علم و سلامت

نکات مهم درباره سلامت گوش

گوشه های ما 24 ساعت شبانه روز کار می کنند و اطلاعات حیاتی در مورد آنچه در اطراف ما می گذرد ارائه می دهند.

به گزارش تی تی آنلاین، بنابراین حفاظت از این اندام حیاتی مهم است و باید از این اندام حسی ضروری و عملکردی مراقبت کرد.

در مجله آلمانی “فوکوس آنلاین” در مقاله ای در این زمینه با مراجعه به متخصصان گوش و حلق و بینی به نکات زیر در مورد مراقبت از گوش اشاره کرد که عبارتند از:

گوش را فقط در صورت نیاز تمیز کنید

توده گوش مهم است. پروفسور توماس کلینزنر، مدیر مرکز شنوایی دانشگاه دوسلدورف گفت: “مجرای گوش را خود به خود پاک کنید.” هر توده ای که روی پیشانی گوش دیده می شود را می توان با یک سواب ظریف جدا کرد، اما هرگز داخل گوش پاک کن قرار نمی گیرد. در این حالت خطر آسیب جزئی وجود دارد زیرا این آسیب ها در نهایت می تواند منجر به نفوذ میکروبار و التهاب در مجرای گوش و پرده گوش شود.

یک چیز تیز به هیچ وجه برای شنیدن

سوزن، ناخن یا چاقوی تیز دیگر را داخل گوش فرو نکنید تا بتوانید توده را خارج کنید. علاوه بر خطر بالای آسیب، احتمال بیشتری وجود دارد که مجرای گوش به جای چرخاندن به داخل موم فشار داده شود. اگر توده جامدی در گوش ایجاد شده است، اجازه دهید توسط پزشک خارج شود.

در صورت خارش گوش به پزشک مراجعه کنید

دکتر می گوید: «اگر در گوش خود خارش شدید دارید، آن را نخارانید. توماس کلنزنر اگر خارش از بین نرفت و درد اضافی در گوش وجود داشت، جراح گوش و حلق و بینی باید علت را روشن کند. این عفونتی است که با قطره قابل درمان است. اگر خارش فقط تحت شرایط خاصی مانند موهای نیلوفر آبی رخ دهد، می تواند آلرژی باشد. ممکن است مقداری آلرژن در شامپو وجود داشته باشد. بیماری های پوستی التهابی، مانند پسوریازیس یا نورودرماتیت یا خارش در کانال گوش یا پرده گوش.

در صورت قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی از صدا خفه کن استفاده کنید

به گزارش دویچه وله، کارشناسان قرار گرفتن دائمی در معرض صدا و آلودگی صوتی که به گوش آسیب می زند، هدایت می کنند.

توماس کلنزنر توصیه می کند: “صداهای طولانی مدت بیش از 85 دسی بل می تواند به طور دائمی به شنوایی شما آسیب برساند، و اگر در معرض سطوح صوتی بالاتری قرار دارید، باید از سمعک استفاده کنید.”

علائم اولیه کم شنوایی را جدی بگیرید

آیا مدام در گفتگو پرسیده اید که ببخشید؟ آیا برای گوش دادن به چیزی صدا را زیاد کرده اید؟ شما باید چنین علائمی را جدی بگیرید و به سرعت علت را مشخص کنید. پاداش شنوایی برای جلوگیری از زوال شناختی مهم است. بنابراین، بهتر است به سرعت علائم اولیه کم شنوایی را شناسایی کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا