علم و سلامت

ماجرای واکسن‌های تقلبی آسترازنکا در ایران چیست؟

بر اساس گزارش ها شفافیتزمانی که به این اطلاعیه اشاره می‌کنیم، متوجه هشداری می‌شویم مبنی بر اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید واکسن‌های Astraznka که خارج از سیستم قانونی واکسیناسیون کشور هستند، تقلبی و آلوده هستند.

وی افزود: نکته ای که باید به خود یادآوری کنم این است که اگر به کمپین های رسانه های داخلی هم در صدا و سیما و هم در تلویزیون مراجعه کنید، متوجه می شوید که اخبار تابستانی از دریافت فریبکارانه شرکت ها و شرکت ها چه به صورت زیرزمینی و چه خارج از سیستم غیرقانونی واکسیناسیون خبر می دهد. ، و این افراد متاسفانه در دام این کلاهبرداران افتاده اند.

رئیس اداره پیشگیری از بیماری های با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: این در واقع یک اقدام بسیار خطرناک است و مردم باید هوشیار باشند و در خارج از کشور (خارج از مراکز واکسیناسیون تاج) واکسینه نشوند.

زهرایی با بیان اینکه این تجربه ای است که می تواند در کشورهای دیگر اتفاق بیفتد، افزود: به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی این نکته را اعلام کرد تا مردم و ملت ها با خطراتی که ملت ها با آن مواجه هستند مواجه شوند.

وی در پایان گفت: در نهایت مجدداً یادآوری می‌کنم تمام واکسن‌هایی که در سیستم واکسیناسیون کشور و مراکز ملی واکسیناسیون استفاده شده است از جمله واکسن‌های استرازنکا یا سایر واکسن‌ها؛ توسط کشورهای در حال توسعه در کشور خریداری و توزیع شده و تحت بازرسی گسترده قرار دارد. پس نگران نباش نگران نباش

دکمه بازگشت به بالا