اقتصادی

واکنش ها به تعبیر یک نماینده برای فعالان فضای مجازی

یکی از اعضای شورای حمایت از حقوق کاربران از فضای مجازی کمیسیون در صفحه توئیتر خود درباره لزوم درخواست فضای مجازی نوشت که متن و عبارات استفاده شده در آن به جنبش مردمی پیوسته است.

به گزارش تی تی آنلاین، عصر دیروز گاربینه ویس کرمی، نماینده خرم آباد و عضو کمیسیون حمایت از حقوق کاربران از فضای مجازی در تشریح دلایل مخالفت با سیاست حمایتی نوشت:

«فضای مجازی؛
به دلیل اهمیت آن، دولت و قوانین نیازمندان است.
. مقررات در کشورهای توسعه یافته
3. مدیریت چند وجهی، پیچیده و چند وجهی ایجاب می کند.
4. گرگ های مجازی و سگ های پا دراز غربی از مشروعیت آن می ترسند.
5. «مراقبت های بهداشتی قانونی در کسب و کارهای مجازی».

استفاده از دو کلمه گرگ های مجازی و سگ های گردن دراز در این توییت با واکنش های متعددی در فضای مجازی رخ داد تا اینکه ساعاتی بعد ویس کرمی در توئیتی دیگر توضیحاتی را منتشر کرد و نوشت:

سگ های شکاری توهین نیستند، بلکه عبارتی است که ریچارد المان (رئیس سابق سیا) از کسانی استفاده می کند که معمولی و بدون غرامت مقلد و حامی لیبرال دموکراسی آمریکایی هستند. “گردنبند بالا به این معنی است که شما نمی دانید چگونه چند لمس میانی را مدیریت کنید!”

اما این پایان ماجرا نبود، چرا که انتقادات کاربران فضای مجازی در توئیت تشدید شد و باز هم کرمی ویسی دو ساعت پس از آخرین توییت در توییتی دیگر نوشت؛

من همچنین از فیلتر فضای سایبری استفاده می‌کنم تا وقتی توییت می‌کنم بتوانم به لیبرال دموکرات‌های آمریکایی در هر کشوری اجازه دهم که بدانند ریچارد المان می‌تواند در مورد آن سگ قلاده بلند تجدید نظر کند.

“آفرین به مردم صادق در ایران که آن را دوست دارند و “سیستم لیبرال دمکراتیک آمریکا” را دوست دارند.

امروز در پاسخ به این سوال، مطالب بسیاری از نمایندگان در صفحه شخصی آنها در توییتر منتشر شده است. جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد و عضو کمیسیون امنیت و امنیت خارجی در این باره نوشت:

“سیاست شغلی مزایا و معایب خاص خود را دارد و همه ما باید بشنویم، اما هیچ مبنای قانونی یا اخلاقی وجود ندارد که برخی از طرفداران به مردم و وکلایی که به سیاست حمله می کنند طعنه بزنند.” از ارتباطات حقوق بشری محافظت و محدود می کند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت و عضو کمیسیون حقوق کاربران فضای مجازی نیز واکنش نشان داد.

“بدیهی ترین توهین به برخی از جدی ترین موافقان و منتقدان راهبرد دفاعی که از قضا شامل تمام ملت ایران می شود، بسیار تاسف بار و بسیار ناامید کننده است! مقررات پشت این امر تاسف بارتر بود.

ترجیح می دهم او را معذورم و یک بطری کوچک انتخاب کنم. من مطمئن هستم که ایران یک ملت لیبرال بزرگ است.

روح الله حضرت پور معاون استاندار ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و امور خارجه کشور گفت:

مردم حق دارند در همه مسائل کشور حرف بزنند یا مخالفت کنند، این حق قانون به آنها داده شده است و یکی از اعضای شورای بهارستان که به صندلی نشسته است اجازه تضییع این حقوق را ندارد.» مشکلات حل شود.

به گزارش تی تی آنلاین، کمیسیون کل حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی چندی پیش سیاست کلی پادمانی را تصویب کرد. این معاونت در نامه ای به حراست به نمایندگی از قوانین مجلس ایراداتی را مطرح کرد که به این ترتیب کلیات تصویب شده بود و پس از آن با رئیس شورا جلسه ای برگزار کرد و این ایرادات را پس گرفت.

در این خصوص سید نظام موسوی سخنگوی کمیته حراست معظم له در جلسه قوه مقننه از بررسی ایرادات اعضای کمیسیون تلفیق درباره نحوه تصویب سیاست کلی کارگران فضای مجازی خبر داد. پادگان مجلس را شناخت. بررسی نهایی شورا به تصویب لایحه بودجه موکول شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا