علم و سلامت

واکسیناسیون ۲۳۰ هزار اتباع غیرایرانی علیه سرخک؛ تاکنون

به گزارش شفاف، دکتر. سید محسن زهرایی به مناسبت هفته نهفتگی گفت: واکسیناسیون یکی از موثرترین مداخلات بهداشتی است که برای حفظ و ارتقای سلامت کودکان و سایر گروه‌های هدف جامعه شناخته شده است.

وی افزود: در طول سال ها، چندین کشور تلاش کرده اند از ابتکارات و اقدامات مختلف برای بهبود برنامه های واکسیناسیون گروه هدف بهره ببرند. به عنوان مثال، در کشورهای مختلف سازمان بهداشت جهانی، ایده حفظ هفته واکسیناسیون از سال 2000 تا 2010 در دو یا سه کشور سازمان بهداشت جهانی و بعداً در برخی از کشورهای شرقی مطرح شده است. منطقه مدیترانه از جمله ایران در نهایت به دلیل شرکت موفق در این رویداد و جذب برنامه‌های واکسیناسیون جامعه، عضویت در اجلاس سالانه سازمان بهداشت جهانی در ماه می 2012 که هرساله در تمامی کشورهای جهان تصویب شد. هفته آخر ماه آوریل به عنوان هفته جهانی واکسیناسیون نامگذاری شده است.

زهرایی تصریح کرد: رسم بر این است که ملت ها با اهداف متعدد به این فرصت دست یابند. اولین مورد برای کارکنان جامعه بهداشتی و پزشکی برای دریافت آموزش کافی در مورد برنامه واکسیناسیون و اهمیت آن است: رابطین سیار به مناطق روستایی و دورافتاده سفر می کنند و اشکالی از برنامه های آموزشی برای جوامع و خانواده های تمرین کننده و در نهایت کسب حمایت ملی. مشاوران مراقبت های بهداشتی

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های عفونی و ایمن‌سازی و بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: امسال این برنامه را در هفته پایانی اردیبهشت ماه به‌جای هفته اول اردیبهشت و به‌منظور برگزاری جشن برگزار می‌کنیم. ماه مبارک رمضان.» 30 اردیبهشت هفته واکسیناسیون در کشورمان برگزار می شود و برنامه های پزشکی دانشگاه نیز تکمیل می شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، زهرایی گفت: اکنون در کشورهای همسایه در معرض شیوع بیماری بوآ هستیم که منجر به اورژانس در کشور ما شده است، بنابراین خدمات واکسیناسیون من برای افراد غیر واکسینه از جمله افغان‌ها در حال انجام است. دستور کار “اعدام در دستور کار بود. تاکنون 230 هزار ایرانی مقابل برزیل پیش بینی نشده اند و این هدف ادامه خواهد داشت و در هفته آینده که هفته واکسیناسیون نامیده می شود، با قوت بیشتری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد ایمن سازی و اقدامات پیشگیرانه از بیماری های عفونی واکسن وزارت بهداشت در پایان گفت: امیدواریم هفته واکسیناسیون فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی برنامه ارزشمند واکسیناسیون چه در جهان و چه در ایران باشد.

دکمه بازگشت به بالا