علم و سلامت

کاهش استرس امتحان با مصرف گردو

بر اساس یک گزارش واضح، بر اساس نتایج دانشگاه استرالیای جنوبی، مصرف گردو به مقابله با اثرات استرس تحصیلی بر بدن و ذهن کمک می کند. نتایج این تحقیق نشان داد که دانشجویان می توانند گردو را به برنامه غذایی روزانه خود به خصوص در هنگام آمادگی برای امتحانات اضافه کنند.

محققان یک کارآزمایی بالینی را بر روی دانشجویان مقطع کارشناسی در یک دانشگاه انجام دادند. نتایج نشان می دهد که مصرف گردو با بهبود سلامت روان و معیارهای بهزیستی عمومی ارتباط دارد.

این تحقیق به شواهدی اضافه می کند که مصرف گردو باعث بهبود مغز و روده می شود. مطالعات قبلی نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب، ملاتونین، پلی فنول ها، فولات و ویتامین E (E) موجود در گردو همگی برای مغز و روده مفید هستند.

محققان در این مطالعه افزودند که دانش آموزان در تحصیل خود استرس تحصیلی را تجربه می کنند که بر سلامت روان آنها تأثیر منفی می گذارد و آنها را به ویژه در آزمون ها آسیب پذیر می کند.

محققان بیان کردند: ما دریافتیم افرادی که روزانه حدود نصف فنجان گردو مصرف می‌کنند، در شاخص‌های سلامت روان بهبود یافته‌اند. مصرف آجیل همچنین بهبودهای طولانی مدت در بیومارکرهای متابولیک و کیفیت کلی خواب داشت.

در حالی که دانش آموزان قبل از آزمایش افسردگی و اضطراب را افزایش دادند، افرادی که گردو مصرف کردند این مسائل را تجربه نکردند.

اخیراً سازمان جهانی بهداشت گزارش داده است که حداقل 75 درصد از اختلالات سلامت روان را افراد زیر 24 سال تشکیل می دهند.

محققان بیان کرده اند که مصرف آجیل در دوره های استرس زا می تواند سلامت روان و سلامت عمومی دانش آموزان را بهبود بخشد. همچنین، گردو سالم و خوشمزه است و یک ماده همه کاره در بسیاری از دستور العمل ها برای مبارزه با برخی از اثرات منفی استرس تحصیلی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا