عمومیکسب و کار ویژه

چگونه به لوازم تحریر خود چیدمان بدهیم

دکور مغازه لوازم التحریر و طراحی آن باید بر اساس چه رده سنی خاصی باشد؟ اصول طراحی آن چیست و چگونه قابل اجرا می باشند؟ در یک مغازه فروش نوشت افزار، عوامل موثر کدامند؟ در سامان چوب می خواهیم به سوالات پاسخ بدهیم و به بررسی کلی این مورد بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون مغازه لوازم التحریر

طراحی دکور مغازه لوازم التحریر از حساسیت ویژه ای برخوردار است و در کنار این حساسیت یک حس خوب و لذت بخشی نیز وجود دارد. شما تنها کافی ست که اصول اولیه طراحی فضای داخلی، چیدمان و ویترین آن را بشناسید و بتوانید به خوبی آن ها را پیاده سازی کنید.

مطمئنا همه ما یک خاطره دلنشین از فضای مغازه لوازم التحریر داریم که از دوران کودکی با ماست. حتما برای شما هم پیش آمده است که چیزی لازم نداشته اید در هنگام ورود به مغازه وتنها قصد تماشا و لذت بردن از فضا را داشتید؛ اما هنگام خروج از فروشگاه، یم بسته خریدکامل در دستان شماست.

در اینجا می توان با اطمینان کامل گفت که؛ طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم التحریر وظیفه خودش را به صورت کاملا درست و موثر انجام داده است.برای خرید دفتر بی تی اس روی لینک زیر کلیک کنید.

قسمت بندی کردن فضای دکور

تصور عموم مردم بر این است که در این مدل فروشگاه ها تنها، خودکار، مداد، دفتر و سایر لوازم نوشت افزار به فروش می رسد. اما در حال حاضر پیشرفت زیادی در این عرصه رخ داده است و یک مغازه با این عنوان می تواند انواع متنوع و رنگارنگی از کتاب، دفتر، قلم، کیف و بازی های فکری و گاها ماگ های تزیینی را به فروش برساند.

تنوع و تعداد قفسه لوازم التحریر ها و همینطور تنوع محصولات در آن، بستگی به متراژ و فضای مغازه دارد. اولین نکته تاثیرگذار، نحوه قفسه بندی و چیدمان صحیح محصولات می باشد. قفسه بندی درست و اصولی، مشتری را خیلی راحت به سمت آنچه که بدنبال اش می رساند و از گمراهی و گیجی او جلوگیری می کند.

در برخی از مغازه ها در قسمت انبار برای چیدمان راحت وسایل و کالاها از کمددیواری استفاده می کنند که بهینه تر می باشد از نظر فضا و قیمت کار. شما حتی می توانید در هنگام دکور زدن از پک های استفاده کنید که هم خودتان به راحتی با صرف هزینه کمتری آن را بسازید و هم اینکه از یک طراح برای ساخت کمددیواری کمک بگیرید. در هرصورت داشتن کمددیواری خاص و جادار به شما پیشنهاد می شود.

رنگ بندی دیوارها و سقف

از مهمترین نکات در زمان طراحی دکور مغازه لوازم التحریر، انتخاب رنگ های مناسب است. از آنجایی که یک فروشگاه نوشت افزار، محلی برای عرضه محصولات رنگی، شاد و متفاوت است؛ پس باید در چیدمان و دکور زدن آن از رنگ های شاد، فانتزی استفاده نمود. به کاربردن این رنگ ها از لحاظ روانشناسی نیز بسیار با اهمیت می باشند و افراد را به سمت بیزنس تان جلب می کنند. یک دلیل دیگر برای انتخاب رنگ های شاد، این است که اکثر مخاطبین محصولات نوشت افزاری، کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

نحوه چیدمان

عامل مهم دیگر، چگونه چیدن وسایل داخل قفسه ها است. باید اجناس طوری کنار هم چیده شوند که از لحاظ کاربرد و اندازه با هم در ارتباط باشند. مواردی که شباهت زیادی باهم دارند را حتما در یک قفسه بگذارید تا مشتری بتواند به راحتی انواع مختلف را ببیند و انتخاب کند. چیدمان ویترین مغازه نیز علاوه بر چیدمان اجناس، جایگاه ویژه ای در جلب نظر افراد رهگذر دارد.

در پایان، اگر شما می خواهید یک مغازه را به تازگی افتتاح کنید و یا قصد تغییر دکور دارید، مطالعه مقالات این در حالی که سازماندهی لوازم التحریر کوچک بسیار ساده و آسان است، اما همیشه نمی توان تکه ها و قطعه های لوازم التحریر که روی میز یا جاهای دیگر نگهداری شود را به راحتی پیدا کرد. این مقاله به شما کمک می کند تا چند ایده برای ساخت برخی از وسایل کارآمد برای سازماندهی لوازم التحریر خود داشته باشید.

 

  1.        قبل از شروع به کار چرخی در اینترنت بزنید و مقالات مختلف را بخوانید و سپس تصمیم بگیرید که چه می خواهید و کدام یک از ایده ها به کارتان می آید. برای این کار زمانی را در نظر بگیرید. برای مثال ساعت ناهار، در راه مدرسه یا کار، روز تعطیل و یا هر جای دیگر که زمان آزاد دارید. همچنین وسایلی که در خانه دارید را جمع آوری و آنچه که نیاز است را خریداری کنید.

 

  1.        تمام لوازم التحریر را مقابلتان بگذارید. تصمیم بگیرید که کدام لوازم و نوشت افزار را نیاز دارید و کدام یک دور ریختنی است. این قسمت که شما تصمیم بگیرید دقیقا چه لوازم التحریری را نیاز دارید، بسیار مهم است.

 

  1.        در فروشگاه هایی که تخفیف می گذارند به دنبال جعبه ‌های ارزان قیمت باشید و یا جعبه هایی که در حالت عادی هرگز با خود فکر نمی کنید که در آن لوازم التحریر بگذارید را امتحان کنید. چرا که این جعبه های بدون استفاده ممکن است خیلی به کارتان بیاید. مثلا جعبه های کوچک بدون دسته وسایل حمام یک انتخاب عالی است. اگر شش جعبه خریداری کنید به راحتی می توانید یک دسته بندی فوق العاده از مداد، خودکار، ماژیک هایلایتر، گیره کاغذ و لوازم کوچکتری نظیر پاک کن، تراش و … ایجاد کنید. با چسباندن یک تکه کاغذ که دسته بندی مورد نظرتان را روی آن نوشته اید، به راحتی می توانید به لوازم التحریر مورد نظر دست پیدا کنید.

با شروع مدرسه لوازم التحریر خودتان را از فروشگاه لوازم التحریر خورشید شاپ تهیه کنید

  1.        از خلاقیت و ذوق هنری خود استفاده کنید. تبدیل وسایل ساده و معمولی به یک وسیله جالب که مطابق میلتان است، همیشه جذاب و سرگرم کننده است.
  •          یک جعبه محکم و مقاوم (ترجیحا چوبی) پیدا کنید.
  •          جعبه و درب آن را با کاغذ بازیافت شده بپوشانید.
  •          سپس آن را رنگ کنید.
  •          پس از خشک شدن جعبه، داخل آن را با توجه یه خواست و نیاز خود به قسمت های مختلف تقسیم کنید.
  •          جعبه را با عکس، استیکر و یا هر وسیله تزئینی دیگری که دوست دارید تزئین کنید.
  •          جعبه شما آماده است. وسایل خود را در آن بچینید و از منظم بودنش لذت ببرید.

 

  1. از شیشه مربا استفاده کنید. ببینید چند شیشه خالی در اطرافتان دارید که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این یک گزینه و راه حل سریع و آسان است که می تواند میز کارتان را خاص و منحصر به فردا کند.
  •          با چسباندن برچسب روی هر شیشه، لوازم التحریری که داخل است را مشخص کنید.
  •          می توانید شیشه را رنگ کنید و یا با هر وسیله دیگری که دوست دارید آن را تزئین کنید.

 

  1. از جعبه ابزار استفاده کنید. البته بعضی جعبه ابزارها کمی گران قیمت هستند. شما می توانید با پیدا کردن یک نمونه ارزان آن به لوازم التحریر و نوشت افزار خود نظم دهید یا اینکه منتظر فصل بازگشت به مدرسه و حراج های این فصل بمانید تا خریدی با قیمت مناسب تر داشته باشید. حتما بخوانید : bts notebook

 

  1.  از ارگانیزر مشمایی کفش استفاده کنید. می توانید پشت آن یک کاغذ طرح دار قرار دهید تا زیباتر دیده شود. همچنین روی آن با کاغذهای یادداشت برچسبی (استیکی نت) محتویات درون آن را مشخص و دسته بندی کنید.

 

  1. از جعبه های کادویی ارزان و کوچک برای نگهداری پونز، کش و گیره های کاغذ خود استفاده کنید. این جعبه ها را در لیست خرید خود بگذارید و در زمان حراج آن را خریداری کنید.

 

  1. ظرف پلاستیکی پنیر یا کره را با یک تکه کاغذ کشی تزئین کنید و روی آن برچسب نام لوازمی که در آن است را بچسبانید. بهتر است این برچسب به قسمت جلویی ظرف چسبانده شود.

امیدواریم این مطلب برایتان جذاب و کاربردی بوده باشد. اگر هر کدام از این وسایل را ساختید، برای ما کامنت بگذارید و از تجربه خود برایمان بگویید.

دسته بندی برای تان می تواند بسیار مفید و کارراه انداز باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا