عمومیکسب و کار ویژه

معایب شوتینگ ساختمان

امروزه شوتینگ زباله مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است و اما شوتینگ زباله چیست؟ و چه کاربری دارد ؟ دفع زباله در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی به خصوص ساختمان های بلند مرتبه یکی از مواردی است که می تواند برای ساکنین، مشکلات بسیاری مانند سختی رفت و آمد و یا آلودگی و بوی نامطبوع محیط ساختمان را در پی داشته باشد. برای رفع این مشکلات و آسایش ساکنین در برج ها و ساختمان ها امروزه شاهد سیستم های شوتیگ زباله هستیم.

قیمت شوتینگ زباله/ساخت و نصب شوت زباله توسط تهران دما

شوتینگ زباله از بخش های مختلفی تشکیل شده و به کمک دریچه هایی که در طبقات مختلف ساختمان تعبیه می شوند، به راحتی امکان دفع زباله ها را فراهم کرده و علاوه بر پاکیزگی و نظافت راهروها موجب کاهش تردد و رفت و آمد ساکنین شده است. این سیستم ها به کمک فناوری های بروز و با استفاده از کانال های تعبیه شده زباله ها را جمع آوری کرده و پس از متراکم سازی و حذف شیرابه ها، زباله ها را در کیسه های مناسب قرار داده و آماده دفع و خروج از ساختمان می کنند.

خرید شوتینگ زباله را به شما توصیه میکنیم اگر ، در ساختمان های بلند مرتبه و برجهای مسکونی زندگی میکنید. چرا که استفاده از شوتینگ زباله مزایایی دارد که برای شما در این گونه ساختمان ها بیشتر قابل درک است ساختار سیستم شوت زباله از داکتی با سطح مقطع گرد از جنس ورق استیل و یا گالوانیزه است

که از اجزایی چون داکت اصلی، داکت ونت سه راهی شستشو دریچه شوت زباله ساپورت سه راهی خروجی زباله، در طبقات سیستم شستشو کاور صداگیر سرعت گیر کامپکتور ترولی و فن هواکش شکل گرفته است. اگر ساختمان شما در حال ساخت است و یا ساخته شده است میتوانید از کارشناسان ما بابت سفارش شوتینگ زباله مشاوره بگیرید.

به طور کلی قیمت اجرای شوتینگ زباله به جنس ورق دهانه آن وارتفاع آن بستگی دارد اما به طور کلی قیمت سیستم شوتینگ زباله که شامل هزینه راه‌اندازی و نصب سیستم شوتینگ زباله است از 1.000.000 تومان تا 15.000.000 تومان متغیر است. اما باز هم بهتر است برای دریافت قیمت ساخت شوتینگ زباله و یا دریافت قیمت سیستم شوتینگ زباله با ما در تماس باشید. اما برای هزینه سیستم شوتینگ زباله میتوان گفت علاوه بر عوامل ذکر شده انصاف فروشنده و یا همان تولید کننده شوتینگ زباله نیز موثر است.

هزینه اجرای شوتینگ زباله

اگر شما قصد نصب شوتینگ زباله در ساختمان دارید اما هزینه شوتینگ زباله برای شما مهم است که البته موضوع دور از ذهنی نیست چرا که این یک مسئله ی مهم در خرید است باید بگوییم هزینه اجرای شوتینگ زباله و یا هزینه ی نصب این سیستم در ساختمان بر اساس تعداد طبقات و میزان سختی کار در زمان اجرا تنظیم می گردد.

مجری شوتینگ زباله

مجموعه ما یکی از شرکت ها در زمینه ی اجرای سیستم شوتینگ زباله یا شوت زباله است که میتواند این کار را برای شما با بهترین قیمت انجام دهد. شما میتوانید برای نصب سامانه شوتینگ زباله میتوانید روی ما حساب کنید. گروه صنعتی پویان گسترش با تجربه بیش از 20 سال سابقه در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع شوتینگ زباله، موفق به تولید سیستم شوتینگ زباله اتوماتیک شده که شگفت انگیز عمل کرده و برای خارج کردن زباله از ساختمان، حتی به یک اپراتور هم نیازی ندارد.

خرید سیستم شوتینگ زباله – مجری سیستم شوتینگ زباله

سیستم های شوتینگ زباله از یک کانال با ارتفاعی برابر با ارتفاع ساختمان و یا برج مورد نظر تشکیل شده و در تمامی طبقات دارای دریچه هایی برای دفع زباله ها می باشد. پس از انداختن زباله ها توسط افراد به کمک دریچه ها، از طریق کانال دفع، زباله ها به سمت مخزن هدایت شده و در آنجا به کمک سیستم های تعبیه شده عملیات فشرده سازی انجام می شود. اما بطور دقیق تر می توان اجزاء زیر را در این سیستم ها شاهد بود:

  • دریچه شوت زباله
  • کانال اصلی شوت زباله
  • کانال تقسیم کننده یا سه‌راهی
  • سیستم شستشو
  • سرعت‌گیر
  • دریچه انتهایی
  • سیستم تهویه و هواکش مکانیکی تخلیه هوا
  • عایق صوتی
  • نازل شستشوی کانال شوت زباله
  • مخزن زباله
  • مخزن شستشو و ضد عفونی
  • درب انتهایی شوتینگ

سیستم های شوتینگ زباله امکان نصب در داخل و خارج ساختمان ها را داشته از شوتینگ های خارجی زمانی استفاده می شود که بعد از اتمام ساخت ساختمان، تصمیم به احداث سیستم شوتینگ زباله می گیرند. و به خاطر اینکه محل مشخصی برای شوتینگ در نظر گرفته نشده است کانال شوتینگ در بیرون ساختمان نصب میشود.

شوتنیگ های زباله داخلی در مقایسه با شوتینگ خارجی بسیار متداول تر است و همانگونه از نامش پیداست درون ساختمان کانال کشی میشود برای نصب این نوع شوتینگ لازم است تا در زمان ساخت ساختمان، محلی برای قطعات و تجهیزات اصلی شوتینگ در نظر گرفته شود بسیاری از این سیستم ها از نظر تجهیزات استفاده شده در آنها متفاوت بوده و دارای انواع زیر می باشند:

در این سیستم تنها شاهد کانال و مخزن های ساده ای برای دفع زباله هستیم و برخلاف انواع دیگر سیستم های شوتینگ زباله،  تجهیزات مناسب برای عملیات فشرده سازی و یا تفکیک زباله را ندارند. اما برای این سیستم ها به منظور کاهش و حذف بوی نامطبوع تجهیزات مربوط به تهویه و شستشوی کانال را در نظر می گیرند.

  • شوتینگ با جدا کننده زباله

این سیستم شوتینگ زباله با استفاده از دریچه، کانال و همچنین مخزن مجزا برای زباله های تر و خشک، امکان جداسازی انواع زباله را فراهم کرده و برای فرایند بازیافت آماده می کند.

کامپکتور یا دستگاه فشرده سازی یکی از تجهیزاتی است که به سیستم شوتینگ زباله افزوده شده و قابلیت فشرده سازی و کاهش حجم زباله ها را به صورت مکانیکی فراهم می کند.

این نوع از سیستم شوتینگ زباله علاوه بر فشرده سازی و کاهش حجم زباله ها شیرابه های آنها را نیز جدا و به سیستم فاضلاب وارد می کند. هرچه ساکنین ساختمان ها بیشتر باشند، زباله تولیدی در کل ساختمان نیز بیشتر بوده و نیاز به فشرده سازی برای کاهش حجم زباله ها بیشتر احساس می شود.

کاربرد شوتینگ

از شوتینگ در برج‌های مسکونی و تجاری ، اکثر ساختمان‌های صنعتی، بیمارستان‌ها و اقامتگاه‌های شیک استفاده می گردد. در بيمارستان ها و هتل ها معمولا شوتينگ لباسشويی بسیار کاربردی است. زیرا كه رعايت نظافت و بهداشت به اين شيوه، به مراتب سريعتر و آسانتر خواهد بود.

انواع شوتینگ های زباله بر اساس کاربرد

شوتینگ نخاله ساختمانی

از این نوع سیستم شوتینگ زباله در زمان احداث ساختمان ها و یا انجام تعمیرات ساختمانی استفاده می شود. از شوتینگ نخاله ساختمانی، برای انتقال مصالح و سایر ضایعات ساختمانی را از طبقات مختلف به پایین استفاده میشود. و اینگونه میتوان نخاله ها را به طور همزمان ، با سرعت زیاد و هزینه ی کم از ساختمان خارج کرد در اغلب موارد، شوتینگ های نخاله ساختمانی به گونه ای ساخته می شوند که بتوان از آن ها در اجرای سایر پروژه های ساختمانی نیز استفاده کرد.

شوتینگ زباله آپارتمان

“پرکاربرد ترین سیستم شوتینگ، شوتینگ زباله است” از این مدل شوتینگ زباله، در آپارتمان ها و سایر ساختمان های مرتفع استفاده می شود تا امکان انتقال سریع و راحت زباله ها برای ساکنین ساختمان مهیا شود.

در پایین به مزایای کامل سیستم شوتینگ زباله اشاره کردیم اما به طور کلی شوتینگ زباله آپارتمان، علاوه بر ایجاد آسایش برای ساکنان، محیط ساختمان را پاکیزه و بهداشتی نگه می دارد. شوتینگ زباله ساختمانی می تواند قابلیت های مختلفی مانند سیستم کامپکتور، شست و شو، تهویه، تفکیک کننده زباله و … داشته باشد.

شوتینگ زباله آپارتمان

شوتینگ بیمارستانی

در بیمارستان و درمانگاه ها نیز به منظور انتقال زباله و ملحفه ها ها از سیستم های شوتینگ استفاده می شود. از آنجایی که زباله های بیمارستانی بسیار آلوده می باشد، استفاده از سیستم شوتینگ مخصوص انتقال زباله در بیمارستان ها بسیار اهمیت دارد.

شوتینگ هتل ها

در اغلب هتل های بزرگ به منظور انتقال ملحفه ها و همچنین زباله ها از سیستم شوتینگ استفاده می شود. شوتینگ هتل ها این امکان را فراهم می کند تا ارائه خدمات به مشتریان بسیار سریعتر انجام شود. همچنین وجود شوتینگ در هتل ها باعث بهبود بهداشت و پاکیزگی محیط می شود.

مزایا و معایب شوتینگ زباله

همانطور که میدانید شوتینگ زباله یک سیستمی است که برای دور انداختن زباله و پسماند و در بعضی موارد ملحفه در ساختمان های مدرن و بلند مرتبه طراحی می شود. اجرای این سیستم نه فقط جمع اوری زباله و پسماند را راحت می کند بلکه برای ساختمان های بلند هم صرفه اقتصادی دارد.

سیستم های شوتینگ زباله از یک کانال با ارتفاعی برابر با ارتفاع ساختمان و یا برج مورد نظر تشکیل شده و در تمامی طبقات دارای دریچه هایی برای دفع زباله ها می باشد. پس از انداختن زباله ها توسط افراد به کمک دریچه ها، از طریق کانال دفع، زباله ها به سمت مخزن هدایت شده و و در آنجا به کمک سیستم های تعبیه شده عملیات فشرده سازی انجام می شود.

با توجه به افزایش ساختمان های بلند مرتبه شاهد افزایش این سیستم به عنوان یکی از امکانات ساختمان ها بوده و هستیم. اما مزایا و معایب سیستم شوتینگ زباله برای ساختمان و ساکنین آن چیست؟

مزایا شوتینگ زباله

در اینجا به لیستی از مزایای شوتینگ زباله اشاره میکنیم و بعد آن را به صورت کامل توضیح میدهیم :

  • دفع آسان زباله و حفظ نظافت و پاکیزگی ساختمان
  • حذف حشرات موذی و جلوگیری از ورود آنها به فضای خانه ها
  • حفظ نظافت ساختمان
  • تامین رفاه و آسایش ساکنین بهبود کیفیت زندگی
  • کاهش تردد افراد در ساختمان
  • کاهش هزینه ها (آسانسور، برق…)

دفع آسان زباله

با استفاده از سیستم شوتینگ زباله به راحتی می توان زباله ها را از ساختمان های بلند و چندین طبقه جمع آوری نمود، و به صورت هدایت شده مستقیم وارد سطل زباله میشود. در نتیجه حمل آنها از سطح شهر آسان تر صورت می گیرد. هر سیستم شوتینگ مجهز به مخزن زباله است که می توان آن را توسط ماشین حمل زباله شهری به راحتی تخلیه نمود.

باید خاطر نشان کرد روش‌های جدیدتر جمع‌آوری های ساختمانی دارای عملکرد شستشوی خودکار نیز هستند که نیاز به ترس از تمیزی و بوی بد را از بین می‌برد، زیرا از نازل‌های فلاش در بخش‌های مختلف و متعددی برای تمیز کردن و آب استفاده می‌کند. در مدلهای منسوخ شده، هیچ روش محافظت شده ای برای شوتینگ وجود ندارد و این باعث می شد بوی نامطبوعی پس از مدتی در محفظه ایجاد و در نتیجه این بو به اقلام و ساختمان ها سرایت گردد.

 

دکمه بازگشت به بالا