عمومیکسب و کار ویژه

نحوه نصب ترامپولین ها

پنجشنبه 17 فروردین 1402 – 18:33

ترامپولین را می توان یکی از محبوب ترین و مهیج ترین لوازم ورزشی دانست که با ایجاد تحرک زیاد می تواند انرژی شما را تخلیه کند این وسیله ورزشی و تفریحی در انواع مختلف برای سنین متنوع تولید شده است که روش نصب هر کدام از آنها متنوع است در این مقاله قصد داریم…

به عنوان یکی از لوازم ورزشی محبوب تحرکی برای پرش و فعالیت های سنگین برای کودکان و بزرگسالان در سال های اخیر با محبوبیت بسیاری همراه شده است. که این محبوبیت باعث شده تا در خصوص برخی امور راهنمایی هایی نیاز باشد که به صورت تلفنی و یا با دفترچه راهنما امکان انجام آن نباشد. در این مقاله قصد داریم تا با توضیح مختصری در مورد روش نصب انواع ترامپولین های فنری شما مشتریان عزیز را راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

روش نصب ترامپولین های استاندارد

با توجه به اینکه بیشتر ترامپولین های موجود در بازار با طراحی بسیار مشابه یکدیگر تولید می شوند در این بند یک توضیح کامل در مورد عموم آنها می دهیم که با مطالعه آن می توان کلیات این موضوع را درک کرد اما برای راهنمایی بیشتر می توانید از انواع مدل های ترامپولین زیر به مدل مربوطه مراجعه کرده و راهنمایی دقیق تری دریافت کنید.

با توجه به اینکه بیشتر ترامپولین ها به شکل گرد هستند و ابعادی در حدود ۱ تا ۳ متر دارند، دارای پایه های ساده هستند که به صورت پیچی می توان آنها را در جای خود نصب کرد. در بیشتر جعبه ترامپولین ها صفحه ترامپولین که به شکل آماده قرار دارد که شامل پلی پروپیلن، با فنر هایی به ساختار فلزی بیرونی متصل شده است که با رویه ابری فضای رویه کاملا نرمی را فراهم می کند. با بستن پیچی پایه ها که تعداد آن برای هر کدام از مدل ها متفاوت است تنها نصب دسته،‌شمارنده و یا توری کناری باقی می ماند که در بند های دیگر به آنها خواهیم پرداخت.

روش نصب ترامپولین دسته دار

ترامپولین دسته دار یکی از ساده ترین انواع مدل های این وسیله ورزشی می باشد که علاوه بر موارد پایه ای دارای یک دسته n شکل و یا T شکل می باشد که به شکل مشابهی با یکدیگر قابل نصب هستند. در سری ترامپولین های دسته دار در ابتدا می بایست به شکل استاندارد ترامپولین را به صورت معکوس روی زمین قرار داده و پایه های آن را به شکل پیچی یا فشاری بسته به نوع محصول در جای خود قرار دهید. در مرحله بعدی نوبت به نصب دسته می رسد که معمولا در بخش دیواره های کناری یک بخش مجزا برای آن قرار دارد و یا در صورتی که بخش فنر ها محافظی نداشته باشد به دلخواه می توانید این وسیله را که برای حفظ تعادل به کار می رود در جای خود قرار دهید. همچنین در مدل های بسیاری که در ایران وجود دارد و تولید می شود، دسته ترامپولین به پایه ها نیز متصل می شود که پس از نصب ساده آن می توانید  به سادگی به ورزش پردازید.

روش نصب ترامپولین با شمارنده

روش نصب ترامپولین های با شمارنده نیز شباهت بسیاری به ترامپولین های دسته دار دارد که در این مرحله پس از نصب سازه اصلی ترامپولین شما می توانید دسته تایمر دار را به لبه کناری متصل کنید و سنور را بسته به نوعع آن طبق دفترچه راهنما به بدنه ترامپولین متصل کنید. در این سری محصولات با توجه به هر پرش شما بر روی ترامپولین، یک عدد روی نمایشگر نشان داده خواهد شد که این عدد در برخی مدل ها با توجه به میزان وزن وارد شده و در برخی مدل ها به صورت تصویری با حرکت شما محاسبه خواهد شد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند اما در خصوص نصب می توانید بدون هیچگونه مشکلی این ترامپولین را نصب کنید. در خصوص مصرف انرژی انواع مختلفی وجود دارد که در برخی مل های کم مصرف با اضافه کردن باتری می توان از ترامپولین استفاده کرد. برخی نیز شارژی هستند و برخی دیگر امکان اتصال به برق مستقیم شهری را دارند.

بیشتر مدل های ترامپولین ها با شباهت بسیار زیادی از یکدیگر تولید شده اند و غالباً با ابعاد متفاوتی عرضه می شوند که باعث می شوند تنها در صورت نیاز به نصب ترامپولین برای باشگاه ها، شهربازی و مهدکودک ها کمی نیاز به راهنمایی داشته باشید.

روش نصب ترامپولین حفاظ دار

ترامپولین حفاظ دار را پس از مدل های ساده و دسته دار می توان یکی از محبوب ترین انواع این محصولات به شمار آورد. این گروه از کالا ها به دلیل ایمنی بیشتر در بخش کناره ها که ریسک پرت شدن کودک به بیرون از ترامپولین پس از پرش را به صفر می رساند بیشتر در محیط هایی مانند مهدکودک مورد استفاده قرار میگیرد تا کودکان بتوانند با خیالی آسوده تر از این محصولات استفاده کنند. برای نصب ترامپولین های حفاظ دار در ابتدا باید صفحه را که از جنس پلی پروپیلن است به پایه های آن پیچ کنید. در ادامه ستون های توری را نیز در جای خود قرار دهید. در نظر داشته باشید که شرکت سازنده برای حفظ سلامت محصول در زمان حمل یک لایه نرم را به دور این ستون ها می کشد که شما نیز می توانید به شکل های مختلف با نگهداشتن این لایه نرم باعث به وجود آمدن ایمنی بیشتری برای کودکان شوید. در ادامه می بایست توری را با استفاده از محل های مشخص شده به ستون ها وصل کنید و در نهایت در صورتی که در بخش جای پیچی قرار داشت بسته به مدل ترامپولین ها آن را نصب کنید. در برخی از مدل های ترامپولین حفاظ دار جا کفشی و امکانات دیگری را هم شاهد هستیم که سبب می شود نظم بخش روبروی ورودی حفظ شود. از نکات مهم دیگر هنگام نصب این گروه از ترامپولین ها موقعیت قرار گیری درب است که البته با توجه به وزن این محصولات جابجا کردن آن کار دشواری نیست. ترامپولین های حفاظ دار در ابعاد مختلفی تولید می شود و بسته به تعداد کودکان می توانید مدل های مختلفی از آن را سفارش دهید.

روش نصب ترامپولین باشگاهی

ترامپولین باشگاهی خود می تواند شامل گروه های مختلفی باشد که می توان به انواع مدل های کشی،دسته دار، چند ضلعی و ساده اشاره کرد. این گروه از محصولات با داشتن مقاومت بالاتر برای افراد با وزن بیشتری آماده استفاده هستند و سطح آنها نیز کمی سفت تر از حالت معمول است که عموما با تراکم بیشتر و ضخامت بیشتر فنر و یا استفاده از کش های ضخیم و مقاومت به انجام می رسد. در برخی از باشگاه ها با همکاری با شرکت های سازنده این محصولات، ترامپولین را درون زمین جایگذاری می کنند اما اگر تصمیم به صرفه جویی در هزینه ها داشته باشید و یا تراپولین از اولویت های شما نباشد می توانید از ترامپولین های موجود و پیش ساخته استفاده کنید که در شرایط مختلف می تواند نیاز های شما را به صورت کامل برطرف کند.

عموم نصب ترامپولین های باشگاهی با یکدیگر مشابه است و موارد کشی و فنری با داشتن یک صفحه درون بسته بندی به همراه چند پایه به سادگی در کمتر از یک یا دو دقیقه آماده استفاده هستند. در این گروه از محصولات صفحه ترامپولین که شامل لایه پلی پروپیلن به همراه فلز نگهدارنده کناری است به صورت یکجا به دست شما می رسد (به همین دلیل است که معمولا ابعاد بسته بندی ترامپولین ها با ابعاد صفحه بسیار تشابه دارد) پس از خارج کردن صفحه و پایه ها از بسته بندی می توانید به سادگی آن را با پیچ کردن هر تعداد پایه ای که دارد نصب و راه اندازی کنید. در موارد دیگر می توان با مدل های دسته دار و یا با شمارنده اشاره کرد که در این گروه از محصولات علاوه بر این مرحله می بایست دسته و یا شمارنده را نیز به پایه ترامپولین متصل کنید که روش نصب آن در برخی مدل های کمی متفاوت است.

روش نصب ترامپولین مهدکودک

ترامپولین مهدکودک را می توان یک زیر دسته از ترامپولین های حفاظ دار در نظر گرفت که در این مدل محصولات مشتریان بیشتر به دنبال امنیت و کیفیت بالا هستند که این ویژگی در بیشتر محصولاتی که در ویکنزا موجود است به چشم می خورد، همچنین همکاران ما همواره سعی کرده اند که در محصولات تخصصی به موضوع نوع کاربری محصولات اشاره داشته باشند تا مشتریان عزیز بتوانند با آسودگی بیشتری به خرید بپردازند. ترامپولین مهدکودک عموما دارای حفاظ هایی بر روی فنر ها و یک توری در کناره ستون های کنار است که روش نصب آن در بند های بالاتر به صورت کامل توضیح داده شده است. تنها تفاوت عمده در این گروه محصولات سایز های و تحمل وزن متفاوت آن است که می توان با توجه به نیازی که دارید در میان انبوه محصولات موجود در ویکنزا انتخاب خوبی داشته باشید. همچنین در برخی شرایط و در صورتی که مراقبت های مربی مورد اطمینان باشد می توان از انواع مدل های بدون دیواره حفاظ نیز استفاده کرد که بدون شک می تواند کاربردی باشد.

روش نصب ترامپولین شهربازی

انواع ترامپولین شهربازی به دلیل تخصصی که در بخش جایگاه و تحمل وزن دارد باید توسط متخصصان ساخته شود. در ترامپولین های شهربازی عموما رویه توری پلی پروپیلن به سایز دلخواه برش داده می شود و توسط میله هایی با سازگاری محل جوش داده شده است و به واسطه فنر یا کش ها در جای خود محکم می شود که تمامی این موارد باید توسط متخصصان انجام پذیرد چراکه نیاز به تجربه در این خصوص می باشد. در ترامپولین های شهربازی عموما ارتفاع تشک بالاتر از حد معمول بوده و دسترسی تنها توسط پله امکانپذیر است. همچنین یک پایه میانی بلند برای استحکام بیشتر و در برخی موارد نصب کش های جامپینگ بزرگسالان قرار دارد که عموما هم به واسطه همین لوازم مورد استفاده قرار میگیرند تا با توجه به فاصله نسبتا زیاد تا بست های ترامپولین مقاومت و طول عمر بیشتری از خود نشان دهد.

روش نصب ترامپولین خانگی

ترامپولین های خانگی را می توان ساده ترین این گروه از محصولات دانست که البته می تواند هر کدام از گروه های ترامپولین هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم باشد. انتخاب در این زمینه می تواند بسته به فضای منزل و محل استفاده از آن و تعداد کودکان متفاوت باشد که در این خصوص می توانید از توضیحات درون هر محصول و راهنمای خرید ترامپولین استفاده کنید. عموم مردم از ترامپولین های ساده برای محیط منزل استفاده می کنند که شامل محصولاتی با اشغال فضای کم و نصب ساده باشد و مدل های حفاظ دار به دلیل جاگیر بودن دشواری به نسبت بیشتر در نصب و جابجایی خیلی مورد تایید مشتریان در این حیطه قرار نمی گیرند. یکی از گروه های محبوب در انواع ترامپولین خانگی مدل های تاشو می باشد که در بند بعدی به اختصار توضیحاتی در خصوص نصب آن خواهیم داد.

روش نصب ترامپولین تاشو

ترامپولین تاشو را می توان یکی از خلاقانه ترین این گروه از محصولات دانست که بر خلاف مدل های ساده بسته بندی کوچک تری دارد و می توان به سادگی آن را جمع و راه اندازی مجدد کرد. این ویژگی سبب شده تا در منازل با فضای محدود و یا در صورت استفاده محدود و مقطعی نیز بتوان روی این محصول حساب باز کرد. ترامپولین تاشو دقیق نصف فضای اصلی یک ترامپولین را در قطر اشغال می کند اما ضخامت آن دو برابر است که در حمل و نقل اهمیت خاصی ندارد. به عبارت دیگر می توان این گروه از محصولات با این ویژگی ها را در صندوق خودرو و یا درون خودرو نیز به سادگی قرار داده و جابجا کرد. برای نصب این ترامپولین ها ابتدا آن را از بسته بندی خارج کرده و پس از دقت در خصوص محل قرار گیری لولای آن، ترامپولین را باز کرده به صورت معکوس روی یک سطح قرار دهید. در مرحله بعدی نوبت به نصب پایه ها می رسد که به شکل پیچی انجام می شود. پس از نصب کامل تمامی پایه ها می توانید ترامپولین را بر روی زمین قرار داده و از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در این مدل ها نیز امکان اضافه کرده دستگیره برای حفظ بیشتر تعادل وجود دارد. برای راهنمایی بیشتر و خرید دستگیره می توانید در محصولات سایر جستجو کرده یا با تلفن تماس سایت در ارتباط باشید.

روش نصب ترامپولین فضای باز

ترامپولین فضای باز عموما با در نظر گرفته عدم وجود محدودیت فضا در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار میگرد. عموم ترامپولین های این گروه می توانند قطر بیش از 2 متر داشته باشند و همچنین بهتر است با توجه به ریسک برخورد لایه ها به زمین از مدل هایی با ارتفاع بیشتر استفاده کنید که در این خصوص بیشتر شاهد ترامپولین ها با پایه U شکل هستیم که نصب نسبتا ساده ای هم دارند. از موارد مهم برای انتخاب ترامپولین فضای باز می توان به حفاظ توری اشاره کرد که عموما برای کالا هایی که از طرف ویکنزا برای این کار پیشنهاد می شود در نظر خواهد بود. برای نصب ترامپولین های فضای باز نیز می توانید از توضیحات بند ترامپولین مهدکودک استفاده کنید و طبق آن دستور العمل نصب را انجام دهید. تنها در نظر داشته باشید که محل نصب ترامپولین کاملا سفت باشد و از قرار دادن آن بر روی خاک سست و یا محل هایی که امکان دارد با توجه به بارش باران و یا آبیاری گیاهان تغییراتی داشته باشد خودداری نمایید چراکه ممکن است باعث بهم ریختگی تعادل شخص شود.

روش نصب ترامپولین کودک

ترامپولین کودک، به صورت گرد و یا مستطیلی می باشد و روی چند پایه نصب می شود که با ارتفاع استانداردی از روی سطح زمین قرار میگیرد. این وسیله سرگرمی، تفریحی و ورزشی برای پرش و جامپینگ است که از آن در منازل خود براحتی نصب و استفاده نمایند.  امروزه ترامپولین های کودک، با طراحی های مختلف و جذاب، به عنوان یک ابزار سرگرمی و تفریح بسیار مورد علاقه کودکان قرار گرفته‌اند. اگر سایز ترامپولین را درست انتخاب کنید، ممکن است به عنوان یک راه حل بسیار خوب برای فعالیت های فیزیکی کودکان شما باشد. با توجه به اینکه عموم ترامپولین های کودک دارای حفاظ هستند می توانید با خواندن بند مربوط به آن که در بخش بالاتر از این متن قرار دارد در خصوص آن توضیحات لازم را دریافت کنید. به صورت خلاصه می توان اینطور بیان کرد که با پیچ کردن پایه های ترامپولین کودک و اضافه کردن حفاظ توری شکل ترامپولین آماده استفاده در فضایی به نسبت تخت و تراز است.

روش نصب ترامپولین بزرگسال

ترامپولین بزرگسال در واقع می تواند ساده ترین نوع ترامپولین باشد که در شرایط استاندارد ویژگی خاصی جز موضوع مقاومت در برابر فشار و وزن ندارد. این گروه از ترامپولین ها دارای ابعاد به نسبت بزرگی هستند اما می توان حتا از ترامپولین های یک متری نیز در این خصوص بهره برد. با توجه به عدم نیاز به شرایط خاص برای ترامپولین های بزرگسالان امکان استفاده از محصولات استاندارد و ساده بازار برای این کار کاملا فراهم است. در این حال با خارج کردن ترامپولین معمولی و یا تاشو و اضافه کردن تمامی پایه ها می توان در مدت زمان بسیار کوتاه کمتر از ۲ دقیقه بسته به تعداد پایه ها، ترامپولین را نصب و آماده استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر قصد استفاده حرفه ای تر و یا برای کسانی که تعادل مناسبی ندارد داشته باشید، می توانید با استفاده از دسته های تی و ان شکل نیاز در این خصوص کمک بگیرید که این وسیله جانبی در برخی از محصولات به همراه ترامپولین و در برخی مواقع به صورت جداگانه به فروش می رسد و توسط یک پیچ به پایه آن متصل می شود.

 ترامپولین چیست؟

ترامپولین در سال 1971 برای اولین بار ساخت شد و خیلی زود به یکی از بهترین لوازم ورزشی برای ژیمناستیک تبدیل شد. ترامپولین در ایران با نام های “جامپینگ” و یا “بپر بپر” نیز شناخته میشود. پریدن بر روی ترامپولین نه تنها برای بزرگسالان مفید است بلکه برای کودکان نیز بسیار مهیج میباشد. بنابراین، ترامپولین به عنوان نیز بسیار محبوب و پرطرفدار است. کودک میتواند ساعت ها بدون اینکه متوجه باشد با بازی بر روی ترامپولین ورزش کند. پریدن بر روی جامپینگ باعث تقویت قلب و عروق، سیستم لنفاوی، سیستم حرکتی و تعادل میشود. همچنین بازی و ورزش بر روی ترامپولین باعث ترشح هورمون های سروتونین و اندورفین میشود که از بروز افسردگی جلوگیری خواهد کرد.

با  و با کیفیت از وبسایت پیکوتویز کودکان خود را هیجان زده کنید. در ادامه قصد داریم به برخی از سوالات رایج شما در هنگام خرید ترامپولین پاسخ دهیم.

  1. آیا فرزندم برای پریدن بر روی ترامپولین کودک نیاز به تجربه ژیمناستیک یا ورزش های دیگر دارد؟

بازی ترامپولین و ورزش بر روی آن نیازی به سابقه ورزشی خاصی ندارد، هرچند اگر برای اولین بار کودک شما بخواهد بر روی ترامپولین  با اندازه ی بزرگ بازی کند به شما پیشنهاد میکنیم که حتما ترامپولین حفاظ دار را انتخاب کنید تا ایمنی فرزند شما حین بازی فراهم شود. لطفا دقت کنید که ملق زدن و حرکات حرفه ای بر روی ترامپولین نیاز به تمرین و مربی دارد، بنابر این از انجام آن ها در خانه خودداری نمایید.

  1. ترامپولین کودک از چه سنی برای کودکان مناسب است؟

ترامپولین کودک در اندازه ها و قابلیت های مختلف برای کودکان از 10 ماه قابل استفاده هستند. کودک از سنی که بتواند تعادل خود را حفظ کند و راه برود میتواند آموزش ترامپولین ببیند و از آن استفاده کند. برای کودکان با سن کمتر حتما از ترامپولین های کوچکتر مخصوص سن خودشان استفاده کنید زیرا ترامولین های کوچک قدرت پرتاب کمتری نسبت به ترامپولین های بزرگ دارند و برای کودکان کوچکتر مناسب هستند.بنابراین اطمینان داشته باشید که جامپینگ میتواند به بهترین شما تبدیل شود.

  1. ترامپولین با چه اندازه ای مناسب تر است؟

یکی از رایج ترین سوالات در مورد ترامپولین کودک، اندازه ی مناسب آن است پاسخ به این سوال کاملا بستگی به نیاز مشتری دارد. اگر کودک شما زیر 2 سال است به شما ترامپولین های خانگی کوچک را پیشنهاد میکنیم که برخی از آنها قابلیت تبدیل به استخر توپ را هم دارند. اگر خودتان هم قصد استفاده از جامپینگ را دارید باید یک جامپینگ با تحمل وزن بالا را انتخاب کنید تا هم خودتان و هم فرزندتان بتوانند از آن با هم استفاده کنید. به طور کلی انتخاب سایز ترامپولین بستنگی به فضایی دارد که برای قرار دادن ترامپولین در نظر دارید. مشاوران با توجه به فضا و نیاز شما بهترین اندازه ی ترامپولین کودک را به شما پیشنهاد میکنند.

  1. تحمل وزن ترامپولین چه اندازه است؟

ترامپولین های مختلف دارای ظرفیت تحمل وزن های متفاوتی هستد. شما باید در هنگام خرید ترامپولین به تعداد نفراتی که میخواهند از آن استفاده کنند و وزن نفرات  دقت کنید ولی به طور کلی تحمل وزن ترامپولین ها تقریبا به این صورت میباشد:

تحمل وزن جامپینگ قطر 90 سانتی متر : حداکثر 30 کیلوگرم

تحمل وزن جامپینگ قطر 140 سانتی متر : حداکثر 45 کیلوگرم

تحمل وزن جامپینگ قطر 250 سانتی متر : حداکثر 100 کیلوگرم

تحمل وزن جامپینگ قطر 350 سانتی متر : حداکثر 140 کیلوگرم

تحمل وزن جامپینگ قطر 400 سانتی متر : حداکثر 190 کیلوگرم

  1. ترامپولین حفاظ دار مناسب تر است یا بی حفاظ؟

اگر قصد خرید ترامپولین  سایز بزرگ برای کودک خود را دارید بهتر است از ترامپولین حفاظ دار استفاده کنید. حفاظ ترامپولین از پرت شدن کودک به روی زمین جلوگیری میکند. بنابر این برای کودکان کم تجربه و یا کم سن، ترامپولین حفاظ دار مناسب تر است. البته در پیکوتویز برخی ترامپولین های کوچک برای کودکان 10 ماه تا 5 سال بدون حفاظ موچود هستند ولی چون قدرت پرتاب کمتری نسبت به ترامپولین های بزرگ دارند برای کودک بی خطر هستند. از جدیدترین پیکوتویز دیدن فرمایید.

  1. آیا ترامپولین ها قابلیت جا به جایی دارند؟

همه ی ترامپولین های ییکوتویز قابلیت جمع شدن دارند. اگر بخواهید ترامپولین را به طور کامل جمع کنید باید تمامی قطعات ریز و درشت آن از جمله میله ها، پایه ها، فنر ها و پیچ ها را باز کنید. باز کردن پیچ ها با دریل سریع تر انجام میشود. بنابر این به خاطر داشته باید که ترامپولین بزرگ وسیله ای نیست که شما بتوانید به راحتی در سفر یا مکان های مختلف آن را به راحتی باز و بسته کنید و به همراه داشته باشید. نکته دیگر این است که خود ترامپولین ها با توجه به ابعادشان وزن های متفاوتی دارند بنابراین در هنگام جا به جایی و حمل و نقل ترامپولین باید وزن حدودی خود آن هم در نظر داشته باشید.

وزن ترامپولین 90 سانتی متر: حدود 7 کیلوگرم

وزن ترامپولین 140 سانتی متر: حدود 13 کیلوگرم

وزن ترامپولین 250 سانتی متر: حدود 35 کیلوگرم

وزن ترامپولین  300 سانتی متر: حدود 45 کیلوگرم

وزن ترامپولین 400 سانتی متر: حدود 55 کیلوگرم

 

  1. آیا ارتفاع ترامپولین ها برای نصب در منزل مناسب هستند؟

ترامپولین های حفاظ دار که اکثرا قطر آن ها بالای یک متر است دارای ارتفاعی برای حفاظ هستند. همچنین چون قدرت پرتاب آن ها از ترامپولین های کوچک بیشتر هست ارتفاعی هم  برای پرش کودک در نظر گرفته میشود که این ارتفاع از کف زمین حساب میشود و  به نام “ارتفاع ایمن” یا “سقف ایمن پرش ترامپولین” شناخته میشوند. در هنگام خرید ترامپولین باید اندازه آن ها را با ارتفاع سقف منزل خود مطابقت دهید تا یک ترامپولین مناسب را برای منزل خود انتخاب کنی. به طور کلی حدودا ارتفاع حفاظ, ارتفاع کلی و سقف ایمن پرش در ترامپولین های متفاوت این گونه است:

_ ترامپولین قطر 140 سانتی متر:

+ ارتفاع حفاظ : 125 سانتی متر

+ ارتفاع کلی : 160 سانتی متر

+ سقف ایمن پرش : 250 سانتی متر

_ ترامپولین قطر 250 سانتی متر:

+ ارتفاع حفاظ : 150 سانتی متر

+ ارتفاع کلی : 200  سانتی متر

+ سقف ایمن پرش : 300 سانتی متر

 _ ترامپولین قطر 300  سانتی متر:

+ ارتفاع حفاظ : 180 سانتی متر

+ ارتفاع کلی : 230 سانتی متر

+ سقف ایمن پرش : 330 سانتی متر

_ ترامپولین قطر 400  سانتی متر:

+ ارتفاع حفاظ : 210 سانتی متر

+ ارتفاع کلی : 260 سانتی متر

+ سقف ایمن پرش : 360 سانتی متر

با توجه به اندازه هایی که در بالا درج شد برای مثال اگر شما ترامپولین حفاظ دار 140 سانتی متری انتخاب کردید باید ارتفاع کف تا سقف منزل شما حداقل 250 سانتی متر باشد. از و خانه بازی پیکوتویز دیدن فرمایید.

  1. نحوه ی نصب ترامپولین به چه صورت است؟

اولین قدم برای نصب ترامپولین پیدا کردن فضای مناسب برای قرار دادن آن میباشد. دقت کنید که ترامپولین شما باید حدود 1 متر از سقف فاصله داشته باشد تا کودک هنگام پرش به سقف برخورد نکند. اکثر وسیله های مورد نیاز برای نصب ترامپولین در جعبه و بسته بندی ترامپولین قرار دارد و تنها وسیله ها یی که نیاز دارید پیچ گوشتی و آچار است.

درون جعبه ی ترامپولین  بسته های فنر ، کاور محافظ ترامپولین  ، پایه های حفاظ توری  ، پایه های U شکل ، کفی ترامپولین ، پکیج پیچ و مهره همراه با فنر کش، حفاظ توری شکل را مشاهده خواهید کرد.

مرحله 1: نصب قاب ترامپولین

میله های حلال مانند قاب ترامپولین را داخل هم قرار دهید و محکم کنید تا در نهایت یک فریم دایره ای شکل روی زمین به وجود آید.

پایه های  u شکل ترامپولین را در قسمت هایی که روی فریم دایره ای شکل مشخص شده قرار دهید و آن ها را محکم به هم چفت کنید. میتوانید با استفاده از چکش به آنها ضربه بزنید تا کاملا در جای تعیین شده فرو روند ولی قبل از انجام این کار یک تکه حوله یا پارچه ذخیم را زیر چکش قرار دهید تا به میله ضربه محکم مستقیم وارد نشود.

حالا فریم دایره شکل و پایه های u  شکل را برگردانید و مثل یک میز به روی زمین قرار دهید. با کمک فردی دیگر دو طرف آن را فشار دهید تا مطمئن شوید پایه های آن روی زمین لق نمیخورد.

حالا که فریم و پایه ها محکم داخل هم قرار گرفته اند میتوانید پیچ و مهره ها را در جاهای مشخص شده ببندید و توسط پیچ گوشتی یا دریل آن ها محکم کنید.

مرحله 2: نصب کفی

نصب فنر ها : فنر ها را حتما به کمک یک شخص دیگر به کفی متصل کنید. کفی ترامپولین را را روی زمین گذاشته مطمئن شوید که قلابها را دقیقا روبروی حلقه های فریم(قاب) گذاشته اید .

فنرها به قلاب ها متصل کنید، سپس قلاب ها را به حلقه های فلزی قاب ترامپولین وصل کنید. برای کشیدن و اتصال فنرها به قلاب ها نیاز به وسیله ای به نام قلاب کش دارید که داخل خود جعبه ی ترامپولین برای شما گذاشته میشود .برای نصب ترامپولین بهتر است شما در یک سمت ترامپولین و همکارتان در سمت دیگر شروع به نصب فنر ها کنید.اگر هر دوی شما از یک طرف شروع به نصب فنر ها کنید ، در پایان نصب دچار مشکل خواهید شد.

نصب کاور محافظ : کاور محافظ روی فنر ها را میپوشاند و مانع  برخورد کودک به فنرها میشود . دقت کنید که کاور کاملا فنر ها را پوشش دهد. در پایین کاور باید قلاب هایی باشد که در آخر باید به قلاب های کفی ترامپولین متصل شوند.

 

مرحله آخر : نصب توری محافظ ترامپولین

میله ها ی دیواره حفاظ ترامپولین را در کنار پایه های u  شکل ترامپولین قرار دهید و با پیچ آنها را به هم متصل کنید.

توپ های پلاستیکی موجود در جعبه را بر روی سری میله ها قرار دهید .

توری محافظ را بسته به نوع ترامپولین و با توجه به راهنمای کاتالوگ از درون یا و یا خارج از ترامپولین رد کنید .

توری را از پایین کشیده و از پشت کاور رد کنید . سپس قلاب ها را همانند کاور محافظ به قلاب های کفی متصل کنید.

در پایان از محکم و ثابت بودن ترامپولین اطمینان حاصل فرمایید و آن را تست کنید .

ترامپولین فضای باز 3 متری
ترامپولین فضای باز 4 متری
بزرگترین ترامپولین های آیترام هستند که روحی شاد به باغ و یا ویلای شما تقدیم خواهند کرد.

یک وسیله جذاب برای تخلیه انرژی  ها و    بوده و راهی مناسب برای سرگرم شدن و ، همراه با جنب و جوش و فعالیت های فیزیکی می باشد . ترامپولین های فضای باز و یا حتی تاثیر بسیار چشم گیری بر روی دارد . طبیعی است که بخواهید بعد از دریافت پک ترامپولین سریع آن را باز کرده ، نصب و بر روی آن بپر بپر کنید . اما در ابتدا ، قبل از شروع کار ، بهتر است دستورالعملهای نصب ترامپولین و قطعات سازنده ی ترامپولین را به دقت بررسی کنید . بیشتر لوازم مورد نیاز برای نصب ترامپولین درون پک آن موجود میباشد و فقط کافیست برای اطمینان بیشتر یک پیچ گوشتی و یک آچار را همراه خود داشته باشید . فضای مورد نیاز برای محل نصب ترامپولین را آماده کنید که بهتر است شعاع این فضا ، حدود یک متر بیشتر از قطر ترامپولین باشد . این بسیار قابل توجه است که هر فرد بتواند به همان اندازه ارتفاع پرشی که دوست دارد برسد ، بدون هیچ گونه مانع و یا محدودیت ، تا بتواند از این وسیله را داشته باشد .

محتوای داخل جعبه  

محتویات پک ترامپولین بسته به کارخانه تولید کننده میتواند متغیر و متنوع باشد .برخی تولید کنندگان ویدئو های آموزشی و یا پک های جوراب و تیشزت نیز در بسته های محصولات خود قرار میدهند و برخی خیر و تعداد قطعات نیز بسته به مدل محصول ترامپولین متغیر است ولی در عین حال کلیت قطعات موجود در پکینگ به شرح زیر می باشد.

جعبه های ، فنر ، ، پایه های U شکل ، ، پکج پیچ و مهره همراه با ، ، و بسته به درخواست خریدار . کاتالوگ و دستور العمل نگهداری و راه اندازی

گام اول نصب قاب ترامپولین

اولین گام در نصب ترامپولین اسمبل کردن قاب آن است نصب صحیح قاب میتواند عمر و دوام ترامپولین شما را تا چندین سال افزایش دهد . دقت کنید که محل نصب ترامپولین همواره میبایست کاملا مسطح و بدون شیب باشد تا  از خم شدن قطعات جلوگیری شود. اکثر تولید کنندگان خرابی محصول به علت نصب در محل نامناسب را خارج از گارانتی میدانند و دانستن این نکته برای امنیت کاربر امری مهم است .

۱-قطعات هلال مانند یا شمشیر مانند را کنار هم قرار دهید.

قطعات هلال مانندی که قاب دایره ای را را تشکیل می دهند روی سطح بچینید تا نمایی از ترامپولین را بدست آورید . سپس، شروع به پیوستن قطعات به هم کنید تا زمانی که میله های قاب به صورت کامل درون یک دیگر رفته باشند و محکم شده باشند و شکل حلقه کامل شده باشد. در انتها، حلقه باید به صورت یک دایره روی زمین پهن شود.

۲-پایه های ترامپولین را روی قاب سوار کنید.

پایه ها باید به راحتی بر روی مکان های طراحی شده قرار بگیرند اما اگر اینطور نباشد، در ابتدا تا جای اتصال دو حلقه را کمی بیشتر فشار دهید تا درست داخل هم بروند . بعد میتوانید از یک چکش برای کامل داخل رفتن سری پایه ها به داخل مکان های طراحی شده بر روی قاب استفاده نمایید. با این حال، به راحتی  از چکش استفاده  کنید و از یک مانع (مانند یک حوله) برای کاهش ضربه چکش و صدمه ندیدن پایه استفاده کنید.

۳-ترامپولین را محکم کنید .

با کمک یک همکار ترامپولین را به سمت یک دیگر فشار دهید .آن را روی زمین قرار دهید و از ثابت بودن و تکان نخوردن آن اطمینان حاصل فرمایید .

۴-پیچ ها را ببندید.

حالا که فریم و پایه ها روی هم درست قرار گرفته، شما می توانید پیچ و مهره های آن ها را در جای خود ببندید . پس از بستن پیچ و مهره ها، آنها را دوباره چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که درست و محکم بسته شده اند . سپس با استفاده از یک دریل قدرتمند به جای یک پیچ گوشتی ، فرایند سریعتر پیش میرود و پیچ ها محکم تر میشوند . استفاده از  پیچ گوشتی به تنهایی می تواند زمانبر باشد .

بخش ۲ : نصب کفی

نصب کفی یکی از مهمترین مراحل راه اندازی ترامپولین است . دقت کنید که هرگز نباید نصب فنرها را از یک سمت شروع کنید و به ترتیب به پیش بروید بلکه باید به صورت ۵ تا در میان یا ۸ تا در میان نصب کنید تا کفی در وسط قرار گیرد و به یک سمت کشیده نشود.

۱- با یک همکار شروع به  نصب فنرها کنید.

داشتن یک همکار  کنار خود در نصب فنرها باعث می شود تا راحت تر کفی را نصب کنید. کفی را بر روی زمین گذاشته و اطمینان حاصل کنید که قلابها را دقیقا روبروی حلقه های قاب گذاشته اید .

فنرها را به طور مساوی با همکارتان نصب کنید.

شروع به متصل کردن فنرها به قلاب های طراحی شده  بر روی کفی کنید . سپس قلاب ها را به حلقه های فلزی قاب وصل کنید. شما به وسیله ای برای کشیدن فنرها نیاز دارید که کشش لازم را برای اتصال فنرها به قلاب ها داشته باشد که این وسیله به نام فنر کش ، داخل خود جعبه ی ترامپولین موجود است . برای نصب فنر ها بهتر است شما و همکارتان فنرها را به صورت روبه روی هم نصب کنید . یعنی شما یک طرف ترامپولین باشید و همکارتان در طرف دیگر ترامپولین قرار داشته باشد. اگر شما از یک طرف شروع به نصب فنر ها کنید ، در پایان نصب شما دچار مشکل خواهید شد .

به دلیل محکم شدن(سفت شدن) کفی ، فنر ها در نیمه های راه شروع به سفت تر شدن خواهند شد .

۲کاور محافظ را بگذارید.

کاور محافظ  مانع  سقوط  روی  فنرها میشود . سعی کنید دقیقا کاور را روی فنر ها قرار دهید . در پایین کاور باید قلاب هایی باشد  . زمانی که کاور به صورت کامل همه ی فنر ها را پوشش داد و کاور را متصل کردید ، قلاب ها را از پشت میله رد کرده و آن ها را به قلاب های کفی متصل کنید .

بخش ۳ : نصب توری

پس از نصب فریم اصلی و کفی و شکل گیری کلیت ترامپولین میتوانید توری محافظ را نصب کنید .توری محافظ برای حفظ امنیت نوجوانان ماجراجو که از انجام حرکات نمایشی ترسی ندارند الزامی است.

۱- میله ها را کنار پایه های ترامپولین گذاشته و با پیچ به آن ها وصل کنید .

۲- کلاهک های  پلاستیکی موجود در جعبه را بر روی سری میله ها قرار دهید . این کلاهک ها برای اتصال لبه توری به میله ها طراحی و ساخته شده است .

۳- توری محافظ را بسته به نوع ترامپولین و با توجه به راهنمای کاتالوگ از درون یا و یا خارج از ترامپولین رد کنید .

۴- توری را از پایین کشیده و از پشت کاور رد کنید . سپس قلاب ها را همانند کاور به قلاب های کفی متصل کنید.

درپایان از محکم و ثابت بودن ترامپولین اطمینان حاصل فرمایید و آن را تست کنید .

تبریک . شما خود را نصب کرده ، پس از آن لذت ببرید .

موفق و پیروز باشید

 

ابوالفضل صادق فرد

دکمه بازگشت به بالا