستند ویزا بگیرند، اما پیشنهاد شغلی را پس ندادند.”

این روش همچنین در شکایات کارکنان Booking.com دخیل است. طبق توییت های اوروس، همکاران کمپینی در اعتراض به اتخاذ این تصمیم راه اندازی کردند. در کمال تعجب این شرکت تاکنون تعداد زیادی مهندس ایرانی را بدون مشکل استخدام کرده است.

اوروس در این توییت تاکید کرد که این خبر توسط چندین منبع از داخل شرکت تایید شده است.

در این میان، بسیاری از ایرانیان این واقعیت را با تجربه خود تأیید می کنند. مثلاً در یکی از توییت‌ها شخصی اعلام کرد که پس از دریافت پیشنهاد از شغل خود استعفا داده و اکنون بر خلاف این قضاوت ظالمانه است.

5858

دکمه بازگشت به بالا