علم و سلامت

کرونا ۴۰۷ مدرسه کاشمر، بردسکن و کوهسرخ را به تعطیلی کشاند

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی افزایش و افزایش اپیدمی تعطیلی مدارس در کاشمر، بردسکن و کوه سرخ مجددا باعث شده است که دانش آموزان این مناطق مجبور به ادامه تحصیل از طریق رزم سایبری یا ادامه تدریس شوند.

دوباره قیام های آمیکرون تمرینات حضوری نیمبند را تعطیل کرد و در برخی شهرها خراسان رضوی به کلی تعطیل شد.

اکنون با بردسکن قرمز و نارنجی کاشمر و کوهسرخ، درب مدارس این مناطق طی 2 هفته دوباره به روی 51 هزار دانش آموز بسته شده و 407 مدرسه در این سه شهرستان در حال مهاجرت هستند. باز هم فضای مجازی

در این میان معلمان و مدیران آموزش و پرورش که نگران امنیت دانش‌آموزان هستند، نگران کاهش دانش‌آموزان نیز هستند.

هرگونه وقفه در آموزش چهره برای دانش آموزان مضر است، اما حفظ سلامتی در اولویت است.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن در این خصوص به تی تی آنلاین گفت: با توجه به قرمزی بردسکن تمامی مدارس این شهرستان 170 تعطیل و از طریق شبکه شاد دروس به دانش آموزان ارائه می شود.

علی اکبر چراغیان افزود: اگرچه همه معلمان به مدرسه نمی روند، اما تنها 75 درصد دانش آموزان در یک سیستم موفق هستند و سایر دانش آموزان و معلمانی که با اینترنت مشکل دارند، تحصیلات خود را به صورت تلفنی یا تلفنی دنبال می کنند. ” می تواند ملاقات کند و تکالیف او را دریافت کند.

وی گفت: در نبود مدرسه وقفه در آموزش به ضرر دانش آموزان است. فقط تا بهمن ماه باید یک نمره تربیت شده علمی بیاوریم اما با شرایط فعلی زمان را از دست خواهیم داد.

چراغیان با اشاره به اینکه با وجود اینکه 16 هزار دانش آموز در 170 مدرسه به صورت شخصی تحصیل می کردند، اما اکنون آموزش و پرورش به صورت حضوری تعطیل شده است، گفت: حفظ امنیت دانش آموزان یک عامل مهم و اولویت ماست.

وی افزود: با وجود اینکه در هر مدرسه یک یا دو نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند، اما توانسته‌ایم وضعیت را به موقع کنترل کنیم و شیوع کرونا را پیش‌بینی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن درباره استانداردهای خاصی که در مدارس سالم تلقی می شود نیز گفت: نه تنها ما، بلکه هیچ مدرسه ای نمی تواند استانداردهایی را که مدیران بهداشت و درمان محسوب می شوند به طور کامل رعایت کند مگر مدارس استثنایی که معدل آنها بسیار بالاست.

وی افزود: حدود 60 درصد مدارس مرکز شهر برداسکا در مناطق دور افتاده قرار دارند و هیچ استاندارد تخصصی بررسی شده توسط مسئولان بهداشتی ندارند اما مسائل ضدعفونی و استفاده از ماسک در این مدارس رعایت می شود.

تهویه در مدارس خلاف موازین استانی است

معاون آموزش متوسطه کاشمر گفت: اگر قرار باشد فقط در غیاب آموزش و پرورش انجام شود، مطمئناً مانند سال گذشته تاثیرگذار نخواهد بود و اکثراً در حال بیرون رفتن هستند.

عزت الله طاهریان افزود: شاید درصد قابل قبولی از دانش آموزان و معلمان فقط واکسن خود را دریافت کرده اند. امیدواریم با احترام به همه خانواده ها، چرخه آموزشی هر چه سریعتر تکمیل شود.

وی گفت: قبل از آغاز مهرماه برنامه درسی مدارس را طراحی کردیم تا بتوانیم در حد توان آموزش حضوری را پوشش دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد: در غیاب مدارس دانش آموزان مقطع ابتدایی پس از سه زنگ 45 دقیقه و 15 دقیقه باقی مانده از ساعت 7:30 فعالیت خود را آغاز کردند. مدارس متوسطه نیز 35 ساعت در هفته کلاس دارند که به زنگ های 45 دقیقه ای تقسیم می شود و معلمان مطالبی را که برای دانش آموزان آماده شده است ارائه می کنند.

وی گفت: از آنجایی که تعدادی از معلمان در مراسم تاج گذاری مشغول به کار بودند و نیاز به استراحت چند روزه بود، نتوانستند تدریس کنند و باید پس از بهبودی در تدریس به تعویق افتاد.

طاهریان با بیان اینکه اکنون از هر سه نفر در هر مدرسه یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است، خاطرنشان کرد: معلمان دیگر نیز در مقاطع ابتدایی تدریس می کنند، اما تدریس دروس دبیرستان به دلیل تخصص آنها باید توسط معلمان انجام شود. .

وی افزود: بیش از 90 درصد دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه به فضای مجازی و نرم افزارهای بهتری دسترسی دارند. در حال حاضر فقط در روستاهای فروتقه و قلعه بالا مدارس متوسطه داریم که همه دانش آموزان به فضای مجازی دسترسی دارند و در برخی از روستاهای دورافتاده نیز در مدارس راهنمایی ابتدایی که قبلاً به مشکلات و حتی در صورت غیبت اشاره شده است. او در مدارس حضور می‌یابد، باید از بسته‌های آموزشی ارائه شده توسط معلمش استفاده کند.

طاهریان در مورد کلاس های هنرستان عملی نیز خاطرنشان کرد: با وجود تعطیلی مطالعات نظری حفظ، اما کارگاه های عملی بر روی برخی پایه های خاص که با موازین و نکات بهداشتی منطبق است نیز برگزار می شود.

وی همچنین از وضعیت رعایت موازین بهداشتی در مدارس خبر داد و گفت: با وجود اینکه تمامی تاسیسات هنرستان ها تخلیه مناسبی دارند و با توجه به تعداد کم دانش آموزان امکان رعایت فاصله وجود دارد، در و پنجره ها را باز نگه دارید. . زمانی که در حالت استراحت است در عدد صحیح خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر افزود: با وجود اینکه مسئولان بهداشتی در مدارس آموزش پاکسازی انجام می دهند، اما بر اساس ضوابط استانی، مهندسی سامانه ترخیص ممنوع است، زیرا رعایت اصول ایمنی نیست، ضدعفونی و استفاده است. همه دانش آموزان و معلمان از پروتکل های Masca پیروی می کنند.

دروگران ذرت به اینترنت دسترسی ندارند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر در گفت وگو با خبرنگار تی تی آنلاین، اظهار کرد: با وجود غیبت مدرسه، متاسفانه از 48 دانش آموز روستای قنتبر که در 30 کیلومتری کاشمر است، انجام می دهند. دسترسی به اینترنت ندارند.”

علیرضا رئوفی با بیان اینکه برخی از روستاها از شرایط بد اینترنت برخوردار هستند یا در برخی روستاها زیرساخت اینترنت وجود ندارد، افزود: اگر ستاد مبارزه با تاج و تخت کشور مجوز داده باشد، راه دیگری را برای آموزش دانش آموزان در این روستاها معرفی خواهیم کرد. “

معرف: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گواهینامه پایه های مختلف که در مدارس نیز تحصیل می کنند را اعلام کرد. در حال حاضر برای مناطقی که دسترسی کمتری به فضای مجازی دارند یا اینترنت ندارند، کتاب های درسی به گونه ای ساماندهی شده است که این کتاب ها از طریق مدارس در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

معاون اول وزیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: با وجود اینکه تاکیدی که بر معلمان و مدیران داشته ایم خوشبختانه در اکثر مدارس فعلی اعمال شده است اما امیدواریم شرایط بهداشتی برای رسیدن به این حد از جمله غیبت های آموزشی مرتفع شود. در اسرع وقت.”

وی گفت: از آنجایی که مدارس روستاهای نای و فرشه و برخی روستاهای منفصل کاملاً ضعیف هستند، پیگیر آموزش دانش آموزان در این مناطق از طریق هنر خواهیم بود.

رئوفی افزود: از آنجایی که اکثر مدارس پروتکل ها و مسائل بهداشتی را رعایت می کنند، اقدامات خوبی به هزینه های آماده سازی مدارس اختصاص یافته به مسائل بهداشتی اضافه شده و حتی در روستاهای دورافتاده نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. آنها که از مدارس محروم شده اند، درهای کلاس را نیز باز می کنند.

وی هشدار داد: در شهرستان کاشمر 18 هزار دانش آموز در 97 مقطع ابتدایی و 3300 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

بر اساس گزارش ها در شهرستان کوه سرخ که مانند کاشمر، ایالت نارنجی رنگ است، 67 مدرسه با 5000 دانش آموز تعطیل و آموزش و پرورش از طریق فضای مجازی حمایت می شود.

شاید اگر مدارس زیرساخت های لازم مانند فضای فیزیکی مناسب، کمبود معلم یا حداقل زیرساخت های مجازی را نداشتند، شاید دانش آموزان بهتر می توانستند به تحصیل خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا