اقتصادی

کاهش ۱۰ درصدی قیمت لبنیات به دلیل عدم همراهی شبکه فروشگاهی محقق نشد

دبیر انجمن فرآورده های لبنی پس از اعلام کاهش 10 درصدی قیمت سه لبنیات پرمصرف در سطح کشور به دلیل نبود شبکه احتمالی شبکه ملی، از مسئولان خواست تا این سه قلم را توزیع کنند. محصولات لبنی را مستقیماً یا در یک سبد قرار دهید. ارائه خدمات نگهداری و سکوت برای معرفی شبکه تامین مستقیم کالا به انجمن صنایع لبنی.

به گزارش تی تی آنلاین، حدود یک ماه پیش وزیر جهاد کشاورزی از کاهش 10 درصدی قیمت برخی محصولات پرستاری خبر داد و با توجه به دستور رئیس جمهور در خصوص ثبات و تعدد قیمت ها، تصمیم گیری در مورد بازار برای دفع در ستاد را اعلام کرد. و قیمت سه شیر، ماست و پنیر فروشگاهی از 17 آنلاین کاهش می یابد.

بر اساس این تصمیم مقرر شد شرکت ها و شبکه توزیع 5 درصد تخفیف در سود خود به کاربران بدهند.

به گفته فعالان صنایع لبنی، از 17 مهرماه این تخفیف برای محصولات فوق از شرکت های لبنی اعمال شده و در ظروف محصولات نیز قرار داده شده است. این نوید کار سخت است. خزانه‌داری‌ها همچنین شروع به تمدید پیشنهادات با تخفیف در اوراق قرضه کرده‌اند. اما اگر این کاهش قیمت در بازار محسوس نیست به این دلیل است که مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها به دلیل افزایش آب و برق و سود با این تخفیف موافق نیستند و حتی برخی از مغازه‌ها تمایل به دریافت و فروش این محصولات دارند. ناشی از. میوه کم این سه محصول در مغازه های آنها موجود نیست.

در نتیجه رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، وزارت جهادکشاورزی، وزیر صمت و معاونت بازرگانی داخلی صمت اعلام کرد. کاهش 10 درصدی تامین شبکه به دلیل عدم پشتیبانی امکان پذیر نیست.

در متن نامه دبیر انجمن فرآورده های لبنی به معاون نخست رئیس جمهور، وزیر کشاورزی و وزیر صمت آمده است:

احتراماً پس از توافق در دفتر معاونت شورا و امور دارایی وزارت جهاد کشاورزی و ابلاغیه شماره. 1400/500/37983 مورخ 1400/7/1400 معاون توسعه تجارت و تحول صنعتی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر. گیلانپور به دلیل عدم تامین سهم 15 درصدی منابع شبکه در اجرای سیاست و اعتراض 7/132/10228 مورخ 1400/4/1400 معاملات دوربین ایرانی به معاون اول مورد تایید رئیس جمهور به دلیل نبود شبکه نتوانست در مقیاس ملی به این مهم دست یابد. لذا از شما تقاضا داریم سه فرآورده لبنی را تسهیلات توزیع مستقیم و یا قرار دادن آنها در سبدی از مواد غذایی جهت تولید و عرضه واحدهای لبنی به میزان مورد نیاز شبکه توزیع پوشاک فراهم نمایید.

تناژ راهی برای تامین اقلام فوق برای اعضای این انجمن نمی باشد.

از جمله اسناد، دبیر انجمن لبنیات، معاون بازرگانی داخلی، وزیر صنعت، معدن و تجارت،

احتراماً در پاسخ شماره 60/183813 مورخ 4 آبان 1400 به معاونت محترم یادآوری می شود که تامین منابع شبکه به دلیل کمبود 15 درصدی مؤلفه های قانونی، همراه با طراحی اجرای طرح در فروش نخواهد بود. سه مورد بزرگ جلسات مصرف لبنیات و صنفی. پاسخگوی شماره 7/132/10228 مورخ 27 آنلاین 1400. لذا معاونت کمیسیون می خواهد کالاهایی که در اختیار سرویس تلقی می شوند «عرضه مستقیم شبکه ای» به این انجمن معرفی شود تا تولید و تولید شود. به میزان مورد نیاز از توزیع شبکه تامین می شود. . محدودیتی برای تعداد جوامع و اعضای جوامع بزرگ وجود ندارد.

کاهش 5 درصدی سود شبکه توزیع منجر به بسته شدن این سفارش می شود

رئیس اتاق انتقال ایران نیز در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که مواد دوم و سوم قانون بهبود وضعیت حاکمیت محیطی کسب‌وکار موظف به اصلاح موارد مربوط به آیین‌نامه اصلاحی محیط کسب‌وکار است. درخواست و بررسی نظر کتبی اتاق‌ها و انجمن‌های غیر عضو اتاق اعم از مالکان و متصدیان و دعوت از آنان به جلسات مشورتی در مواقع لزوم. دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به بررسی و در نظر گرفتن مؤسسات مالی مربوط به تدوین یا اصلاح ضوابط، هنجارها و رویه‌های اجرایی هستند.

نامه به شرح زیر است:

پیشنهادات کارشناسی باید از سازمان های ذیربط اخذ شود و لذا این وظیفه نماینده سازمان به ویژه نمایندگان سه اتاق نمایندگان است که در جلسات و جلسات تعیین و تنظیم امور حضور فعال داشته باشند. .

علی ایحال در جلسه اخیر با وزیر جهاد کشاورزی و انجمن صنایع لبنی برای تصمیم گیری در خصوص کاهش قیمت محصولات پرستاری (شیر نایلونی، ماست، پنیر شیشه ای UF، نماینده اتاق بازرگانی ایران در جلسه مذکور تصمیماتی اتخاذ شد. محصول فوق به دلیل عدم پذیرش عموم (با توجه به اینکه درصد چربی آن کم است) با اصول توزیع و فعالیت ناخالص مغایرت داشته و تضییع حقوق آنان محسوب می شود.

زمانی که هیئت عالی نظارت، درآمد توزیعی را 10 درصد و خرده فروشان را 15 درصد قرار داد، درآمدها به دلیل هزینه های جاری به درآمد و مهمتر از همه، افزایش 39 درصدی در دستمزدها و هزینه های آب، 5 درصد کاهش یافت. برق و گاز و اخذ 15 درصد مالیات قطعاً به تعطیلی طبقات می انجامد و بدنه کارگری را تحت فشار قرار می دهد.

لذا جهت حفظ حقوق متصدیان واحدهای بازرگانی و همچنین جلوگیری از هرگونه اعتراض در این شرایط حساس، دستور اتخاذ تصمیمات جدید و متخلف از جلسات فوق الذکر صادر گردید. جلسه ای با حضور ذینفعان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا