علم و سلامت

چرا آلرژی‌های فصلی هر سال شدیدتر می‌شوند؟

بر اساس مطالعه اخیر، فصل گرده افشانی گل ها و گیاهان بیست روز قبل از سال 1990 شروع می شود و 21 درصد گرده بیشتری تولید می کند.

به گزارش تی تی آنلاین، کارشناسان از هم اکنون می دانند که تغییرات آب و هوایی نقش بسزایی در طولانی شدن این فصل دارد و ممکن است تا حدودی در افزایش حجم گرده ها موثر باشد.

پروفسور ویلیام اندرگ پس از انتشار تحقیقات خود در بهار گذشته در آکادمی ملی علوم گفت: “این ارتباط قوی بین گرم شدن کره زمین و فصل گرده افشانی نمونه بارز اثرات تغییرات آب و هوا بر سلامت مردم در سراسر ایالات متحده است.”

آلرژی معمولا بر حجم گرده و اختلالات طولانی مدت مانند موکوزیت بینی، ملتحمه و آسم تأثیر می گذارد. آنها همچنین در برابر کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری آسیب پذیر هستند.

علاوه بر افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، می تواند علائم افراد مبتلا به آسم و بیماری های ریوی را تشدید کند.

بر اساس گزارش سازمان غیرانتفاعی مرکزی اقلیم، فشار بر حساسیت طولانی مدت و افزایش گرده، بیشترین بار را بر جمعیت های آسیب پذیر، از جمله جوامع کم درآمد، وارد می کند.

مطالعه دیگری ارتباط بین “دمای پایین و میزان دی اکسید کربن موجود در جو” و “تولید گرده” را در هر گونه از گیاهان نشان داد.

البته، مطالعه 2021 اولین تجزیه و تحلیل روند گرده افشانی و تأثیر تغییرات آب و هوا در این قاره بود.

محققان دانشکده علوم زیستی دانشگاه یوتا اطلاعات 60 ایستگاه در سراسر ایالات متحده و کانادا را بین سال های 1990 تا 2018 جمع آوری کردند. این ایستگاه ها، از آژانس ملی درمان آلرژی، اطلاعاتی در مورد میزان گرده و قارچ های انگلی جمع آوری می کنند.

سطح کلی گرده در طول دوره 28 ساله مورد مطالعه 21 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در تگزاس و غرب میانه بود. گرده درختان بیشتر از گیاهان کوچک است.

به گزارش ایندیپندنت، دوره گرده افشانی از حدود سه هفته پیش در اوایل دهه 1990 آغاز می شود. محققان فکر می کنند که گرم شدن کره زمین بر زیست شناسی گیاه (تقویم داخلی گیاه که چرخه زندگی آن را کنترل می کند) تأثیر می گذارد و زمان گرده افشانی را در وسط می کشاند.

کارشناسان در این مطالعه دریافتند که تغییرات آب و هوایی به تنهایی مسئول یک دوم افزایش فصل رای گیری و حدود هشت درصد افزایش در حجم گرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا