علم و سلامت

چرا کرونا در برخی افراد شدیدتر است؟

آفتاب نیوز:

Quid 1 یک بیماری از چهره های کاملاً متفاوت است. این بیماری نتیجه عفونت کورناویروس است. ویروس ها می توانند به طرق مختلف بدن را آلوده کنند.

براساس داده های موسسه رابرت کوچ در آلمان ، حدود 0٪ از افراد پس از آلوده شدن به ویروس روده بزرگ ، از سرماخوردگی خفیف تا متوسط ​​رنج می برند. اما در 20٪ موارد ، وضعیت بالینی فرد به دلیل عفونت جدی ریه بدتر می شود و ممکن است بیمار نتواند اکسیژن بخورد ، بنابراین برای تنفس مراقبت های ویژه ای لازم است.

چرا تاج در برخی افراد جدی تر است؟

انستیتوی رابرت کچ اطلاعاتی را جمع آوری کرده است که شامل اولین علائم بیمار تا زمانی که فرد به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی وی در بیمارستان بستری شود. سؤال بسیاری از افراد این است كه فرد در چه زمانی باید در بخش مراقبت های ویژه بستری شود؟ در برنامه درسی قانون 1 سه عامل تعیین کننده وجود دارد.

اول: نوع و میزان ویروس

کریستین دروستین ، پیشرو ویروس شناس آلمانی ، می گوید که میزان ویروس وارد بدن شخص و روند نفوذ عمیق به مجاری تنفسی ، نقش مهمی در سیر بیماری دارد. آزمایش ها نشان داد که حیوانات برخی از ذرات ویروس معلق در هوا را کشف کردند ، ویروس در بدن آنها تکثیر می شود اما آنها را مریض نمی کند.

در پی شیوع بیماری کوروی ویروس آلمانی ، چندین کارمند وبستو در ایالت باواریا که با شخصی که مدتها به این ویروس آلوده شده بود به این سمینار آمده بودند ، بیمار شدند. رانندگان تاکسی یا کارکنان هتل که تماس کوتاهی با یک فرد آلوده داشتند اما به ویروس آلوده نبودند.

در نتیجه ویروس نقش مهمی در ایجاد بیماری دارد. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه خواهد کرد. مطالعه ای که توسط هاینزبرگ انجام شده است و نحوه تشخیص زنجیره های آلوده را توضیح می دهد ، نشان می دهد که نوع و شدت تماس با فرد آلوده نقش مهمی در انتقال ویروس به فرد دیگر دارد.

نکته بسیار مهم دیگر نوع ویروس است. ویروس از نظر ژنتیکی جهش یافته و خود را تغییر می دهد. مطالعات انجام شده در مورد کورو ویروس ها نشان داده است که انواع مختلفی از ویروس ها وجود دارد که همه آنها در بدن انسان تکثیر می شوند.

با این حال ، برخی ، سریعتر و مؤثرتر از دیگران به بدن حمله می کنند. بنابراین ، نه تنها دوز ویروس بلکه نوع ژنتیکی صحیح آن نیز در نحوه دریافت بیماری بسیار مؤثر است.

دوم: ژنهای موجود در بدن فرد

اولین قدم یافتن راهی برای ورود ویروس به بدن است. پروتئینی به نام ACE2 که در سطح سلولهای ریه یافت می شود و به عنوان گیرنده بسیاری از بافت های دیگر بدن ، ویروس ها عمل می کند. این بدان معنی است که ویروس با اتصال به پروتئین وارد سلول می شود.

انواع مختلفی از این پروتئین وجود دارد ، اما هنوز مشخص نیست که تفاوت نوع پروتئین بر چسبندگی coronavirus چه تاثیری دارد. آنچه تاکنون مشخص شده است میزان این پروتئین در بدن است. افراد مسن ACE 2 بسیار کمتری تولید می کنند که ممکن است خبر خوبی باشد زیرا این بدان معناست که تعداد ویروس های کمتری وارد سلول های ریه آنها می شود و باعث عفونت کمتری می شوند.

اما ACE 2 وظایف مهم دیگری دارد: به عنوان مثال ، کنترل پاسخ ایمنی بدن. اگر بدن مقدار کمی ACE 2 داشته باشد ، پاسخ سلول ها به ویروس می تواند به جای محافظت از خود ، به خود حمله کند. علت مرگ برای بسیاری از مبتلایان به ویروس ، پاسخ ایمنی کنترل نشده توسط سلولهایی است که بافتهای بدن به ویژه ریه ها را از بین می برد. بنابراین می توان گفت که ویروس به راحتی وارد ریه های افراد مسن نمی شود ، اما اگر موفق شود آنها را آلوده کند ، عواقب بسیار بدی را در پی خواهد داشت.

در نتیجه خطر ابتلا به ویروس به ویژه در سن بالا بیشتر است ، اما افراد جوان نیز از Quid1 جوانتر می میرند. یکی از دلایل این امر عملکردهای مختلف سیستم ایمنی بدن است. ژنوم انسان ژنهای مختلف زیادی دارد که می توانند بیماریزای مختلفی را تشخیص دهند. همه افراد ژن های یکسانی ندارند. به عبارت دیگر ، سیستم ایمنی بدن هر شخص نقاط قوت و ضعف خود را دارد.

این مطالعه که در مجله خشونت منتشر شده است ، توصیه می کند افرادی که سیستم ایمنی ضعیف شده دارند ، اولین واکسن تاج را دریافت می کنند. اما بازرسان هنوز اطلاعات کمی دارند.

مهمترین عامل ژنتیکی که تاکنون شناخته شده است ، کروموزوم Y است: داده های جمع آوری شده در سرتاسر جهان نشان می دهد که مردان بیشتر از کروناویروس به زنان مبتلا می شوند. به نظر می رسد که در زنان ، استروژن یک عامل محافظت کننده است. این هورمون در پاسخ ایمنی بدن تأثیر مثبت دارد. کارشناسان پزشکی در نیویورک به دنبال پاسخ به این سوال هستند که آیا بیماری کای 1 می تواند به مردان کمک کند.

آنچه مشخص است این است که کیود 119 فقط بیماری ریه ها نیست و ویروس باعث ایجاد مشکلات شریانی می شود. با بیمار 1 ، بیماران جوان دچار ترومبوز (تشکیل لخته خون) و سكته مغزی می شوند. سابقه لخته شدن خون می تواند عامل مهمی در نتایج باشد.

]سوم: وضعیت زندگی روزمره شخص و سابقه پزشکی وی

از آنجا که به نظر می رسد کروناویروس بر شریانها تأثیر می گذارد ، به نظر می رسد سابقه بیماری قلبی مشکل ساز است. دیابت که می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند نیز یک عامل خطرزا است. البته پزشکان می گویند اگر این بیماری ها کنترل شوند ، خطر ابتلا به کوو 1 را افزایش نمی دهد.

آلمان امکانات مهمی برای معالجه بیماری دیابت ، فشار خون بالا و سایر این بیماری ها دارد که ممکن است یکی از دلایل پایین بودن کوویدیا 1 در این کشور باشد.

در ایالات متحده علت شماره یک مرگ و میر ناشی از ناجوانمردی با رنگ کور 1 است ، بیشتر کسانی که مشکل قلبی ، چاقی و دیابت دارند ، بسیار بیشتر از سایر گروه ها است. عوامل دیگری مانند وضعیت اجتماعی نیز نقش دارند.

به گفته دویچه وله ، حتی افراد سیگاری نیز به راحتی از شر کورو ویروس خلاص نمی شوند. تحقیقات امروز نشان می دهد که آلودگی هوا در جدی بودن قانون 1 نقش دارد. اولین منطقه انتقال کروناویروس: ووهان چین و شمال ایتالیا هر دو مناطق صنعتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا