اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

چگونه می‌توان داشبورد خودرو را تمیز کرد؟

استفاده از روغن زیتون برای تمیز کردن داشبورد خودرو

خرید واکس داشبورد نانوسان: روغن زیتون بهترین راه حل برای تمیز کردن و برق انداختن داشبورد ماشین به شمار می‌رود. در صورتی که می‌خواهید بهترین نتیجه را از این کار دریافت کنید، لازم است که کمی از روغن زیتون، به اندازه چند قطره، در چند بخش مختلف داشبورد خودرو ریخته و سپس به کمک یک تنظیف، به آرامی روغن را روی سطح داشبورد ماساژ داده و پخش کنید. توجه داشته باشید که از انباشته شدن روغن در یک بخش داشبورد یا سرریز کردن آن به صورتی که پاک نشده باشد؛ خودداری ورزید. این روغن باید به خوبی روی سطح داشبورد پخش شده و به اصطلاح خودمانی به خورد آن برود.
به این ترتیب ضمن آن که داشبورد خودروی شما به خوبی تمیز شده، ظاهری براق و نو پیدا کرده و از تماشای آن لذت خواهید برد.

روغن زیتون یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن و برق انداختن داشبورد خودرو است و دوام بسیار خوبی نیز خواهد داشت.

استفاده از پارافین برای تمیز کردن داشبورد خودرو

محصولات نانو دکتر بیز: پارافین نیز می‌تواند به عنوان راه حل ارزان قیمت بعدی، برای تمیز کردن و برق انداختن داشبورد خودرو، موثر واقع شود. اگر تصمیم گرفته‌اید که این کار را شخصا انجام دهید، پارافین انتخاب سخت‌تری نسبت به روغن زیتون خواهد بود. حالت روغنی روغن زیتون در قیاس با توده‌ای بودن پارافین، کار را برایتان ساده‌تر می‌سازد. اما به هر دلیلی که پارافین را ترجیح می‌دهید، باید در پخش کردن آن روی سطح داشبورد، دقت کافی داشته باشید.

به کمک یک پنبه مقداری پارافین برداشته و از آن در بخش‌های مختلف داشبورد، به صورت لایه‌های نازک بزنید. سپس به کمک یک تکه پنبه تمیز دیگر یا تنظیف، به پخش کردن پارافین روی سطح داشبورد ماشین، بپردازید.

پخش کردن و محو کردن پارافین بیشتر از روغن زیتون طول می‌کشد و به علاوه باید دقت بیشتری نیز از خود نشان دهید. جمع شدن پارافین در بخشی از داشبورد یا خط انداختن مسیر پخش کردن آن روی سطح، جالب نخواهد بود.

به کمک پارافین می توانید داشبورد ماشین را به خوبی تمیز کرده و سطح آن را براق و درخشان سازید.

برق انداختن داشبورد خودرو

استفاده از واکس برای برق انداختن داشبورد

مایع شیشه شوی نانوسان: اما اگر به سراغ ساده‌ترین راه، یعنی استفاده از واکس داشبورد رفته باشید؛ باید در انتخاب و خرید آن دقت و وسواس کافی به خرج دهید. شما با واکس‌های داشبورد گوناگونی در بازار وسایل مصرفی خودرو روبه‌رو خواهید بود و باید انتخاب خود را بر پایه ماندگاری و کیفیت واکس داشبورد، انجام دهید. در استفاده از واکس داشبورد، به ایجاد یک لایه درخشان و براق کننده و در عین حال حافظ سطح داشبورد، نیازمند هستیم.

انواع واکس داشبورد خودرو

واکس‌های داشبورد خودرو را باید به دو گروه واکس داشبورد مایع و واکس داشبورد ژله‌ای تقسیم بندی کنیم.

  • واکسهای داشبورد مایع: این واکس‌ها خاصیت براق‌کنندگی عالی داشته و حتی کهنه‌ترین داشبوردهای خودرو را نیز براق و درخشان می‌سازند.
  • واکسهای داشبورد ژلهای: واکس‌های داشبورد ژله‌ای؛ دارای هر دو خاصیت براق‌کنندگی و محافظتی روی سطح داشبورد هستند. با استفاده از این نوع واکس داشبورد، تمیز ماندن سطح را برای مدتی بیمه می‌سازید.
  • واکسهای داشبورد سلولزی: این نوع از واکس‌ها به طور خاص برای داشبوردهای چوبی تولید شده و کارایی محافظت و برق انداختن سطح چوبی داشبورد را دارا هستند.

واکس زدن داشبورد خودرو به عنوان یک روش تمیز و براق کردن سطح آن، کارایی بالایی داشته و به مانند پولیش زدن بدنه، نیاز به کمی مهارت دارد.

پیشگیری از کثیف شدن داشبورد ماشین

در کنار تمام این نکات توجه داشته باشید که پیشگیری از کثیف و کهنه شدن داشبورد ماشین نیز جای خود دارد. برای این منظور نکات و توصیه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • از لمس داشبورد یا فرمان با دست‌های چسبناک خودداری نمایید.
  • از پارک کردن خودرو زیر آفتاب تند خودداری کرده و یا در صورت لزوم از آفتابگیر خودرو استفاده نمایید.

 داشبورد خودرو به دلیل اینکه همیشه در دید است، در تمیز مشاهده شدن خودرو تاثیر فراوانی دارد؛ بنابراین دانستن اطلاعات در زمینه بهترین راههای تمیز کردن داشبورد خودرو جزو مواردی است که باید همیشه به آن توجه شود. علاوه بر این، تمیز نگه داشتن داخل خوردرو مخصوصا بخش داشبورد یکی از عوامل افزایش طول عمر ‌ماشین است. پس منطقی است که به دنبال بهترین راههای تمیز کردن داشبورد خودرو باشیم. در این مطلب بهترین راههای تمیز کردن داشبورد خودرو و همین طور روش مرتب و تمیز کردن قسمت‌های مختلف ماشین اشاره شده است.

اگر روی داشبوردتان زباله بریزید، دیدتان را مختل می‌کند؛ هم چنین اگر شیشه‌های خودرو کثیف باشند، دید شما کم شده و متوجه وجود وسایل نقلیه اطرافتان نمی‌شوید. و منجر به تصادف می‌شود. تمیز نگه داشتن ماشین همچنین ارزش ماشین شما را بالا برده و در زیبایی آن اهمیت زیادی دارد. در ادامه مطلب برای یادگیری بهترین راه‌های تمیز کردن داشبورد خودرو با ما همراه باشید.

با داشتن امکانات کم و وسایل بسیار مبتدی و راحت می‌توانید، داشبورد ماشین خوردو را به بهترین نحو تمیز کنید. تمیز کردن داشبورد ماشین در حالت عادی بصورت زیر می‌باشد:

1- پاک کردن داشبورد

با استفاده از شیشه پاک کن و یک دستمال روی داشبورد و دریچه‌های کولر را تمیز نمایید، یا در صورت امکان برای انجام این کار از تمیزکننده‌های مخصوص استفاده کنید. برای اینکه نتایج بهتری را از عملکرد خود ببینید بعد از انجام این کار با یک دستمال کتان یا نخی اثرات به جای مانده از شیشه پاک کن و گرد و غبار را از بین ببرید.

2- تمیز کردن شیشه نصب شده روی کیلومتر شمار خودرو

این قسمت را با استفاده از یک پارچه نم دار و یک پارچه خشک تمیز کنید. استفاده از شیشه پاک کن و اسپری‌های مخصوص هم در این مورد کاربرد دارد.

3- قسمت‌های غیر قابل دسترس

بخش‌هایی مثل ضبط ماشین، پره‌های دریچه کولر و بخاری، دسته‌های متصل به درب و… را می‌توانید، با مسواک و یا یک قلم مو محکم یا برس‌های مخصوص و مواد شوینده پاک کنید.

چند پیشنهاد برای تمیز کردن داشبورد ماشین

استفاده از مواد و ابزار کار متفاوتی برای تمیز کردن داشبورد خودرو پیشنهاد می‌شود، مواد شوینده، شیشه پاک کن‌ها و حتی مواد پاک کننده مخصوص داشبورد خودرو، از جمله این موارد می‌باشد. برای بهتر پاک شدن گرد و غبار و آلودگی‌ها می‌توان مواد بهتری را معرفی کرد.

تميز كردن داشبورد ماشين با وازلین

وازلین علاوه بر خاصیت پاک کننده‌گی قوی، سطح داشبورد خودرو شما را براق و تمیزی را یک دست در تمامی نقاط آن نمایان می‌کند. برای انجام این کار توجه داشته باشید، که اول سطح داشبورد را با یک دستمال نخی یا حوله از گرد و غبار پاک نمایید. درخشان شدن سطح داشبورد از ویژگی‌های استفاده از وازلین است. بیشتر مواقع از عنوان واکس خانگی برایش استفاده می‌شود، چون دسترسی به آن آسان است.

دکمه بازگشت به بالا