اقتصادیکسب و کار ویژه

مزایای استفاده از فولاد ضد زنگ

کاربرد استیل در لوازم خانگی

در دهه گذشته، اکثر خانه داران از لوازم خانگی جنس فولاد ضد زنگ استفاده می‌کنند.ظاهر براق و مدرن این فولاد با انواع دکوراسیون داخلی، با زیبایی ترکیب شده و دوام آن‌ها بی‌همتا است.وسایل استیل، باعث زیبایی و جذابیت هر آشپزخانه می‌شود.

نکته مهم دیگر، این است که حتی اگر نمی‌توانید در آشپزخانه خود تجهیزات حرفه‌ای داشته باشید، با وسایل ساخته شده از جنس استیل، احساس می‌کنید که در یک رستوران درجه یک هستید.اگر کابینت سفید یا تیره و سطح آن گرانیتی یا سنگ مرمر باشد؛ ، بهترین انتخاب است.این فولاد، زیبایی خاصی به سایر دکوراسیون آشپزخانه شما می‌دهد.طراحی پویا و ظریف فولاد ضد زنگ نیز باعث افزایش ارزش خانه شما می‌شود.در صورت تصمیم به فروش خانه، با توجه به ارزش لوازم استیل، یک سرمایه‌گذاری پربازده برای شما به ارمغان می‌آورد.

مشخصات فولاد ضد زنگ

برخلاف سایر مواد؛ مانند چوب، پلاستیک و آلیاژهای فلزی مختلف (مانند آلومینیوم)، تا زمانی که شما به طور صحیح از استیل مراقبت می‌کنید؛ این فولاد نیز سطح صاف خود را حفظ می‌کند و اثری از شیب، شکاف و شیار بر روی فولاد نخواهید دید. این امر تمیز نگه داشتن فولاد را آسان‌تر می‌کند، زیرا فرصت کمتری برای خاک، روغن و جذب گرد و غبار وجود دارد. علاوه براین ، باکتری‌ها در این مناطق پنهان فرصتی برای رشد و تکثیر نخواهند داشت.حهت اطلاع از فروش فولاد SPK لطفا کلیک کنید

تجهیزات استیل، بسیار بادوام هستند و برای مدت طولانی استفاده می‌شود.

، سرمایه‌گذاری نسبتاً ایمن و معقولی برایتان خواهد داشت. بنابراین؛ دکوراسیون از جنس استیل ضد زنگ، می‌تواند ارزش فروش کلی آن را بالا ببرد.

انجام عملیات حرارتی روی برخی از فولادهای ضد زنگ، استحکام بسیار بالایی به آن ‌می‌دهد.

نقش فولاد ضد زنگ در بازار

تمام فولادهای ضد زنگ، از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار هستند. به همین دلیل، این فولادها برای طیف وسیعی از محیط ها کاملاً مناسب است.

گرید کم آلیاژ، در شرایط اتمسفر در برابر خوردگی مقاومت می‌کند.

گریدهای پرآلیاژ حتی در دماهای بالا و فشارها، در برابر خوردگی در اکثر اسیدها، محلول‌های قلیایی و محیط‌های کلریدی مقاومت می‌کنند.

با وجود مقاومت در برابر خوردگی، محیط‌های شیمیایی خاصی وجود دارد که برای تجهیزات فولاد ضد زنگ مشکل ایجاد می‌کند.

برخی از گریدها، در برابر پوسته پوسته شدن مقاومت می‌کنند و در دماهای بسیار بالا نیز استحکام بالای خود را حفظ می کنند.

در حالی که برخی دیگر، در دمای کرایوژنیک (دمای بسیار پایین)، چقرمگی استثنایی ازخود نشان می‌دهند. اکثر فولادهای ضد زنگ قابل برش، جوشکاری، شکل دهی، ماشینکاری و ساخت آسان هستند.

استنلس استیل غیر متخلخل است، که این باعث می‌شود سطح فولاد نسبت به چوب یا پلاستیک بهداشتی‌تر باشد. اگر در خانه خود بچه یا حیوان دارید، لوازم استیل؛ گزینه‌های مناسبی هستند زیرا کمتر آلوده می‌شوند.

طول عمر فولاد زنگ نزن

استنلس استیل، یک ماده با دوام و پرتحمل می‌باشد که در مقایسه با هزینه چرخه عمر، ارزان‌ترین انتخاب است.

از مزایا و معایب فولاد ضد زنگ ، دوام قابل توجه آن در صنعت است. به عبارت ساده، این ماده مستحکم است و شکل خود را حفظ می‌کند. در واقع استیل، در برابر ضربه و آسیب به ساختار آن، بسیار مقاوم است. استحکام این فولاد تا محدوده دمایی گسترده ای حفظ می‌شود (تقریبا تا  1400˚F).

اگر وسیله‌ای از جنس فولاد ضد زنگ خریداری می‌کنید، می‌توانید مدت زمان بسیار طولانی را روی آن حساب کنید.

معمولاً تعویض فولاد ضد زنگ ضروری نیست (با فرض نگهداری مناسب).

مزایای فولاد زنگ نزن

از مزایای فولاد زنگ نزن ، مقاومت در برابر اکسیداسیون است، بنابراین به‌راحتی زنگ نمی‌زند.

از آنجا که این استیل قادر است سال‌ها در شرایط مرطوب قرار بگیرد به عنوان ماده ایده‌آل برای آشپزخانه‌ها است.

مقاومت این فولاد در برابر اکسیداسیون و همچنین سختی آن، باعث شده استیل ضدزنگ برای صنعت جراحی ضروری باشد.

زیرا باید کاملاً عاری از زنگ زدگی و لکه باشد تا برای بیماران قابل استفاده باشد.

علاوه براین، استنلس استیل از نقطه ذوب بسیار بالایی برخوردار است.

نقطه ذوب بالا، آن را در زمینه‌های مربوط به ساخت و ساز و ماشین سازی، بسیار ارزشمند می‌کند.

این فلز فشار بالایی را تحمل می‌کند که آن را در ساخت ظروف ذخیره سازی، بسیار حیاتی می‌کند.

باوجود اینکه از مزایای فولاد زنگ نزن ، میتوان به نقطه ذوب بالا اشاره کرد، درعوض، این امر جوشکاری را دشوار می‌کند.

به دلیل دشوار بودن تولید استیل ضد زنگ، اغلب دارای نوسان قیمت شدید است.

نکته منفی دیگر، این است که استیل خیلی راحت خاک و گرد و غبار را نشان می‌دهد، هرچند روند تمیز کردن آن دشوار نیست. فولاد زنگ زن اغلب کوچکترین لکه یا اثر انگشت را نشان می‌دهد، که گاهی اوقات؛ باعث ظاهر سیاه و کثیف در برخی از آشپزخانه‌ها می‌شود.

یکی دیگر از معایب جزئی این است که برخی از لوازم استیل، مغناطیسی نیستند.

اگر یخچالی را انتخاب کنید که مغناطیسی نباشد، نمی توانید آهنربا را روی درب قرار دهید. 

مراقبت از فولاد ضدزنگ

استیل ضد زنگ را با کمی صابون و آب تمیز کنید. برای این کار، به سادگی صابون مایع را به پارچه‌ای که در آب گرم خیس شده است؛ اضافه کنید و هرگونه علامت و لک را پاک کنید. برای پاک کردن اثر انگشت از شیشه پاک‌کن و یک حوله کاغذی استفاده کنید. محصولات تمیز کننده مخصوصی برای وسایل استیل ضد زنگ موجود می‌باشد.

مزایای شگفت انگیز فولاد ضد زنگ برای پروژههای ساخت

 

به طور فوق العاده ای در صنایع گسترده استفاده می شود. مقاومت در برابر خوردگی، استحکام، جذابیت زیبایی شناختی و موارد دیگر دارد. مزایای آن کد گذاری شده و پشت سر هم هستند.

موارد زیر مزایای پیشنهاد ضد زنگ کمتر است:

مقاوم در برابر محیط خورنده

مهمترین وجه فولاد ضد زنگ این است که برای مدت طولانی، زنگ نزند. امکان جلوگیری از خوردگی، آن را به یک انتخاب ارجح تبدیل می کند. فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی در شرایط جوی مختلف مانند محیط اسیدی، قلیایی و کلردار مقاوم است. غلظت کروم بر توانایی مقاومت در برابر خوردگی تأثیر می گذارد. درجه های کم آلیاژ با محیط های مرطوب و آب سازگار هستند، در حالی که گریدهای آلیاژی بالا با محیط های خوردگی اسیدی، قلیایی و کلردار بهترین عملکرد را دارند.

سهولت در ساخت

فرایند ساخت شامل برش، جوشکاری، مهر و ابزار ضد زنگ است.فرایند ساخت ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد. ماشین سنتی قدیمی می تواند مشکلاتی ایجاد کند. با ماشین کاری و ابزار مدرن، فولاد ضد زنگ را می توان برش داد، جوش داد، خم کرد، ماشینکاری کرد، مونتاژ کرد و به راحتی تحت هدایت حرفه ای ساخت. ماشینکاری دقیق گسترده با درجه های فولاد ضد زنگ فرصت هایی را برای ساخت در بسیاری از پروژه ها ایجاد کرد.

استحکام قدرت

عامل بسیار امیدوارکننده ای که فولاد ضد زنگ مورد استفاده در صنایع مختلف را به خود اختصاص می دهد، استحکام است. این می تواند در برابر ضربه ها و استحکام ذاتی در دماهای شدید مقاومت کند.

نسبت قدرت به وزن

فولاد ضد زنگ آستنیتی را می توان با کار سرد تقویت کرد و نسبت استحکام به وزن قابل توجهی را نشان می دهد. نسبت استحکام به وزن بالا، فولاد ضد زنگ را در صنعت هوانوردی ترجیح می دهد.

فولاد ضد زنگ سازگار با محیط زیست و به طرز شگفت انگیزی پایدار است

فولاد ضد زنگ در طبیعت قابل بازیافت، پایدار و سازگار با محیط زیست است. سهم عمده تولید فولاد ضد زنگ از ضایعات فولاد ضد زنگ قدیمی به دست می آید. ارزشمند است و استرس را در سیاره کاهش می دهد.

مقاومت حرارتی

فولاد ضد زنگ دارای مقاومت عالی در برابر آتش و حرارت است. درجه حرارت و استحکام بالایی را در مقابل پوسته پوسته شدن ارائه می دهد. فولاد ضد زنگ به طور گسترده ای در ساخت مبدل های حرارتی، دیگ های بخار، در صنعت هواپیما و نفت استفاده می شود.

فولاد ضد زنگ استاندارد بالایی از بهداشت را ارائه می دهد. سطح صاف آن باکتری را برای تولید مثل نمی گذارد و به راحتی می توان آن را ضدعفونی و نگهداری کرد. فولاد ضد زنگ یک نیاز جدی ترجیحی در صنایع فرآوری مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و دارویی و در لوازم خانگی است.

استفاده طولانی مدت

با این حال اقدامات ساده و مؤثر می تواند در استفاده طولانی مدت از فولاد ضد زنگ سودمند باشد. به نظر می رسد هزینه تولید و ساخت در مقایسه با سایر گزینه های فولادی بیشتر باشد. اما نتیجه به دست آمده برای طولانی مدت تعجب آور و توضیحی است.

ظاهر زیبایی شناختی

سطح براق روشن جلوه دلپذیر زیبایی می دهد و از این رو در پروژه معماری استفاده می شود. نمونه درخشان فولاد ضد زنگ مورد استفاده در سالن کنسرت والت دیزنی و ابر شیکاگو ایالات متحده است.

گاهی اوقات فولاد ضد زنگ برای هر پروژه ای گران به نظر می رسد؟ بله کمی اینطور است. اما مزایای بسیاری از علوم مهندسی نیز به همراه دارد. طراحان پروژه باید به رویکرد تعبیه شده بلند مدت با پایداری توجه کنند. برای نتیجه گیری، فولاد ضد زنگ برنده آشکار در زمینه های مختلف است. اگرچه مسائل مربوط به ساخت، دانش حرفه ای و تجهیزات با کیفیت بالا دخیل هستند

منبع :

آرسینکو

شهر آهن

دکمه بازگشت به بالا