عمومیکسب و کار ویژه

پیج فیک چه ویژگی هایی دارد؟

اینستاگرام یکی از شبکه‌های محبوب در میان شبکه‌های مجازی است که توانسته تا به امروز بستری فوق العاده  برای  درآمد زایی هرچه بیشتر کسب و کارهای اینترنتی و حتی کسب و کارهای فیزیکی باشد. در این شبکه اما صفحاتی هم هستند که فیک هستند. پیج فیک اینستاگرام در ظاهر فالوورهای زیادی دارد اما دنبال کننده‌های آن هم صفحاتی غیر فعال است. در واقع آن ها از روش خرید فالوور اینستاگرام اقدام به افزایش فالوور کرده اند.

کاری که این روزها در بسیاری از پیج‌های فیک انجام می‌شود آن است که به صحنه‌ سازی غیر واقعی کمک می‌کند. این کار درواقع برای معتبر به نظر رسیدن پیج و فعال جلوه کردن آن است تا بتواند اعتماد بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. 

معمولا پیج‌های فیک بر روی کمیت کار می‌کنند و نمی‌توانند کیفیت خوبی داشته باشند. بسیاری از افراد با تجربه در اینستاگرام به راحتی می‌توانند پیج فیک اینستاگرام را تشخیص دهند. در ادامه به بررسی بیشتر پیج فیک اینستاگرام و نحوه تشخیص آنها می‌پردازیم.

پیج فیک اینستاگرام چیست؟

پیج فیک اینستاگرام همانطور که اشاره کردیم دارای اکانت غیرواقعی در اینستاگرام است و در این پیج‌ها اگر به لیست دنبال کنندگان آنها سری بزنید و برای شناسایی صاحب اکانت اینستاگرام اقدام کنید، متوجه خواهید شد که آنها غیر واقعی بوده و هویت واقعی ندارند. 

گاهی اوقات برخی از کسب و کارها برای ایجاد اعتبار بیشتر به ایجاد پیج فیک اینستاگرام اقدام کرده و افرادی را برای ساختن آنها استخدام می‌کنند که این اکانت فیک اینستا در نهایت به سود آنها نخواهد بود و ضرر هم خواهد داشت.

این اتفاق در حالی می‌افتد که فالوور واقعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای کسب و کارها موجب افزایش اینگیجمنت پیج آنها شده و در نهایت به فروش محصولات و خدمات آنها کمک قابل توجهی می‌کند. از معایب فالوور فیک آن است که اکانت فیک اینستا نه تنها به افزایش فروش و سود دهی کسب و کارها کمک نمی‌کند بلکه میزان تعامل واقعی را در یک صفحه تجاری کاهش می‌دهد.

روش‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام

پیج فیک اینستاگرام را می‌توان با استفاده از بررسی ویژگی‌هایی تشخیص داد که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می‌پردازیم.

پیج فیک اینستاگرام با صفحه بدون عکس یا عکسی غیر واقعی

یکی از کارهایی که برای شناسایی صاحب اکانت اینستاگرام باید انجام دهید بررسی عکس پروفایل است. معمولا اکانت فیک اینستا از عکس دیگران استفاده می‌کنند تا نشان دهند این پیج واقعی است. 

در این پروفایل‌ها شما معمولا نمایی دور از افراد مشهور یا  حتی افراد معمولی را می‌بینند که تنها عکس‌هایی جذاب برای مخاطبان هستند. گاهی اوقات اکانت فیک اینستا عکس پروفایل ندارد و این اتفاق برای اغلب پیج فیک اینستاگرام می‌افتد که عکس و بیو ندارند.

تعداد فالویینگ بالا 

از دیگر روش‌های تشخیص راحت پیج فیک اینستاگرام آن است که دارای فالووینگ زیادی است. این صفحات پست‌های کمی داشته و هزاران صفحه را هم فالو کرده‌اند. البته وجود چند مورد از این نوع صفحات در میان فالوورها  لزوما به معنای اکانت فیک اینستا نیست، بلکه گاهی اوقات می‌تواند متعلق به کاربرهای کنجکاوی باشد که صفحات زیادی را هم دنبال می‌کنند.

با این وجود تعداد بسیار زیادی در این صفحات شک ما را به فیک بودن پیج بیشتر می‌کند. بنابراین شما در این زمینه باید چند مورد از این صفحات را بررسی کنید تا بتوانید به یقین بیشتری دست پیدا کنید و البته گزینه‌های دیگر شناسایی صاحب اکانت اینستاگرام را به کار بگیرید.

بررسی محتوا و موضوع پیج

شما برای تشخیص پیج فیک اینستاگرام راه دیگری نیز دارید. ابتدا با ورود به یک پیج متوجه می‌شوید که این پیج تنها 20 پست درد و تاریخ اولین پست هم برای سال قبل است و این در حالی است که این پیج 200 هزار نفر فالوور دارد. 

نام کاربری بی‌معنا از نشانه‌های پیج فیک اینستاگرام

زمانی که اکانت فیک اینستا در حجم بالایی ساخته می‌شود و برای فروش قرار می‌گیرد، نام گذاری آنها سخت می‌شود و به همین دلیل هم شما در پیج فیک اینستاگرام شاهد اسم‌های عجیب و غریبی خواهید بود که حتی در میان آنها عدد هم وجود دارد. حضور تعداد زیاد چنین کاربرهایی به شناسایی  پیج فیک اینستاگرام کمک می‌کند.

بررسی لایک و کامنت

یکی دیگر از مهم ترین نشانه پیج فیک اینستاگرام عدم فعالیت این افراد و پیج‌ها است. بررسی‌ها نشان داده که به لحاظ آماری به طور میانگین باید به ازای حدود هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر دنبال کننده یک پست به صورت میانگین حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لایک و کامنت  یا به صورت ترکیبی داشته باشد زیرا این مشارکت یک درصدی فالورها هم تاثیر گذار خواهد بود. با توجه به این نکته پیج‌هایی که مشارکت کاربران آنها ۱۰ درصد و یا بیشتر است معمولا مشکوک به فیک بودن هستند.

استفاده از عکس‌های تکراری در صفحه

از روش‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام استفاده از عکس‌های تکراری به دلیل دقت پایین است و این پیج‌ها معمولا عمومی هستند. با این وجود برخی از این پیج‌های فیک هم با داشتن عکس‌های تکراری پرایوت بوده و تشخیص فیک بودن آنها کمی دشوار است. 

با این حال بسیار مشاهده شده که اکانت‌های مختلف پرایوت با یک تصویر ثابت به عنوان عکس پروفایل باز هم فیک است و نحوه شناسایی پیج فیک اینستاگرام به این صورت است که شما در میان لایک‌های یک پست چندین پروفایل را با عکس مشابه مشاهده می‌کنید. معمولا سازنده این ربات‌ها فرصت پیدا کردن چند عکس متنوع را ندارد.

سایت تشخیص فالوور فیک

یکی دیگر از روش‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام استفاده از سایت تشخیص فالوور فیک است. در واقع سایت تشخیص فالوور فیک یک راه ساده و رایگان است که آنالیزهای لازم را برای شما انجام می‌دهد. 

دقت کنید که این سرویس که با استفاده از آن پیج فیک اینستاگرام تشخیص داده می‌شود؛ برای بررسی Influencer ها طراحی شده و افراد با فالور بالا را بررسی می‌کند. با این وجود ممکن است که این سرویس خطا هم داشته باشد ولی درصد سلامت بالایی برای تشخیص دارد.

راه‌های تشخیص پیج فیک در اینستاگرام

صفحات فیک یا غیرواقعی در اینستاگرام معمولا ویژگی‌های بارزی دارند. با شناختن این ویژگی‌ها و کنار هم قرار گرفتن آن‌ها می‌توانید صفحات واقعی را از صفحات فیک تشخیص دهید. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم:۱- 

۱- صفحه‌ای بدون عکس پروفایل یا با عکس پروفایل غیر واقعی

عکس پروفایل یکی از نشانه‌های شناختن اصلی یک پیج فیک است. معمولا صفحات فیک آن‌ها از عکس دیگران استفاده می‌کنند تا خود را صاحب یک اکانت اینستاگرام واقعی نشان دهند.

این پروفایل‌ها معمولا عکسی از نمای دور افراد مشهور یا افراد معمولی است که زیبایی بصری داشته و به جذب مخاطب کمک کند.

نیم نگاهی هم به پیج‌هایی بدون عکس پروفایل داشته باشید، اکثر پیج‌های فیک که ربات هستند یا ساخته شده تا به فروش برسند، فاقد عکس و بیو هستند.

۲- نام کاربری بی‌معنی اکانت‌های اینستاگرامی

هنگامی که پروفایل‌های زیادی برای فروش ساخته می‌شوند، نامگذاری آن‌ها سخت شده و اسم‌های عجیب و غریب برای آن‌ها انتخاب می‌شود، مثلا اکانتی که نام کاربری آن فقط عدد باشد اصلا عادی نیست.

وجود تعداد زیاد چنین کاربرهایی می‌تواند نشانه فیک بودن بخشی از فالوورهای یک صفحه باشد و به عنوان یکی از راه های تشخیص پیج فیک اینستاگرام مورد استفاده قرار بگیرد.

۳- تعداد و زمان مشکوک انتشار پست‌ها

به یاد داشته باشید که پیج‌های فیک برای فروش اکانت خود محتوای پست‌ها پشت سر هم منتشر می‌کنند.

اکثر این پست‌ها سلفی‌هایی بی‌کیفیت از اشخاص دیگر، ویدیوهای کم کیفیت و است که اکثرا بی ربط با عکس پروفایل و بیو پیج هستند.

علاوه بر آن معمولا کاربران به دنبال محتوای جذاب و باکیفیت هستند. بنابراین اگر صفحه‌ای را دیدید که با تعداد پست‌های کم، فالوورهای زیادی داشت و برای فرد مشهوری نبود به واقعی بودن آن شک کنید.

۴- پیجی با فالوور و فالووینگ بالا، اما بدون پست

چطور ممکن است کسی صفحه‌ای را فالو کند که هیچ پست یا محتوایی ندارد؟

این کار فقط از فروشندگان پیج‌های فیک برمی‌آید چون بسیاری از آن‌ها فرصت نمی‌کنند برای تمام اکانت‌های فیکی که درست کرده‌اند پست منتشر کنند و فقط با این اکانت‌ها عده زیادی از مشتریان‌شان را فالو می‌کنند.

از طرف دیگر ربات‌های اینستاگرام هم در این موضوع دخیل هستند، این ربات‌ها هم همدیگر را فالو می‌کنند تا فیک به نظر نرسند و علاوه بر فالووینگ، فالوور هم داشته باشند. به این نکته دقت کنید که معمولا بسیاری از فالوورها و فالوینگ‌های این صفحه‌ها هم ویژگی‌هایی شبیه به همین صفحه‌ها را دارند و تشخیص فیک بودن پیج اینستاگرام را راحت‌تر می‌کنند.

۵- پیجی با فالوور و فالووینگ بالا

این مورد یکی از راحت‌ترین راه‌های تشخیص پیج فیک اینستاگرام است، بسیاری از صفحات فیک برای این ساخته می‌شوند که به عنوان فالوور به فروش برسند. برای همین اغلب این اکانت‌ها هزاران صفحه را فالو می‌کنند.

البته توجه کنید که وجود چند مورد مثل این صفحات در میان فالوورها می‌تواند به معنی فیک بودن نباشد، برای مثال شاید متعلق به کاربرهایی کنجکاو باشد که صفحات زیادی را فالو کرده و به محتوای آن‌ها علاقه دارند.

۶- فالوورها و کامنت‌های خارجی

بسیاری از سرویس‌های فروش لایک و فالوور خدمات خود را به دو دسته تقسیم کرده‌اند: فروش فالوور و لایک ایرانی و خارجی. خدمات ایرانی تعرفه گران‌تری دارند و بسیاری از مشتریان این سرویس‌ها ترجیح می‌دهند فالوور خارجی ارزان‌تر بخرند.

 اما نکته اینجاست که این کار تشخیص فیک بودن صفحه‌شان را بسیار راحت می‌کند. زمانی که در این صفحات به لایک‌ها و کامنت‌ها و فالوورها نگاه می‌کنید عده زیادی کاربر خارجی را می‌بینید که مشخص نیست چطور یک پیج ایرانی را دنبال کرده‌اند و به آن واکنش نشان می‌دهند!

 با توجه به اینکه این فیک‌ها به سرعت قابل تشخیص هستند، کمتر از آنها استفاده می‌شود اما بسیاری از کاربران از این موضوع اطلاع ندارند و به دلیل قیمت پایین‌تر از آنها استفاده می‌کنند.

۷- عدم توازن تعداد فالوور با اینگیجمنت پیج

یکی از مشخصات صفحه‌های فیک تعداد بالای فالوور و اینگیجمنت (میزان درگیری کاربران، تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و ) بسیار کم است. مثلا اگر صفحه‌ای هفتاد ‌هزار فالوور داشت اما هر پست آن فقط هشتاد لایک گرفته، باید به واقعی بودن این عدد شک کرد.

 معمولا صفحات در صورتی رشد می‌کنند که بتوانند اینگیجمنت خوبی داشته باشند. بنابراین اگر صفحه‌ای فالوورهای زیاد و در مقابل نرخ مشارکت کمی داشته، می‌توان تردید کرد که فالوورها خریده شده‌اند.

 البته این روزها با برگزار شدن مسابقات اینستاگرام با جوایز میلیونی، بعضی از صفحات این چنینی هم آنهایی هستند که با اسپانسر شدن و پرداخت هزینه در مسابقات بزرگ فالوور زیادی جذب کرده‌اند اما در صورتی که مشارکت پایینی داشته باشند تفاوت چندانی با صفحه فیک ندارند، چون باز هم نرخ مشارکت پایین و حضور فالوورها بی‌اثر خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا