کولر گازی چند هزار بخریم؟

هنگام خرید تهویه مطبوع موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: رتبه بندی راندمان، فناوری اینورتر، برگشت پذیری، رتبه انرژی ستاره و چند مورد دیگر. اما شاید یکی از مهمترین چیزها اندازه کولر یا ظرفیت خنک کنندگی آن باشد.

من تعجب میکنم چند هزار کولر بخریم؟ نحوه انتخاب کولر گازی بر اساس اندازه را در این مقاله خواهید آموخت. همچنین درک ظرفیت خنک کننده، BTU یا تناژ، چگونگی تأثیر آن بر عملکرد اسپلیت، و نحوه انتخاب کولرگازی با اندازه مناسب برای اتاق شما بسیار مهم است. بیایید به این سوالات پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا بهترین کولر گازی را برای خود پیدا کنید!

اگر آماده خرید کولر گازی هستید، ممکن است به یک کنترلر اسپلیت هوشمند یا ترموستات نیز علاقه داشته باشید. این به شما امکان می دهد تهویه مطبوع خود را از طریق تلفن خود کنترل کنید و ماشه های هوشمند را برای بهبود بهره وری انرژی تنظیم کنید.

وقتی صحبت از ظرفیت خنک کنندگی یک کولر گازی می شود، Btu یا ton چیست؟

وقتی از ظرفیت سرمایش کولر گازی صحبت می کنیم، منظورمان مقدار فضایی است که کولر گازی می تواند به طور موثر خنک کند. اندازه مناسب هر نوع پارتیشن بسته به فضایی که قرار است خنک شود بسیار مهم است. این نه تنها برای دستیابی به یک محیط راحت، بلکه برای کاهش هزینه های انرژی است.

اما ابتدا باید بدانیم که ظرفیت سرمایش کولر گازی چگونه اندازه گیری می شود. ظرفیت خنک کننده بر حسب BTUh (واحد حرارتی بریتانیا در ساعت) یا تن/تناژ بیان می شود. از نظر فنی، مقدار حرارت مورد نیاز برای افزایش دمای یک پوند آب به میزان یک درجه فارنهایت. یک تهویه مطبوع با BTU بالا به این معنی است که می تواند فضاهای داخلی بزرگ را خنک یا گرم کند.
تعمیرات کولر گازی تهران با تهران سرویس کاران.

تونالیته کل گرمایی است که یک کولر گازی می تواند در یک ساعت از خانه شما خارج کند. تناژ برابر با 12000 BTU است. وقتی متوجه می‌شوید به چند تن AC نیاز دارید، به یاد داشته باشید که کولرهای خانگی معمولاً بین 1.5 تا 5 تن هستند. با استفاده از این ماشین حساب Convert World می توانید BTU ها را به تن و بالعکس تبدیل کنید.

تن ها یا BTU ها می توانند به جای یکدیگر در هنگام تعیین ظرفیت خنک کننده یک اسپلیت استفاده شوند. این در حالی است که در ایران ظرفیت سرمایش بیشتر با BTU سنجیده می شود.

چند هزار کولر گازی خواهیم خرید؟ (چه مقدار تهویه مطبوع نیاز دارم؟)

نمی دانید چگونه اندازه مناسب کولر گازی خود را پیدا کنید؟ در اینجا برخی از ملاحظات مهم وجود دارد که به شما کمک می کند تا الزامات BTU و تعداد هزاران دستگاه تهویه مطبوع را که باید خریداری کنید، تعیین کنید.

در حالی که محاسبه کلی که به عنوان یک قاعده کلی برای اندازه گیری کولر گازی استفاده می شود، اندازه اتاق شما را در نظر می گیرد، تعیین اندازه دقیق چیدمان باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرد. اینها ممکن است شامل عایق دیوار، مصالح دیوار، حجم هوای ورودی به اتاق در مقابل خروج از آن، اختلاف دمای داخل و خارج، سطح ایمنی در طول سال، محل قرارگیری اتاق در خانه، مصالح کف و … انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ مربع و غیره

بیایید به چند عامل مهم و تأثیر آنها بر اندازه کولر گازی شما نگاه کنیم:

1. دستورالعمل اندازه اتاق

برای محاسبه بهترین اندازه کولر گازی برای فضای خود (انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ مربع)، ابتدا باید اندازه اتاق خود را محاسبه کنید. بسیار ساده است: به سادگی طول و عرض اتاق خود را ضرب کنید. این به محاسبه مساحت فضایی که قرار است خنک شود (یا گرم شود) کمک می کند.

اگر اتاق شما مستطیل یا مربع کامل نیست، می توانید با تقسیم اتاق به بخش های جداگانه برای محاسبه اندازه دقیق، کار را آسان تر کنید. در اینجا یک ماشین حساب بزرگ اندازه اتاق وجود دارد که به شما کمک می کند.

قسمت بعدی قسمت سخت آن است. شما باید BTU هوای مناسب اتاق خود را محاسبه کنید. برای دریافت BTU های مورد نیاز، می توانید مساحت اتاق خود را 25 افزایش دهید. به عنوان یک قانون کلی برای اندازه های واحد خاص، 20 BTU در هر فوت مربع (0.09290304 متر مربع) فضای زندگی مورد نیاز است.

این عدد یک آمار قابل اعتماد است و شرایط مختلف آب و هوایی روزانه مانند باران و رطوبت را پوشش می دهد. به عنوان مثال، اتاقی به طول 10 فوت (3048 متر) و عرض 14 فوت (42672 متر) 140 فوت مربع (13 متر مربع) مساحت دارد. برای اینکه بفهمید چه تعداد BTU برای کولر گازی خود نیاز دارید، مساحت را در 25 ضرب کنید تا حداقل ظرفیت خنک کننده مورد نیاز کولر گازی خود را بدست آورید که به 3500 BTU می رسد.

به عنوان اعداد محافظه کارانه، عملکرد خنک کننده ممکن است بسته به شرایط اتاق کمی متفاوت باشد. اگر اتاق در طول روز در معرض نور خورشید قرار دارد، ممکن است 10 درصد و اگر اتاق در سایه است تا 10 درصد افزایش یابد. اگر فضا توسط افراد زیادی اشغال شده باشد، ممکن است به BTU های بیشتری نیاز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، بخش ایده های اساسی را بخوانید.

این محاسبات فقط برای تقریبی حداقل سرمایش ضروری است. ظرفیت واقعی خنک کننده مورد نیاز به بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. این عوامل عبارتند از رسانایی حرارتی دیوارها و مصالح ساختمانی، اختلاف دما، رطوبت، میزان جریان هوا در اتاق و بسیاری موارد دیگر.

2. ارتفاع اتاق

با اینکه کولر گازی را با توجه به مساحت اتاق اندازه‌بندی کرده‌ایم، اما هنوز ارتفاع آن را در نظر نگرفته‌ایم! ارتفاع اتاق نیز نقش مهمی در تعیین مقدار کافی ظرفیت خنک کننده خاص دارد.

اتاق هایی با سقف بسیار بلند هوای بیشتری برای خنک کردن دارند. علاوه بر این، مینی اسپلیت های دیواری در خنک کردن تمام هوای اتاق کارآمدتر از کولرهای پنجره ای هستند. این به این دلیل است که مینی اسپلیترهای دیواری بسیار بالاتر روی دیوار قرار می گیرند و همانطور که می دانید هوای گرم بالا می رود. بنابراین، با استفاده از مینی اسپلیت نسبت به سیستم تهویه مطبوع پنجره ای، می توان هوای گرم را به طور موثرتری خنک کرد.

3. عایق دیوار

عایق دیوار ماده ای است که گرما را هدایت نمی کند و بر روی دیوارهای اتاق نصب می شود. این به خنک ماندن آن در تابستان و گرم نگه داشتن آن در زمستان کمک می کند. عایق دیوار یک عایق حرارتی عالی است. این بدان معنی است که گرما را به طور موثر هدایت نمی کند و از از بین رفتن خنک کننده در تابستان جلوگیری می کند.

عایق خوب دیوار نیاز به تهویه هوا را کاهش می دهد. اتاق به سرعت گرما را از دست نمی دهد. بدون عایق، پس از خاموش کردن کولر، اتاق به سرعت گرم می شود. شما باید با تنظیمات توان بالاتر برای مدت زمان طولانی تری شروع کنید.

4. سطوح رطوبت

رطوبت بیشتر نیاز به تهویه مطبوع را افزایش می دهد. دستگاه پارتیشن برای تامین هوای تازه به اتاق کار می کند و به عنوان رطوبت گیر عمل می کند. حذف فوری رطوبت اضافی از هوا باعث اختلاف دمای قابل توجهی می شود. محیط را راحت تر درک کرده و می پذیرید.

اگر در منطقه ای با رطوبت بالا در تمام طول سال زندگی می کنید، باید ظرفیت کولر گازی خود را افزایش دهید.

5. موقعیت جغرافیایی

بسته به آب و هوای عمومی و سطح رطوبت منطقه، خانه هایی با اندازه یکسان نیازهای تهویه مطبوع متفاوتی دارند. خانه‌هایی که در مناطق سردتر یا خشک‌تر هستند، نسبت به خانه‌هایی که در مناطق گرم‌تر و مرطوب‌تر هستند، به کولرهای کوچک‌تری نیاز دارند.

آیا خورشید مستقیماً به خانه شما می تابد یا درختانی در اطراف دارید که از فضای شما با سایه محافظت می کنند؟ اگر اتاقی که قصد دارید کولر گازی را در آن نصب کنید در یک منطقه سایه دار است، Energy Star توصیه می کند که تقسیم BTU خود را تا 10٪ افزایش دهید. اگر نور مستقیم خورشید به اتاق بیفتد، ظرفیت سرمایش شما 10 درصد افزایش می یابد.

نوع محیطی که می خواهید جداکننده را در آن قرار دهید نیز بر ظرفیت خنک کننده تأثیر می گذارد. در صورت استفاده از تهویه مطبوع در آشپزخانه، ظرفیت سرمایش مورد نیاز 4000 BTU افزایش می یابد.

6. ویندوز

نوع پنجره ها و تعداد پنجره های یک اتاق می تواند بر اندازه مورد نیاز کولر گازی شما تأثیر بگذارد. پنجره های کم مصرف، مانند پنجره های دو جداره، می توانند تعداد BTU های مورد نیاز را کاهش دهند.

برخی از پنجره ها در صورت عدم تعمیر می توانند منبع اتلاف انرژی باشند. آنها می توانند ظرفیت خنک کننده یا نیازهای BTU شما را افزایش دهند.

پنجره ها نور ورودی را نیز جذب می کنند. نور طبیعی منبع نور عالی برای اتاق شماست. اما همچنین منبع افزایش گرمای غیر ضروری در هوای گرم است. اکثر ویندوزها می توانند تا 10 درصد به نیازهای BTU شما اضافه کنند. همچنین می توانید با روش های صرفه جویی در مصرف انرژی مانند رنگ آمیزی و غیره از افزایش گرمای ناخواسته پنجره ها جلوگیری کنید.

7. تعداد افراد

Energy Star توصیه می کند که خروجی خنک کننده مورد نیاز را به 600 BTU برای هر نفر افزایش دهید. این الزام در صورتی اعمال می شود که اتاق در چند قسمت از روز توسط چند نفر اشغال شود. بدن انسان گرما تولید می کند و در نظر گرفتن تعداد افراد در اتاق بسیار مهم است.

دکمه بازگشت به بالا