کدام شرکت هزینه طراحی بسته بندی کمتری طلب می کند
طراحی بسته بندی محصول
شما هنگام خرید یک محصول به چه ویژگی های آن دقت می کنید؟ اولین و شاید مهم ترین چیزی که شاید به آن توجه کنید پکیج و بسته بندی محصول است. بسته بندی محصول یکی از مهم ترین مراحل تولید یک کالا یا محصول است. در صورتی که بسته بندی مناسبی نداشته باشید، بازاریابی شما با شکست مواجه می شود و دیگر نمی توانید سود مطلوب خود را کسب کنید. شاید محصول بسیار باکیفیت و پر کاربردی تولید کنید، ولی اگر به نحوه و شکل بسته بندی آن توجه نکنید، فروش کمی خواهید داشت. پس اهمیت بسته بندی مناسب یک محصول را فهمیدید. آیا محصول شما بسته بندی مناسبی دارد؟برای بسته بندی محصول شما چگونه فایل لایه باز درست کنیم؟ بسته بندی شما به چه طریقی انجام شده؟ آیا نکات بهداشتی و بازاریابی را در طراحی بسته بندی رعایت کرده اید؟
در بسته بندی مناسب یک محصول باید به همه چیز دقت کنید. در ابتدا باید به اندازه محصول خود فکر کنید. بسته بندی محصول نباید بسیار بزرگ تر و یا کوچکتر از اندازه خود محصول باشد. بسته بندی محصول باید در اندازه متناسبی با خود محصول باشد. از بسته های بزرگ تر می توان برای بسته بندی ثانویه محصول استفاده کرد. شما باید بازار هدف محصول خود را آنالیز کنید قصد دارید در چه منطقه ای و به چه افرادی در چه بازه سنی محصول خود را بفروشید. شما باید ابتدا مشخص کنید در چه منطقه ای قصد فروش دارید بعد باید سلیقه مردم آن منطقه را مطالعه کنید و اقدام به طراحی بسته بندی کنید که مورد پسند ساکنان آن منطقه باشد، در گام بعد باید تعیین کنید که چه گروه جنسیتی محصول شما را خریداری می کنند.
بسته بندی شما باید دارای ویژگی های زیر باشد:
- باید نظر اولیه مشتری را به خرید کالا جذب کند.
- اطلاعات درج شده روی بسته بندی باید خوانا واضح و روشن باشد. (نام سازنده – ترکیبات محصول- قیمت – وزن – نحوه استفاده و از همه مهم تر نقطه قوت ویژگی محصول را نشان بدهد.)
- بسته بندی محصول باید ارزان قیمت و به صرفه باشد.
- بسته بندی محصول باید به فروش بیشتر محصول و بازاریابی آن کمک نماید.
- بسته بندی مناسب کالا باید در برابر آسیب های ناشی از حمل و نقل و وضعیت آب و هوایی مقاوم باشد.
- بسته بندی محصول باید به صورت ساده باز و بسته شود.
- باید در طراحی بسته بندی از طرح ها و فرم ها و نقش و نگار های شلوغ پرهیز شود.
- بسته بندی شیشه ای
- بسته بندی فلزی
- بسته بندی پلاستیکی
- بسته بندی کالا با کاغذ و یا مقوا
کهن ترین روش بسته بندی کالا، بسته بندی با شیشه می باشد که در گذشته ساخت بسته بندی شیشه ای یکی از مشاغل مهم به شمار می رفت. ویژگی این نوع از بسته بندی در این است که شیشه یک ماده خنثی می باشد و هر چه در آن نگهداری می شود، دست نخورده باقی می ماند! علاوه بر آن شیشه از استحکام بالایی نیز برخوردار است و در طرح ها و انواع و حتی رنگ های مختلف ساخته می شود. علاوه بر آن شفاف بودن شیشه باعث رویت محصول نگداری شده در آن می شود.
رایج ترین و پر کاربرد ترین نوع بسته بندی محصول، بسته بندی پلاستیکی می باشد. از بسته بندی های پلاستیک که ویژگی های منحصر به فردی مانند مقاومت در برابر خوردگی و ضربه و سایش و کشش در بسته بندی مواد غذایی، لوازم ارایشی، مواد و اقلام بهداشتی و … استفاده میشود.
این نوع بسته بندی که از کاغذ هایی که از گیاهان ساخته شده، تشکیل می شود. بسته بندی با کاغذ کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند.
دفعه بعدی که وارد سوپرمارکت شدید، قفسهای را به طور تصادفی انتخاب کرده و برخی از محصولات و بستههای درون آن را بررسی کنید. به هر کدام نگاه کرده و دو پرسش زیر را از خودتان بپرسید: این محصول چیست؟ چه برندی دارد؟ تصویر زیر مثالی ساده از وضوح و سادگی در اصول طراحی بسته بندی را نشان میده
در طراحی کاور محصول باید نظرات کارفرما و طراح در فرایند طراحی مدنظر قرار گیرد. برای مثال کارفرما یا تولید کننده میخواهد کلوچههایی پر از شکلات را به مشتری معرفی کند. ولی مشتری در واقعیت به بیسکوئیتهای شکلاتی سادهای خواهد رسید. طراحی که ده برابر بهتر از محتوای واقعی محصول است، باعث گول زدن مشتری میشود.
از نظر فروشندگان، یک محصول هیچگاه به تنهایی و با جزئیات دیده نمیشود. ما آنها را از فاصله دور و روی قفسهها میبینیم. آنها در چیدمانهای ردیفی یا ستونی در کنار هم قرار میگیرند. هنگامی که الگوی خاصی توجه ما را جلب میکند برای بررسی دقیقتر به آن نزدیک میشویم. خرده فروشان به تمایز و جذابیت حاصل از چیدمان محصولات روی قفسه فروشگاه «اثر قفسه ای» یا «طراحی کالیته» میگویند. این اثر، تفاوت زیادی در فروش محصولات به وجود میآورد. در سوپر مارکتها شاهد صحنه زیر هستید. کدام محصول اول از همه توجه شما را به خودش جلب میکند؟
باید اثر قفسهای را در حین طراحی لحاظ کنید. میتوانید جایگاه طراحی خودتان روی یک قفسه واقعی را در کنار سایر محصولات مجسم کنید. برای رسیدن به نتایح بهتر چیدمان ردیفی و ستونی را بررسی کنید. هر چقدر محصولتان متمایزتر به نظر برسد به فروش بیشتری خواهد رسید گاهی اوقات ترکیب عناصر طراحی باعث گم شدن محصول در میان سایر بستهها میشود و طراحیهای ساده تر بهتر به چشم میآیند.
مفهوم طراحی بسته بندی باید به راحتی بتواند خط تولید جدید یا یک برند را معرفی کند. برای مثال در حال طراحی بطری برای برند جدید آب سیب هستید. شما و مشتری طراحی تصویر سیب روی بطری را مناسب میدانید. ولی چند ماه بعد، مشتری تصمیم به راه اندازی خط تولید آب هلو هم به نام همان برند میگیرد. طراحی بسته بندی مناسب به راحتی ظاهر خوشایندی را برای انواع محصولات یک برند ارائه میدهد.
حالا با راه اندازی خط تولید جدید دیگر مفهوم طراحی قبلی که مبتنی بر تصویر سیبها بود فایدهای برای خط تولید آب هلو ندارد. در اینجا مشکل در تعمیم پذیری مفهوم به وجود آمده است. برای اجتناب از این مشکل همواره به دنبال طراحی بسته بندی آینده نگر بروید. یعنی طراحی نظامند و قابل تغیری از محصول را برای خانوادهای از محصولات ارائه کنید.
کاربردی بودن با شکل، اندازه و عملکرد بسته بندی محصول سر وکار دارد و تنها برچسب و درپوش را شامل نمیشود. هر چقدر طراحی کاربردی تر باشد، به فروش بیشتری میرسد. زمانی که محصول زیر، طراحی بسته بندی را وارونه کرد، فروش محصولش اوج گرفت. این اوج در زمان بحران فروش سس کچاپ به وجود آمد.
کاربردی بودن چندان در طراحی لحاظ نمیشود. چون مشتریان غالباً همان محصولات قبلی و امتحان شده را میخرند. در نتیجه فرصتی برای نوآوری در این زمینه به وجود نمیآید. اگر به عنوان یک طراح، شانس طراحی بسته بندی کامل محصول را پیدا کردید، فرصت کاربردی بودن، حمل و نقل و انبار کردن ساده تر محصول را نادیده نگیرید. کاربردی بودن بسته بندی به تنهایی بسیاری از چالشهای طراحی را رفع میکند.
طراحی بسته بندی یکی از رشتههای پرتقاضا در حوزه طراحی گرافیک است. طراحان در این حوزه باید اصالت محصول را در کنار عملکرد فروش آن مد نظر قرار دهند. آخرین پیام و فرصت برای فروش محصول در بسته بندی آن نهفته است.
بسته بندی، مشتری را برای خرید کردن متقاعد میکند. وضوح، صداقت و اصالت در کنار تعمیم پذیری، اثر قفسه ای و کاربردی بودن، عناصر مهمی در فرایند طراحی بسته بندی هستند. طراحان خبر در سایتهای دورکاری مثل کارلنسر به خوبی از شما در این مرحله از تولید محصول حمایت خواهندکرد
استخدام طراح بستهبندی در کارلنسر فرایند بسیار ساده و سریعی دارد. برای استخدام طراح بستهبندی می توانید درخواست خود را به راحتی با چند خط توضیح در قالب یک پروژه ثبت کنید. شما علاوه بر استخدام طراح بستهبندی دورکار در سایت کارلنسر می توانید با تمام وقت یا ویژه کردن پروژه اقدام به استخدام طراح بستهبندی حضوری یا تمام وقت برای خود نمایید. شما به راحتی میتوانید با ده ها یا صدها فریلنسر حرفه ای با تخصص طراحی بستهبندی در شهر خود یا سراسر ایران ارتباط باشید و از آن ها برای انجام پروژه خود دعوت کنید.
- درخواست خود را در قالب پروژه در فرم همین صفحه یا صفحه ثبت پروژه به همراه توضیحات کامل و شفاف، زمان و بودجه پیشنهادی ثبت کنید و مهارت های مورد نیازتان را انتخاب کنید. در صورتی که مایل هستید پروژه تان سریع تر دیده و انجام شود و یا مایل به تبادل اطلاعات تماس با فریلنسر هستید، پروژه را ارتقا دهید.
- پس از ثبت و تایید پروژه منتظر پیشنهادهای طراحان بستهبندی باشید. همچنین شما می توانید بعد از بررسی پیشنهادها روی هر پروژه، تا 20 فریلنسر را به پروژه خود دعوت کنید تا پیشنهادات قیمتی و زمانی خود را برای انجام پروژه شما ارسال کنند. پس از بررسی متن پیشنهادی فریلنسرها، صفحه پروفایل، نمونه کارها، امتیاز، نظرات کارفرمایان قبلی و تعرفه طراحی بسته بندی را به دقت بررسی کنید تا بهترین فرد را انتخاب کنید.
- بهترین طراح بستهبندی را استخدام و پرداختی هزینه پروژه خود را از فقط طریق انجام دهید. حتما توجه داشته باشید که به هیچ وجه پرداخت را در خارج از سایت کارلنسر انجام ندهید. با استفاده روش پرداخت امن کارلنسر خیالتان از انجام پروژه راحت است و در صورت بروز مشکل و اختلاف با طراح بستهبندی هم از خدمات پشتیبانی تیم داوری کارلنسر بهره مند خواهید شد.
فراموش نکنید که شما میتوانید قبل از استخدام طراح بستهبندی با فریلنسرهای مختلف در مورد هزینه، زمان و نحوه انجام کار چت و گفتگو کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. پس حتما سوالات یا ابهامات خود را از آنها بپرسید.
هزینه انجام پروژه های طراحی بستهبندی با توجه به حجم و پیچیدگی کار و همچنین تخصص و تجربه کاری طراح بستهبندی متفاوت است. استخدام فریلنسر دورکار در سایت کارلنسر یک راه مطمئن برای کاهش هزینه هاست. به دلیل حذف یا کاهش بسیاری از هزینه های اداری، رفت و آمد و… هزینه استخدام طراح بستهبندی بسیار کمتر از هزینه استخدام نیروی حضوری و حتی قرارداد با شرکت های مختلف است.
این هزینه برای استخدام طراحان بستهبندی و دورکارانی که در شهرستانهای کوچک و روستاها زندگی میکنند به دلیل کمتر بودن هزینه زندگی آن ها نسبت به شهرهای بزرگ کمتر هم میشود.
اگر از هزینه انجام پروژه طراحی بستهبندی تان اطلاعی ندارید، میتوانید پیشنهادهای قیمتی فریلنسرهایی که روی پروژه شما پیشنهاد زده اند را بررسی کنید تا از هزینه تخمینی آن مطلع شوید. در نهایت فراموش نکنید که هزینه نهایی پروژه، کاملا توافقی بین شما و طراح بستهبندی تعیین میشود و تحمیلی از جانب طرفین نیست. پیشنهاد میکنیم قبل از استخدام فریلنسر (متخصص)، در مورد هزینه انجام کار تحقیق کنید و در صورت نیاز با فریلنسر مد نظر گفتگو کنید تا سر قیمت نهایی طراحی بستهبندی به توافق برسید.
هدف پروژه: مشخص کردن هدف از انجام پروژه طراحی بستهبندی
رزومه: در صورتی که نیاز به استخدام طراح بستهبندی دارید، چک کردن نمونه کارهای موفق قبلی متخصص را پیشنهاد میکنیم.
بازخورد: چک کردن بازخورد کارفرمایان قبلی یکی از بهترین راه های استخدام متخصص در سایت کارلنسر است.
پلتفرم کارلنسر همواره در تلاش است تا با بهبود مداوم طراحی کاربری و تجربه کاربری خود و همچنین پشتیبانی مناسب، بهترین تجربه را برای کارفرمایان و طراحان بستهبندی رقم بزند تا بتوانند به صورت طولانی مدت و با اعتماد متقابل باهم کار کنند.
از مزایای استخدام طراح بستهبندی در کارلنسر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- صرفه جویی در هزینه
- بازگشت ۲% از مبلغ انجام پروژه پس از پایان کار به کیف پولتان جهت استفاده از پروژه های آتی با هزینه کمتر
- سیستم پرداخت امن: پرداخت نهایی و آزادسازی هزینه پروژه برای طراح بستهبندی پس از تحویل خروجی کار و تایید کیفیت آن توسط شما (مبلغ پروژه تا انتهای پروژه یا هر مرحله نزد کارلنسر می ماند و در صورت عدم رضایت کارفرما به فریلنسر پرداخت نمی گردد.)
- پشتیبانی از طریق تلفن، چت سایت، ارسال تیکت، ایمیل، تلگرام و…
- دسترسی آسان و سریع به دهها تا صدها فریلنسر با تخصص طراحی بستهبندی
- پشتیبانی توسط تیم داوری در صورت بروز تخلف و یا مشکل و اختلاف بین شما و طراح بستهبندی
ادعا نمیکنیم که بهترینیم اما مفتخریم که بهترین کاربران را داریم.