عمومیکسب و کار ویژه

مقایسه هیوندای توسان و تویوتا رافور

مقایسه هیوندای توسان و تویوتا راوفور

کراس‌اوورها را می‌توانیم در حال حاضر، حاکمان بلامنازع بازارهای خودروی دنیا بدانیم. بازار کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و در چند سال اخیر، انواع و اقسام خودروهای کراس‌اوور (از چینی‌های گم‌نام گرفته تا اروپایی‌های لوکس و نام‌دار) بخت خود را در ایران آزموده‌اند.در این میان، نمونه‌های کُره‌ای و ژاپنی همیشه جایگاه خاص خود را نزد خریداران ایرانی دارند و جزو خوش‌فروش‌ترین خودروهای سگمنت خود هستند. به همین بهانه، این مقاله از مجله خودروی همراه مکانیک را به مقایسه دو کراس‌اوور خوش‌نام کُره‌ای و ژاپنی اختصاص داده‌ایم. اگر شما نیز در فکر خرید یک کراس اوور نسبتاً مدرن و با برند معتبر هستید، مقایسه هیوندای توسان و تویوتا راوفور را از دست ندهید.

شما می‌توانید با تماس با شماره 02136900360 از قیمت انواع لوازم یدکی هیوندای  آگاه شوید و همچنین هرگونه سوالی که درمورد اصالت و تضمین کیفیت کالا دارید را بپرسید و یک خرید کاملا آگاهانه و عالی داشته باشید.

توسان نخستین بار در سال 2004 معرفی و به بازار عرضه شد. تاکنون چهار نسل از این کراس‌اوور کامپکت کُره‌ای معرفی شده است که سه نسل نخست آن، به بازار کشور ما نیز راه یافتند و هرکدام در زمان خود، آمار فروش بسیار خوبی را ثبت کردند. قیمت محصولات هیوندای وابسته‌به مدل و سال آن‌ها بسیار متفاوت است؛ شما می‌توانید قیمت هیوندای را به‌صورت روزانه و به تفکیک تمام مدل و سال‌های موجود در ایران در سایت همراه مکانیک ببینید.

نسل مورد نظر ما، یعنی نسل سوم هیوندای توسان در سال 2015 معرفی شد و با مدل 2016 به بازار آمد. این نسل از هیوندای توسان که با کد TL شناخته می‌شود؛ تقریباً هم‌زمان با بازارهای جهانی در کشور ما نیز عرضه شد و به دلیل عرضه توسط شرکت آسان موتور، کرمان موتور و واردکننده‌های شخصی، تیپ‌های متنوعی در بازار دارد. هیوندای توسان TL تا مدل 2018 در ایران حضور داشت اما پس از آن، به‌دلیل ممنوعیت واردات هیوندای مجبور به خداحافظی از بازار کشور ما شد و نسخه‌های فیس‌لیفت مدل 2019 آن، فرصت آشنایی با خریداران ایرانی را از دست دادند.

سواری و هندلینگ

این کراس‌اوورها در پیست مسابقه توسعه پیدا نکرده‌اند اما در زمینهٔ بهبود پویایی و جذابیت رانندگی راهی طولانی را پیموده‌اند. هرچند در خرید چنین خودروهایی راحتی و سکوت کابین در اولویت قرار دارد اما رانندگی برخی از این کراس‌اوورها بهتر از بقیه است. نیسان روگ مثالی عالی برای این موضوع است. این ماشین سواری آرامی را ارائه می‌کند درحالی‌که لرزش‌های کابین را به حداقل می‌رساند و راحتی را بر هر چیزی ارجح می‌داند. در کراس‌اوور نیسان، تنظیم شاسی با تمرکز روی راحتی بجای تظاهر به اسپرت بودن قابل‌تحسین است و ۲۰۱ اسب بخار قدرت موتور سه سیلندر آن برای یک کراس‌اوور کامپکت کافی خواهد بود.

بااین‌حال، هرچند از سواری روگ لذت بردیم اما رانندگی با CX-5 لذت‌بخش‌تر بود. مزدا گویی برای جاده‌های پرپیچ‌وخم ساخته شده و کنترل بدنه‌ای عالی دارد. فرمان این ماشین با بازخورد و دقت بالا، به خودروهای اسپرت نزدیک است و موتور توربوشارژ بسیار خوب آن شتاب ۶.۸ ثانیه‌ای را فراهم می‌کند که از همهٔ رقبا سریع‌تر است. اسپرتیج و توسان علیرغم اشتراک پلت‌فرم و پیشرانه، روی جاده احساس متفاوتی دارند. گیربکس هشت سرعتهٔ کیا نرم‌تر است اما در هردو خودرو کمبود قدرت احساس می‌شود. به همین دلیل، عملکرد پیشرانهٔ کره‌ای‌ها همه را ناامید کرد هرچند که تنظیم بهتر گیربکس کیا کنار آمدن با این موتور را آسان‌تر می‌کند.

CR-V برای مدتی طولانی کراس‌اوور موردعلاقهٔ ما بوده و عنوان شاسی‌بلند سال ما را در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ کسب کرده است. موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوی این ماشین از نسل قبلی گرفته شده و هنوز ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور به‌خوبی با گیربکس CVT هماهنگ است اما وقتی پدال گاز بیشتر فشار داده شود کمی تحت‌فشار قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد برای ارائهٔ قدرت خود سخت در حال تلاش است. بااین‌حال، سواری CR-V آرام و مناسب است هرچند که عادت کردن به ترمزهای آن کمی طول می‌کشد.

معرفی تویوتا راو ۴:

تویوتا راو ۴، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

امکانات این خودرو شامل چراغ مه‌شکن جلو، دیفرانسیل جلو FWD، رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ مخصوص روز، بال عقب، جمع شدن خودکار آینه‌های جانبی، فیلتر هوا، طریقه رانندگی ECO و Sport، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها است.

لوازم یدکی هیوندای قطعاتی هستند که برای تعمیر یا تعویض قطعات فرسوده یا آسیب دیده در خودروهای هیوندای استفاده می شوند. آنها می توانند شامل موارد مختلفی از جمله قطعات موتور، قطعات بدنه، قطعات داخلی و لوازم جانبی باشند.

لوازم یدکی هیوندای را می توان از طریق نمایندگی های مجاز هیوندای، فروشگاه های لوازم یدکی خودرو و همچنین به صورت آنلاین خریداری کرد. هنگام خرید لوازم یدکی هیوندای، توجه به موارد زیر مهم است:

  • کیفیت: مطمئن شوید که قطعات از مواد با کیفیت ساخته شده اند.
  • سازگاری: مطمئن شوید که قطعات با مدل خودروی شما سازگار هستند.
  • قیمت: قیمت ها را مقایسه کنید تا بهترین معامله را پیدا کنید.

برخی از محبوب ترین انواع لوازم یدکی هیوندای عبارتند از:

  • قطعات موتور: فیلتر هوا، فیلتر روغن، شمع، تسمه تایم، واتر پمپ
  • قطعات بدنه: سپر، چراغ جلو، چراغ عقب، آینه، گلگیر
  • قطعات داخلی: صندلی، فرمان، داشبورد، کنسول، روکش صندلی
  • لوازم جانبی: رینگ، لاستیک، برف پاک کن، باربند، جعبه بار

لوازم یدکی هیوندای برای حفظ عملکرد صحیح و ایمن خودروی شما ضروری هستند. با استفاده از قطعات با کیفیت و سازگار، می توانید عمر خودروی خود را افزایش داده و از هزینه های تعمیرات گران قیمت در آینده جلوگیری کنید.

قیمت لوازم یدکی هیوندا

همان‌طورکه میدانید در هنگام استفاده از خودرو نیاز است که خودروی خود را به‌صورت دوره‌ای تحت تعمیر و بازبینی قراردهید و درصورت فرسوده شدن یا خرابی قطعات خاصی مانند قطعات موتوری، قطعات گیربکس یا سیستم ترمز، نیاز است که آن قطعه را تعمیر و یا جایگزین کنید. به‌طورکلی لوازم یدکی خودروهایی که تولید داخل نیستند؛ با سایر انواع تولیدات داخلی متفاوت هستند. قیمت این لوازم را عواملی مانند عوامل زیر تعیین می‌کنند:
• برند تولیدکننده
• کیفیت مواداولیه استفاده در تولید آن
• مدل ماشین
• سال تولید

دکمه بازگشت به بالا