علم و سلامت

کدام خدمات طب سنتی تحت پوشش بیمه است؟

مدیرکل دفتر پزشکی و متمم وزارت بهداشت با اشاره به ورود واژه طب ایرانی در درخت دانش پزشکی جهانی به همراه توضیحاتی در خصوص پوشش بیمه ای طب سنتی.

دکتر. نفیسه حسینی یکتا در گفت وگو با تی تی آنلاین. وی با بیان اینکه اکنون دفتر دارو و لوازم ایرانی زیر نظر مستقیم وزیر بهداشت، صدور طرح ها و برنامه های اجرایی طب سنتی را برعهده دارد، گفت: روند تغییرات در حوزه ساختار را در ستاد مشاهده کنید. . وی خاطرنشان کرد: میراث طب سنتی ایران متأسفانه در سال 1395 کاهش یافت. در عین حال، با توجه به گزارش تحلیلی Cymgonis که یک سایت اینترنتی معتبر در تحلیل علمی وضعیت انتشار مقالات در حوزه‌های مختلف دانش، ایران است، با تولید مقالات DV مرتبط با حوزه تکمیلی. طب جایگزین برای دومین سال متوالی در رتبه چهارم تولید علم قرار گرفت: در سال 2021 این رشته پشت سر کشورهای چین، آمریکا و هند قرار گرفت.

ورود اصطلاح «طب ایرانی» به درخت دانش پزشکی جهانی

وی افزود: سال گذشته با نگارش دو سند مهم ایرانی در حوزه آموزش و درمان طب سنتی، تایید اولیه از سوی سازمان جهانی بهداشت صادر شد. از چندین سال پیش دفتر طب ایرانی که مکمل وزارت بهداشت است، شروع به اضافه کردن طب ایرانی خود به مباحث پزشکی (مش) کرد و مکاتبات لازم را هدایت و مدارک لازم را ارسال کرد. به رهبری درخت علوم پزشکی در سال 2022.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف قانونی وزارت بهداشت، ششمین پژوهشکده توسعه برای اجرای ضوابط طب سنتی در سلامت، علاوه بر مراکز بهداشتی درمانی طب سنتی که در سطح دو ارائه دهنده خدمات ایجاد می شوند، ایجاد شد. ، در سال 2011. بخش های پزشکی ایران کلینیک ها و کلینیک های تخصصی را اعلام کرده اند که می تواند منجر به توسعه خدمات پزشکی ایرانی در منطقه شود. در حال حاضر مشاوره پزشکی ایرانی به ندرت در بیمارستان ها به خصوص برای بیماران عروق ویروس کرونا ارائه می شود، اما به اندازه کافی گسترش نیافته است. در همین راستا «توصیه‌های پیشگیرانه و درمان حمایتی داروی ایران در کووید 19» توسط کمیسیون فرعی پزشکی ایران و زیر نظر ستاد مذاکره با ولیعهد تدوین و در سال 1400 توسط معاونت درمان ابلاغ شد. .

ایجاد پوشش بیمه ای برای ویزیت ایرانیان با استفاده از طب سنتی

نمایش حسینی یکتا تاکنون استاندارد 6 خدمت (لیوان مرطوب، لیوان خشک)، چرک، تزریق، زالو درمانی، توره و انکباب توسط معاونت درمان اعلام شده است.وی بیان کرد: اکثر خدمات درمانی طب سوزنی در ایران در فهرست درمان ها قرار دارد. همچنین در سال 1401 ویزیت از طب سنتی ایران تحت پوشش بیمه ویژه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر پزشکی ایران و متمم وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر پوشش بیمه ای خدمات در حوزه طب سنتی اعلام کرد: اکنون پس از تکمیل تحقیقات مقرون به صرفه بودن مشاوره سبک زندگی ایرانیان. کارشناسان پزشکی در سه بیماری شایع (ناباروری، دیابت) لیپیدمی و کبد چرب، تنها مراجعه به پزشک متخصص ایرانی مشمول بیمه دائمی می باشد و با توجه به اطلاعیه شش خدمات پزشکی ایران شامل حجامت، بادکش و ماساژ. درخواست خرید مناسبی برای این خدمات داده شد، اما پوشش بیمه ای این خدمات مشروط به تحقیقات رایگان، موثر بوده و پروژه تحقیقاتی وی در موسسه ملی تحقیقات سلامت در حال توسعه است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا