اقتصادی

واکنش مشاور رییس مجلس به صحبت‌های وزیر اقتصاد

مشاور رئیس شورای اسلامی سخنان وزیر اقتصاد امروز را در حاشیه جلسه هیات دولت حمل کرد.

به گزارش تی تی آنلاین، احسان عسکری در صفحه توئیتر خود نوشت:

«از آقای خاندوزی تعجب می کنم که خودش تلاش کرد برخورد نماینده مجلس را تقویت کند اما الان باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی کشور، مدیریت مالی، اشتغال، تورم، نقدینگی و نیاز باشد. برای اجرای قانون از سازمان برنامه. سنا می خواهد تماشاگر و بیکار باشد».

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امروز در نشستی در حاشیه سفارت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دغدغه رئیس مجلس را برای ایجاد تسهیلات برای دفتر مجلس درک می کنم اما بیش از یک سال است که آقازاده ها را خسته و لجباز کرده اند. من هم از نظر آقای رئیس مجلس تعجب کردم که حساب های شورای اسلامی رسما اعلام کردند تا سال 1398 عملکرد تسهیلات تبصره 18 حدود 10 درصد بوده است، سال گذشته 120 درصد عملکرد تسهیلات تبصره 18 داشتیم.

وی افزود: این از 18 هزار میلیارد تومان که بودجه اختصاص یافته به تسهیلات اشتغالزایی است، با توجه به اهرم سازی تسهیلات بانکی، 46 هزار میلیارد تن به بانک احتساب شده و در مرحله نهایی است. که در تاریخ تسهیلات اشتغال زایی بی سابقه بوده است. او هست

وزیر اقتصاد یادآور شد: پس این اظهار نظر برای من بسیار تعجب آور است. امیدوارم دوستان کارهای عقب مانده ای را بیان کنند که باید ترویج شود و عباراتی را بیان کنند که تفرقه و دوگانگی بین نیروها را معرفی کند.

خاندوزی ادامه داد: ما در آذر 1400 لایحه ای برای اصلاح قوانین املاک کشور ارسال کردیم که به معنای درخواست بازنگری ظرف 72 ساعت است تا همگرایی را با حل مشکلات کشور پیش ببریم تا اختلاف قوا.

محمدباقر قالیباف وزیر اقتصاد روز گذشته در بررسی کار اجرای 18 ویژگی قانون بودجه خطاب به خاندوزی گفت: آقای خاندوزی یا خسته هستید یا مشکل دارید. انتظار می رود مانند سال گذشته درخواست را دنبال کنید.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا