علم و سلامت

نکات مهم درباره “ماندگاریِ کرونا”

خستگی مداوم، مشکل در تنفس حتی هنگام بالا رفتن از پله، اختلال خواب، اضطراب و غم، احساس فشار یا درد در قفسه سینه، درد مفاصل یا عضلات، “مه مغزی” و حتی سرفه های مداوم همه این روزها آزاردهنده هستند. آنها از جسمی شکایت دارند. یا علائم روانی حتی پس از درمان.

به گزارش تی تی آنلاین، در حالی که بسیاری از کشورها در هفته‌های اخیر محدودیت‌های عروق کرونا را کاهش داده‌اند و اکثر پزشکان و کارشناسان اکنون بر این باورند که این واکسن تأثیر امیدوارکننده‌ای در مدیریت آنچه در حال رخ دادن است داشته است، این روزها افراد زیادی با سابقه این عفونت ویروسی مداوم وجود دارند. مبارزه با عوارض تهاجمی و تهاجمی را “راه آهن طولانی” یا “راه آهن طولانی” می گویند.

اگرچه اکثر افراد مبتلا به کووید-19 معمولاً پس از طی دوره بیماری خوب می شوند، اما در برخی موارد، علائم و عواقب عفونت ویروسی می تواند هفته ها یا حتی ماه ها ادامه داشته باشد و برخی از آنها را می توان در یک دوره زمانی قطع کرد. تشدید مجدد علائم

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) می گوید تخمین زده می شود که 23 میلیون آمریکایی تحت تأثیر این صف طولانی قرار بگیرند، اگرچه برخی کارشناسان معتقدند که این تعداد بیشتر خواهد بود.

نکات عالی از "لانگ کواید"
یک سال پس از درمان در بخش مراقبت های ویژه، برخی از بیماران علائم کووید را در بالا گزارش کردند
منبع: مجله هیلو

این مرکز گفت: «اگرچه اکثر مردم کووید-19 را دریافت می‌کنند، اما در عرض چند هفته به این بیماری مبتلا می‌شوند، برخی از افراد شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند.» این شرایط شامل مشکلات سلامتی جدید، مکرر یا مداوم است که ممکن است افراد برای چهار هفته یا بیشتر و حتی ماه‌ها پس از ایجاد اولین عفونت ویروس کووید 19 تجربه کنند.

در اینجا چند اکتشاف جدید و عالی در مورد Long Frozen وجود دارد.

چه مدت می توان حفره ها را مسدود کرد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که بهترین راه برای جلوگیری از کووید طولانی مدت، اجتناب از کووید 19 است، که به معنای تزریق به موقع و به موقع واکسن کرونا و چرخه های هیدراتاسیون است.

“اگر با Crown تماس بگیرید و آن را دریافت نکردید، به روز نیستید و باید واکسن را دریافت کنید.” والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت.

برخی از جوامع برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار گرفته اند

دکتر دکتر می‌گوید: «ما مدت‌هاست که درباره بیماری‌های عفونی می‌دانیم که وقتی ثروت اندک، فقر و دسترسی محدود است، بیشتر و بیشتر باقی می‌مانند.» والنسکی

او گفت: «ما این را در لانگ کووید خواهیم دید. آنها بیشتر احتمال داشت بیماری داشته باشند، دسترسی کمتری به مراقبت های بهداشتی و شرایط بهداشت عمومی داشتند. اگر عدالت مراقبت های بهداشتی بیشتری در این کشورها داشتیم، فکر می کنم همه می توانستیم سالم تر و بهتر باشیم [پاندمی بعدی] بیا با آن روبرو شویم.

لیست طولانی بر کودکان نیز تأثیر می گذارد

در حالی که بیماری کووید 19 کودکان را به اندازه بزرگسالان تحت تاثیر قرار نمی دهد، کودکان همچنان می توانند برای مدت طولانی کووید را تجربه کنند.

به گفته یکی از متخصصان، اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تعداد کودکانی که علائم طولانی مدت دارند و علائم آنها تا حدودی مشابه بزرگسالان است.

این کارشناس همچنین اضافه می کند که کودکان نیز از خستگی و سختی شکایت دارند. سایر علائم بی خوابی مزمن نیز مربوط به کودکان است. فهرست علائم مزمن ممکن است در کودکان و بزرگسالان مشابه باشد، اما تفاوت اصلی این است که تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در کودکان کمتر است و بیشتر این علائم در عرض چند ماه از بین می روند.

زنان بیشتر مستعد پوسیدگی های ماندگار هستند

کارشناسان خاطرنشان می کنند که به نظر می رسد این فهرست طولانی زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد.

نکات عالی از "لانگ کواید"
درصد افرادی که علائم رایج جنسیت گرایی مزمن را بر اساس جنسیت تجربه می کنند
منبع: مجله هیلو

یک کارشناس می گوید: «مطالعات اخیر نشان داده است که درصد زنان مبتلا به سندرم کووید بیشتر از مردان است و این امر در غرب، آسیا، اروپا و آمریکا غیرمعمول نیست.»

او گفت: “بزرگترین ماتریس های زنان میانسال بیشتر از مردان در معرض ابتلا به حفره های مزمن هستند.” اما در این مورد خاص به کار بیشتری نیاز است تا تفاوت دقیق بین زن و مرد مشاهده شود.”

علائم مداوم چیست؟

با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، شایع ترین علائم چهارپاهای مزمن عبارتند از:

دشواری در تنفس یا تنگی نفس، خستگی، علائمی که پس از فعالیت بدنی یا ذهنی ایجاد می شود، مشکل در فکر یا انقباض (که گاهی اوقات به عنوان “مه مغزی” شناخته می شود)، سرفه، درد قفسه سینه یا معده، سردرد، تپش قلب، درد مفاصل یا ماهیچه، احساس سوزن سوزن شدن، اسهال مشکلات خواب، تب، سرگیجه ایستاده (سردرد خفیف)، بثورات پوستی (آسیب پوستی)، نوسانات حرکتی، تغییر در بو یا طعم، تغییر در چرخه قاعدگی.

چگونه بیرون از خانه ایمن بمانیم؟

پس از آغاز بهداشت عمومی، این همه گیری می تواند به پایان برسد.

واکسن ها یا دوزهای تقویت کننده باید در اسرع وقت برای زندگی شما و برای ایمنی دیگران تزریق شوند.

از N95 برای افرادی با نرخ واکسیناسیون پایین استفاده کنید.

مگر در موارد ضروری سفر نکنید.

– به فاصله اجتماعی توجه کنید و تا حد امکان از ممانعت بپرهیزید.

و متوجه بهداشت دستانم شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا