عمومیکسب و کار ویژه

روش تمیز کردن کفپوش پلاستیکی ماشین چگونه است؟

در این مقاله به آموزش روش تمیز کردن کفپوش پلاستیکی ماشین میپردازیم. حالا میخواهد کفپوش کوییک باشد و یا ماشین دیگر. اگر هم قصد خرید کفپوش خودرو دارید ما به شما فروشگاه بهنیکان را معرفی میکنیم.

1) یک کفپوش پلاستیکی خوب و بدون لغزش انتخاب کنید

بیشتر کفپوش ها به یک پایه پلاستیکی متصل می شوند تا از سر خوردن یا حرکت آن ها روی کف ماشین، به خصوص در روزهای بارانی یا برفی جلوگیری کنند. این پلاستیک به خوبی از رطوبت ماشین شما جلوگیری می کند و اگر خیس شود سریعتر از سایر کفپوش ها خشک می شود.

برای جلوگیری از ورود آب به کف و پنل های خودرو، باید یک روکش پلاستیکی در پشت داشته باشید. در غیر این صورت رطوبت باعث پوسیدگی فرش می شود.

استفاده از کفپوش غیر پلاستیکی باعث حفظ رطوبت در خودرو و ایجاد بوی بد در خودرو می شود.

با پیروی از روش داده شده می توانید فرش ماشینی را تمیز کنید.

2) از شلنگ آب استفاده کنید

برای تمیز کردن آسان کف از شیلنگ استفاده کنید. سعی کنید بیشتر قسمت پشتی زمین را با شلنگ تمیز کنید و آب زیادی روی زمین نریزید.

شلنگ به حذف مواد غذایی و زباله هایی که بین پلاستیک و پشت کف جمع می شوند کمک می کند.

اگر شلنگ ندارید، می توانید از یک سطل آب نیز استفاده کنید. اما آب تحت فشار شلنگ، کثیفی را سریعتر و با قدرت بیشتری پاک می کند. همچنین می توانید کف را بشویید و از شیلنگ مخصوص استفاده کنید.

3) صابون را با صابون بشویید

آماده سازی را با آب گازدار مخلوط کنید. آب گازدار یک پاک کننده موثر آلودگی است. می توانید از پودر صابون یا صابون مایع استفاده کنید. اگر از آب ارگانیک استفاده نمی کنید، می توانید از پارچه مرطوب آغشته به صابون استفاده کنید، اما این روش هنگام استفاده از محلول ارگانیک موثر نیست. انگشت شست خود را روی سر شلنگ قرار دهید تا آب با فشار بیشتری خارج شود و کف را بهتر تمیز کند.

4) خشک کردن خاک

فرش قبل از قرار دادن در ماشین باید کاملا خشک شود، اما ممکن است زمان کافی برای این کار نداشته باشید. برای این کار لازم است تمام وسایل زیر را یک جا گذاشته، کولر را روشن کرده و در سرعت آخر در جلو قرار دهید تا زود خشک شوند.

نظافت و شستشوی کف ماشین

1) فرش را با آب گازدار تمیز کنید

از مخلوط جوش شیرین و صابون ظرفشویی روی فرش استفاده کنید. این ابزارها ابزاری عالی برای از بین بردن کثیفی فرش های فرآوری شده هستند.

این ماده گازی و اسیدی می تواند به از بین بردن بوهای آلودگی، غذا و زباله های حیوانات خانگی در ماشین شما کمک کند.

می توانید از این برس روی فرش استفاده کنید و آن را به خوبی تمیز کنید.

2) کف ماشین را با آب و صابون بشویید

پس از آن باید کف ماشین را با برس و مخلوط آب و صابون بشویید.

می توانید کمی شامپو و 2 قاشق غذاخوری مواد شوینده را به مخلوط آب و صابون خود اضافه کنید. می توانید از این مخلوط برای تمیز کردن قطعات پلاستیکی خودرو مانند سپرها استفاده کنید.

با یک برس آغشته به مخلوط تمیزکننده، فرش را به آرامی اجرا کنید تا هرگونه آلودگی پاک شود، سپس سطح را با آب تمیز بشویید و تمیز کنید.

3) از پاک کننده مخصوص خودرو استفاده کنید

چند قطره از مواد شوینده را روی فرش ماشین خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند.

محصولاتی که برای تمیز کردن فرش های خود استفاده می کنید باید خیس یا رقیق شوند. از برس استفاده کنید و کف ماشین را جارو کنید. مطمئن شوید که پاک کننده جذب شده یا روی فرش اعمال می شود.

از یک بطری اسپری سرکه سفید و آب داغ برای پاشیدن فرش کف ماشین استفاده کنید، سپس با استفاده از یک برس، باقیمانده فرش را پاک کنید. این روش برای از بین بردن جای زخم های قدیمی و عمیق موثر است.

اگر پاک کننده ها به فرش چسبیده اند، می توانید مخلوطی از کره بادام زمینی و کمی نمک را به پاک کننده ها بمالید، آنها را بردارید و تمیز کنید.

4) از سیستم شستشوی قدرتمند یا شستشوی بخار استفاده کنید

روش دیگر برای تمیز کردن فرش ماشینی استفاده از بخارشوی است. همانطور که در خانه انجام می دهید از بخارشوی برای تمیز کردن فرش خود استفاده کنید.

اگر سیستم شستشوی قدرتمندی در خانه ندارید، یکی را در کارواش پیدا کنید.

می توانید فرش خود را با گذاشتن آن در ماشین لباسشویی، افزودن مرتب مواد شوینده و شستن آن تمیز کنید.

۵) دوباره کف را بشویید

تمیز کردن کف نیز به حذف ذرات باقی مانده آب و گرد و غبار کمک می کند.

از جارو مناسب برای رطوبت و گرد و غبار استفاده کنید. بهتر است از جاروبرقی استفاده کنید زیرا مکش قوی دارد.

تا آن زمان می توانید بدون نیاز به شستن با روش های ساده، مدل کاری سوزن فرش را تمیز کنید.

6) کف را کاملا خشک کنید

آنها را به هم بچسبانید یا در خشک کن بگذارید تا کاملا خشک شوند. اگر به درستی خشک نشود، بوی نامطبوعی در خودرو ظاهر می شود.

همچنین می‌توانید کفپوش‌ها را در زیر نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند و روی آن‌ها را با عطر اسپری کنید تا بو نگیرند.

می توانید کفپوش را در خشک کن قرار دهید تا خشک شود.

در نهایت می توانید از تیغ برای پاک کردن پرز از روی زمین استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا