عمومیکسب و کار ویژه

چگونه در فتوشاپ روی عکس لوگو بزنیم

آموزش ساخت واترمارک و درج لوگو روی تصویر در فتوشاپ

نحوه ایجاد واترمارک لوگو در فتوشاپ

خب اگه قصد دارید به جای واترمارک کردن نام خودتان از لوگویی که دارید استفاده کنید ابتدا باید مطمئن باشید که بک گراند لوگوی شما ترنسپرنت یا همان شفاف است. معمولا این فایل ها دارای پسوند PNG یا GIF و یا حتی گرافیک برداری هستد. اگر شما مطمئن نیستید که لوگوی شما ترنسپرنت است یا نه می توانید از طراح لوگوی خود سوال کنید. در تصویر زیر شما می توانید یک لوگو با بک گراند ترنسپرنت را مشاهده کنید.

حالا لوگو به عکس اضافه می شود شما می توانید گوشه های لوگو را بگیرید و آن را تغییر اندازه دهید البته فراموش نکنید که کلید Shift را هم نگه دارید.

اگر شما کاربر اندروید هستید می توانید از ۱۰ روش برتر استفاده کنید.

اما اگر عکس لوگوی شما ترنسپرنت نیست می توانید از روش زیر استفاده کنید و آن را ترنسپرنت کنید. عکس لوگوی خود را در فتوشاپ باز کنید.

حالا قفل باز می شود.

حالا بک گراند عکس شما باید مانند تصویر زیر باشد. فایل خود را با پسوند PNG ذخیره کنید و مانند روش قبلی از آن برای واترمارک کردن عکس های دیگر استفاده کنید.

برای می توانید از ۶ روشی که قبلا در انزل وب آموزش داده ایم استفاده کنید توجه داشته باشید که این روش ها برای اندروید و آیفون کاربردی نیست و تنها در صورتی که از کامپیوتر استفاده می کنید از این روش ها استفاده کنید.

نحوه واترمارک زدن و دج آرم متنی روی عکس در فتوشاپ

حالا متنی که می خواهید را تایپ کنید.

حالا اضافه های سند شما حذف می شود و فقط متنی که تایپ کرده اید باقی می ماند.

اکنون به منوی Edit بروید و گزینه Define Brush Preset را انتخاب کنید.

پنجره ای مانند زیر برای شما باز می شود که باید در آن برای قلم موی خود نامی انتخاب کنید.

روی OK کلیک کنید و ابزار قلم موی خود را انتخاب کنید، همانطور که مشاهده می کنید در لیست قلم موهای شما قلموی جدیدی که تعریف کرده اید وجود دارد حالا می توانید هر عکسی که می خواهید را باز کنید و قلم  مو را انتخاب کنید و تنها یکبار روی عکس کلیک کنید تا واترمارک به عکس اضافه شود.

نحوه استفاده از اکشن واترمارک فتوشاپ

روش ساخت واترمارک با استفاده از برنامه Lightroom

برای واترمارک کردن شما هم می توانید از عکس استفاده کنید و هم از متن. به یاد داشته باشید همیشه بهترین نتیجه وقتی بدست می آید که شما از فایل PNG که دارای بک گراند ترنسپرنت است استفاده کنید. اگر قصد دارید از متن برای واترمارک استفاده کنید خیلی ساده متن خود را در کادر سفیدی که زیر عکس قرار دارد وارد کنید. شما می توانید از سمت راست فونت، رنگ، سایه و اندازه واترمارک را تعریف کنید. به عکس نگاه کنید و ببینید که آیا تنظیماتی که انجام داده اید مورد قبولتان است یا نه.

بعد از اعمال تغییرات واترمارک شما باید به صورت زیر باشد که البته خروجی کار بستگی به تنظیمات شما دارد.

بعد از اینکه تمام تنظیمات را انجام دادید Export را انتخاب کنید و تنظیمات واترمارک خود را انجام دهید.

خروجی شما به صورت زیر خواهد بود.

اگر قصد دارید روی فایل ورد خود واترمارک ایجاد کنید می توانید از ۵ روش گذاشتن عکس، استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ایجاد واترمارک روی عکس کار سختی نیست و تنها چند دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می دهد. اگر در برنامه فتوشاپ روش دیگری می شناسید و یا اگر در حین ساخت واترمارک در فتوشاپ با سوالی مواجه می شوید می توانید در بخش دیدگاه این پسآموزش ساخت واترمارک در فتوشاپ و همچنین قرار دادن لوگو روی عکس را در این مقاله به شما خواهیم آموخت. اگر نمی دانید چگونه در فتوشاپ یک واترمارک ایجاد کنید، دو راه برای انجام این کار وجود دارد: دستی و خودکار. در این هر دوی این روش ها را به شما نشان می دهم!

واترمارک ها دو عملکرد دارند:

  1. واترمارک عکس به مخاطب شما اجازه می دهند تا متوجه شود تصویر در خصوص کدام برند است.
  2. واترمارک عکس های شما را از استفاده غیرمجاز نجات می دهند.

بنابراین اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه در فتوشاپ واترمارک درست کنید، تا ادامه همراه ما باشید!

آنچه در این آموزش ساخت واترمارک در فتوشاپ خواهید آموخت

  1. نحوه ساخت واترمارک در فتوشاپ به صورت دستی

مرحله 1
ابتدا لوگویی را که می خواهید به عنوان واترمارک استفاده کنید باز کنید. اطمینان حاصل کنید که وضوح بالایی دارد، به طوری که در تصاویر در هر اندازه خوب به نظر می رسد. حروف یا نمادها باید در مقیاس خاکستری باشند هر چه روشن تر باشند، در پایان شفاف تر خواهند بود، بنابراین سیاه و خاکستری تیره بهترین انتخاب هستند.

مرحله 3
عکسی را با وضوحی که بیشتر اوقات با آن کار می کنید باز کنید. یک لایه جدید ایجاد کنید و قلم مو خود را آزمایش کنید ببینید چه اندازه و رنگی برای واترمارک شما بهترین عملکرد را دارد. مکان فعلا مهم نیست.

  1. نحوه ساخت واترمارک در فتوشاپ با یک اکشن

مرحله 2
یک لایه جدید ایجاد کنید. به Edit > Fill بروید و از هر رنگی استفاده کنید.

مرحله 3
Control-T را فشار دهید و لایه را در هر دو بعد 5% کوچکتر کنید. نام این لایه را “Border” بگذارید و آن را پنهان کنید.

مرحله 5
هم لوگو و هم لایه حاشیه را انتخاب کنید. ابزار Move Tool (V) را بردارید و از کنترل های تراز در بالا استفاده کنید تا واترمارک را در نقطه ای قرار دهید که باید برای هر عکسی کار کند. می‌توانید واترمارک را در مرکز، برای پوشش بیشتر عکس، یا جایی نزدیک‌تر به مرز، مانند یک امضا، نگه دارید. همچنین می توانید ابعاد را برای تغییر اندازه لوگو تغییر دهید.

  1. نحوه دسته بندی عکس های واترمارک در فتوشاپ

مرحله 3
برای منبع، پوشه ای را با تصاویری که می خواهید واترمارک کنید انتخاب کنید.

مرحله 5
دستورات «ذخیره به‌عنوان» را لغو کنش کنید. تنظیمات دیگر را همان طور که هستند رها کنید.

مرحله 6
روی OK کلیک کنید و اجازه دهید فتوشاپ کار خود را انجام دهد. ویرایش همه تصاویر به این روش کمی طول می‌کشد، اما شما آزادید که این فرآیند را در پس‌زمینه اجرا کنید و در این مدت روی چیز دیگری کار کنید!

جمع‌بندی: قرار دادن لوگو روی عکس و ساخت واترمارک در فتوشاپ

اکنون می‌دانید که برای عکس ها واترمارک بگذاریم، هم به صورت دستی و هم با اکشن! در این نوشته قرار دادن لوگو روی عکس را یاد گرفتیم. علاوه بر نسخه اصلی می توانید از نسخه های شبیه به این نرم افزار که به صورت می باشد نیز استفاده کنید.

ت با روش اول (ساده تر)

توی ، فتوشاپ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! با فتوشاپ کاری نیست نتونی انجام بدی. همه رو انگشت به دهان می کنی یا اصلا باهاش میتونی راحت پول در بیاری!

برای واترمارک کردن عکس‌ها هم می‌توانید از این قابلیت کمک بگیرید، فقط کافی است لوگوی مورد نظرتان را در یک فایل جداگانه ذخیره کنید و سپس تمام عکس‌ها را به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل کنید. در این صورت اگر تغییری در لوگو ایجاد کنید، لوگوی تمام عکس‌ها نیز تغییر خواهد کرد. خب حالا که با مفاهیم اولیه آشنا شدید، بهتر است آموزش را شروع کنیم.

۱لوگوی مورد نظرتان را بسازید

برای اینکه واترمارک را به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل کنید، اول از همه باید در یک فایل جداگانه لوگو بسازید. در لوگو می‌توانید اطلاعات کپی‌رایت، سال شروع فعالیت، آدرس سایت و… را قرار بدهید.

در عکس زیر پنل لایه‌ها را می‌بینید. عکس پس‌زمینه را مشکی انتخاب کردیم تا به‌راحتی بتوانید متن و شکل لوگو را ببینید.

۲لایهٔ پس‌زمینه را خاموش کنید

برای اینکه لوگو مورد نظرتان را به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل کنید، باید آن را در یک فایل جداگانه ذخیره کنید، اما از آنجایی که می‌خواهیم فقط متن لوگو ذخیره شود، به همین دلیل باید لایهٔ پس‌زمینهٔ مشکی را خاموش کنید تا لوگویتان ترنسپارنت شود.

با این کار لوگو به یک عکس ترنسپارنت (شفاف) تبدیل می‌شود.

۳بعد از ذخیره کردن لوگو، فایل آن را ببندید

اسم فایلتان را لوگو و یا هر چیزی که دوست دارید بگذارید و بعد از انتخاب کردن مسیر ذخیره، آن را با فرمت Photoshop.PSD ذخیره کنید.

برای بستن فایل مسیر File>Close دنبال کنید.

چطور لوگو را به‌عنوان واترمارک به عکس اضافه کنیم؟

خب بعد از ساخت و ذخیرهٔ لوگو، نوبت اضافه کردن آن به عکس است. برای واترمارک کردن لوگو مراحل زیر را دنبال کنید:

واترمارک را به عکس اول اضافه کنید

چطور واترمارک را به‌عنوان لینکت اسمارت آبجکت به عکس اضافه کنیم؟

با این کار لوگوی مورد نظرتان در وسط عکس ظاهر می‌شود.

اندازه و موقعیت لوگو را بنا به سلیقه‌تان عوض کنید

با کلیک کردن در داخل کادر لوگو می‌توانید آن را در هر کجایی از عکس که دوست دارید قرار دهید. برای ثبت کردن تغییرات باید کلید Enter(در ویندوز)/Return(در مک) را فشار دهید.

چطور بفهمیم که لوگو به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل شده است یا نه؟

اگر به پنل لایه‌ها دقت کنید می‌بینید که زیر لوگو، آیکون لینک قرار دارد و این به معنی آن است که لوگوی مورد نظرتان به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل شده است.

به همین راحتی واترمارک را به عکس اولتان اضافه کردید.

واترمارک را به عکس دوم اضافه کنید

خب دوباره باید مراحل بالا را تکرار کنید تا واترمارک در عکس دومتان اعمال شود.

با این کار لوگو در وسط عکس ظاهر می‌شود.

زیر لوگو، آیکون لینک قرار دارد و این به معنی آن است که لوگوی مورد نظرتان به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل شده است.

حالا واترمارک به عکس دومتان اضافه شد.

طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای نیازمند آمیخته‌ای از ترفند های طراحی لوگو، خلاقیت و دانش تئوریک است. برای طراحی لوگویی موفق باید با تئوری رنگ‌ها، نمادها و نشانه‌ها، استراتژی و برندینگ و… آشنا باشید. برای انتخاب یکی از انواع لوگو و طراحی سبک متناسب با برندهای مختلف باید به تجربه‌هایی بیاندیشید که محصول، خدمت و شرکتی خاص برای‌تان فراهم کرده است. در میان برندهای مختلفی که در بازار وجود دارند تنها برندهایی می‌توانند از نظر بصری در ذهن مخاطب ماندگار بشوند که هویت مشخصی تعریف کرده باشند. بسته به اینکه برای چه برندی دست به طراحی لوگو می‌زنید، هویت می‌تواند تعریف مختلفی داشته باشد. اما نکته‌ای کلی در این میان وجود دارد. وقتی به چیزی می‌نگریم، قبل از هر چیز متوجه شکل و رنگ آن می‌شویم. پس لوگویی کوچک از کارخانه‌ای بزرگ می‌تواند نقشی مهم و حیاتی در توسعه برند آن داشته باشد.

واترمارک را به عکس سوم اضافه کنید

با این کار لوگو در وسط عکس ظاهر می‌شود.

حالا هر سه عکس باهم در یک فایل لینکت اسمارت آبجکت قرار دارند

زیر لوگو، آیکون لینک قرار دارد و این به معنی آن است که لوگوی مورد نظرتان به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل شده است.

به همین راحتی واترمارک به عکس سومتان نیز اضافه شد.

لوگوساز لوگونومی، یک نرم افزار  طراحی لوگو در بستر وب است که به شما امکان ساخت لوگو به صورت فوری را می دهد. شما بدون نیاز به دانش طراحی لوگو و بدون آشنایی با نرم افزارهای طراحی لوگو و تنها با وارد کردن نام و نشان تجاری کسب و کار خود و در چند گام یک لوگوی حرفه ای بسازید.

عکس ها را ذخیره کنید و آنها را ببندید

چطور فایل لوگو را ادیت کنیم؟

فرض کنید بعد از اضافه واترمارک به هر سه عکس، لازم باشد که لوگو را تغییر دهید و تغییرات در همهٔ عکس‌ها اعمال شود، اما چطور باید این کار را کرد؟ به کمک لینکت اسمارت آبجکت به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

با کلیک کردن روی عکس، آن را در صفحه فتوشاپ ظاهر کنید.

لینکت اسمارت آبجکت را باز کنید

برای این کار کافی است در پنل لایه‌ها دو بار روی آیکون لینکت اسمارت آبجکت کلیک کنید.

با این کار فایل هر سه عکس که قبلاً آنها را به لینک اسمارت آبجکت تبدیل کرده بودید باز می‌شود.

متن اسمارت آبجکت را ادیت کنید

حالا لوگوی مورد نظرتان را ادیت کنید. برای دیدن لوگو می‌توانید عکس پس‌زمینه را روشن کنید.

با کلیک کردن روی لوگوی دوم می‌توانید آن را در پس‌زمینه مشکی ببینید.

تغییرات را ذخیره کنید

از آنجایی که می‌خواهیم فقط متن لوگو ذخیره شود، به همین دلیل باید لایهٔ پس‌زمینهٔ مشکی را خاموش کنید تا لوگویتان ترنسپارنت شود.

برای بستن فایل مسیر File>Close دنبال کنید.

با این کار لوگوی جدید جانشین لوگوی قبلی می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید اندازه و موقعیت لوگو را عوض کنید.

اگر نگاهی به عکس بیندازید، متوجه می‌شوید که به‌طور خودکار لوگوی جدید جانشین لوگوی قبلی شده است. به همین راحتی با تغییر دادن یک فایل، تغییرات روی تمام فایل‌ها اعمال می‌شود.

چطور لوگوی فایلی را که بسته شده است تغییر دهیم؟

برای این کار مسیر File>open را دنبال کنید.

روی فایل مورد نظرتان دو بار کلیک کنید تا باز شود.

با باز شدن عکس می‌بینید که لوگوی این عکس تغییر نکرده است، چون در مرحله قبل بعد از ذخیره کردن عکس، آن فایل را بستیم.

آیکون هشدار در پنل لایه‌ها به این معنی است که با تغییر دادن لوگوی دو عکس قبلی، لوگوی عکس سوم تغییر نکرده است.

با این کار لوگوی جدید جانشین لوگوی قبلی خواهد شد.

ویدیوی روش دوم

ما در میان بگذارید.

جهت لیست خدمات گرافیک کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا