علم و سلامت

نحوه تهیه داروی بیماران مزمن در طرح «دارویاری»

برخی از بیماری های مزمن مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی، چربی خون و مواردی از این دست نیاز به مراقبت مداوم، ویزیت پزشکی و البته دارو دارند.

به گزارش تی تی آنلاین، پیش از این افراد مبتلا به بیماری های مزمن که اغلب سالخورده هستند، باید همیشه برای تجدید دارو به پزشک مراجعه می کردند و سپس دارو را از دارو تهیه می کردند. خوشبختانه با نسخه فعلی مبادله مواد مخدر یا طرح «درویاری» که پنجشنبه هفته آینده است، می‌توان نسخه‌های بیماران را تا دو نوبت بدون نیاز به ویزیت پزشک تمدید کرد.

همچنین لازم به ذکر است که با اجرای سیاست دارویی، نیازی به تهیه نسخه با دارو نخواهد بود، اما در صورت دریافت دارو بدون نسخه، مشمول آن خواهد شد. هزینه را افزایش می دهد.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، داروهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارند، افزایش قیمت نخواهند داشت. در عین حال وزارت بهداشت اعلام کرد روزانه تعداد زیادی از روستاییان از این داروها استفاده می کنند و بر اساس دستور رئیس جمهور در این زمینه 119 داروی بدون نسخه شماره گذاری شده است. که بیشتر اوقات پوشش داده می شوند. بیمه شده اند

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، داروهایی که قبلا تحت پوشش بیمه نبودند مانند سیتاگلیپتین، روزوواستاتین، امپاگلیفلوزین، کابرگولینوم، پانتوپرازول، کلاریترومایسین و داروهای مشابه با موفقیت مشمول این طرح شدند و هزینه آنها پرداخت می شود. بیمه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا