عمومیکسب و کار ویژه

هزینه تحصیل دندانپزشکی قبرس

شهریه رشته دندانپزشکی در قبرس به عوامل متعددی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه و نوع تخصص بستگی دارد. به طور کلی بهتر است بدانید هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، پایین تر است. با در نظر گرفتن مقطع تحصیلی، می توان گفت هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در قبرس در مقطع کارشناسی، 10 تا 15 هزار یورو، در مقطع کارشناسی ارشد، 15 تا 20 هزار یورو و در مقطع دکترا، 27 تا 30 هزار یورو به صورت سالیانه است

تحصیل دندانپزشکی در قبرس 2023 | شرایط و مدارک | letsgouni

به طور متوسط هزینه ای که باید برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در نظر بگیرید، 18 تا 25 هزار یورو در سال می باشد. این هزینه بسته به دانشگاه، متغیر خواهد بود. به عنوان مثال، شهریه دوره 5 ساله دندان پزشکی عمومی در دانشگاه EUC، سالانه 19 هزار یورو می باشد. در حالی که شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه  EMU هجده هزار یورو است.

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در قبرس

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس شامل موارد زیر می باشد:

– درخواست پذیرش: ابتدا باید یک فرم درخواست پذیرش را تکمیل کرده و به همراه مبلغی که به عنوان هزینه پذیرش مشخص شده است، به دپارتمان دانشگاه بفرستید. این هزینه را دانشگاه مشخص می کند. به عنوان نمونه دانشگاه EUC مبلغ 52 یورو بابت هزینه پذیرش دریافت می کند.

– مدرک زبان: داشتن مدرک زبان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس شمالی الزامی نیست اما درصورت داشتن آن نیازی به امتحان تعیین سطح زبان ندارید.

– سوابق تحصیلی: مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر، معدل و ریز نمرات، جزو سوابق تحصیلی فرد محسوب می شوند. برای تحصیل در این رشته باید معدل 18 و بالاتر داشته و درس زیست شناسی را به همراه یکی از دروس شیمی، ریاضیات یا فیزیک گذرانده باشید.

– انگیزه نامه: ارائه انگیزه نامه برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در حال حاضر الزامی نمی باشد و دانشجو برای ثبت نام در این رشته نیازی به ارائه انگیزه نامه ندارد و بدون این موضوع هم می تواند اقدام به ثبت نام و تحصیل در رشته مورد نظر خود کند.

– توصیه نامه: برای تحصیل در این رشته در حال حاضر هیچ نیازی به توصیه نامه نبوده و اساتید و دانشگاه ها این مورد را جزو پیش نیاز های ثبت نامی خود در نظر نمی گیرند.

– مصاحبه حضوری: در برخی موارد، متقاضی تحصیل دندانپزشکی در یک مصاحبه حضوری یا آنلاین هم شرکت خواهد کرد. البته این مسئله بستگی به نظر دانشگاه دارد.

– سابقه فعالیت داوطلبانه مرتبط با رشته دندانپزشکی در پذیرفته شدن دانشجو تاثیرگذار است.

– فتوکپی پاسپورت دانشجو که لااقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

– ترجمه رسمی فتوکپی شناسنامه

– ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی دانشجو از قبیل دیپلم، مدرک پیش دانشگاهی و کارشناسی و ریزنمرات

– عکس رنگی دانشجو

دانشگاه‌های برتر دندان‌پزشکی در قبرس

به طور کلی می توان گفت از آنجا که قبرس شمالی جزو اتحادیه اروپاست، دانشگاه های این کشور از اعتبار بیشتری برخوردارند و تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی انتخاب مطمئن تری خواهد بود.همچنین در صورت نیاز به راهنمایی برای انتخاب دانشگاه شما میتوانید از همکاران ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

چند مورد از دانشگاه های جمهوری قبرس از اعتبار بالایی در جهان برخوردارند و مدارک دندانپزشکی معتبری را به فارغ التحصیلان این رشته ارائه می دهند که عبارتند از:

– دانشگاه نیکوزیا: این دانشگاه از اعتبار و رتبه علمی بالایی برخوردار است و مورد تایید اتحادیه اروپا می باشد. هر سال حدود 5 هزار دانشجو این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. این دانشگاه، رشته دندانپزشکی در قبرس را طی 6 سال و به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

– دانشگاه Near East: این دانشگاه در نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی قرار گرفته است. این دانشگاه از امکانات بی نظیر و اساتید و پرسنل با تحصیلات آکادمیک برخوردار است و امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می کند. برگزاری کلاس های آنلاین، از دیگر ویژگی های این دانشگاه است.

– دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) : این دانشگاه که دارای 11 دانشکده است، دارای 20 هزار دانشجو می باشد. تحصیل در این دانشگاه، به زبان انگلیسی و ترکی می باشد.

– دانشگاه European University Cyprus: این دانشگاه جزو برترین موسسات آموزشی در منطقه است که فرصت های تحصیلی فوق العاده ای را برای پژوهش های درازمدت در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دانشگاه های مذکور از آزمایشگاه ها، تجهیزات و امکانات مدرن و فوق العاده ای برای رشته دندانپزشکی در قبرس برخوردارند.

دانشگاه های دندان پزشکی قبرس مورد تایید وزارت بهداشت

همانطور که میدانید، قبل از اقدام برای انتخاب دانشگاه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در قبرس، باید دانشگاه هایی را بشناسید که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. چون اگر مایل باشید پس از اتمام دوره تحصیلات خود به ایران برگردید و به عنوان یک دندانپزشک به کار مشغول شوید، باید مدرک تحصیلی شما توسط وزارت بهداشت تایید شود.

دانشگاه های زیادی این رشته را ارائه می دهند. با این حال، تمامی این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. دانشگاه university of Cyprus یا UCY، دانشگاه نیکوزیا و دانشگاه Neat East University Factory of Medicine تنها دانشگاه های جمهوری قبرس هستند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.

این دانشگاه ها همچنین از بهترین و باکیفیت ترین دانشگاه های قبرس هستند که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند. دانشگاه university of cyprus دارای دانشکده های علوم انسانی، پزشکی، علوم اجتماعی و آموزش و پرورش، علوم خاص و کاربردی، مهندسی، اقتصاد و مدیریت و Letters می باشد. از آنجا که این دانشگاه در قبرس جنوبی قرار گرفته است، باید برای تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید.

شرایط کار دندانپزشکی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی، جمعیت بسیار اندکی دارد و شرایط کار دندانپزشکی در قبرس شمالی مناسب نیست. بیشتر افرادی که برای تحصیل در قبرس اقدام میکنند، از این کشور به عنوان سکوی پرتاب برای مهاجرت به سمت کشورهای بزرگتر استفاده میکنند. درآمد دندانپزشکی در این کشور به علت تعداد کم مراجعه کنندگان رقم زیادی نمیباشد.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

همانطور که پیش از آن گفته شد، قبرس شمالی یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان به حساب می‌آید؛ به گونه‌ای که محصلان بیش از 135 کشور دنیا در قبرس شمالی مشغول آموزش هستند. امنیت بالا، سهولت در اخذ پذیرش دانشگاه‌ها، عدم نیاز به آزمون ورودی و ارائه مدرک زبان انگلیسی، ارائه مدرک بین المللی و همچنین عدم نیاز به ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی، از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی است.

در عین حال نیازی نیست که شما گواهی تمکن مالی یا بلوکه حساب پس انداز در این کشور داشته باشید. همچنین باید به هزینه‌های پایین تحصیل در این رشته نسبت به کشورهای دیگر اشاره کرد که بسیار پایین و به صرفه می‌باشد. درواقع به نفع شماست که به جای تحصیل در دانشگاه‌های آزاد یا بین الملل ایران، در قبرس شمالی تحصیل کنید که شرایط حضور شما در کشورهای تراز اول را تضمین می‌کند.

معایب تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

با اینکه محدودیت سنی برای تحصیل در قبرس شمالی وجود ندارد ولی سن ورودی به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی نهایتاً 30 سال می‌باشد. در زمینه معایب تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی باید به عدم تائید مدرک تحصیلی دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت ایران نیز اشاره کرد.

درواقع شما پس از فارغ التحصیلی دندانپزشکی عمومی در قبرس شمالی، تنها در صورتی می‌توانید در ایران مشغول به کار شوید که در یکی از مقاطع تخصصی دندانپزشکی مانند تخصص بیماری‌های دهان و تشخیص، ارتودنسی (ارتودنتیست)، درمان ریشه (اندودانتیست)، رادیولوژی دهان، فک و صورت، تخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت (پروستودانتیست)، دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، تخصص دندانپزشکی کودکان، پاتولوژی دهان و فک (آسیب شناسی دهان، صورت و فک)، تخصص جراحی لثه و ایمپلنت (پریودانتیست) یا متخصص دندانپزشکی جامعه نگر، در یکی از دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت مشغول به تحصیل شوید.

دکمه بازگشت به بالا