علم و سلامت

۱۰ درمان خانگی برای تقویت و داشتن مژه‌های بلندتر

برای داشتن مژه های ضخیم تر و بلندتر، زمانی که بهترین ها را دنبال می کردند. و در نهایت هیچ چیز مفیدی پیدا نمی کنید، اما این مقاله راه های طبیعی برای درمان پلک ها و بلندتر و ضخیم تر کردن پلک ها را ارائه می دهد.

1 درمان خانگی تقویت و بلندی پلک با استفاده از روغن کرچک

اسید ریسینولئیک بخش عمده ای از روغن کرچک است و حدود 90 درصد آن را مصرف می کند. نشان داده شده است که این اسید پتانسیل کمک به توقف ریزش مو را دارد. بنابراین می تواند جایگزینی برای مقاومت در برابر ترک خوردن مژه های شما باشد. با این حال، مورد بالینی نشان می دهد که ویسکوزیته روغن کرچک می تواند منجر به خشکی شدید و کدر مو شود. بنابراین قبل از استفاده از این دارو با متخصص پوست خود مشورت کنید.

شما 1 قاشق چایخوری روغن کرچک و چند سواب پنبه می خواهید. قبل از استفاده از روغن کرچک، مژه های خود را با آب تمیز کرده و با یک پاک کننده ملایم خشک کنید. یک سواب پنبه ای را به روغن کرچک آغشته کنید و مژه های صاف را بزنید. از چشم های چرب خودداری کنید. از این روغن شب ها استفاده کنید تا روی پوستتان بماند و پلک هایتان را شب و فردا صبح بشویید.

. روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل اثر نافذی که دارد برای درمان ریزش مو استفاده می شود که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. می توان از آن برای درمان مژه های نازک و آسیب دیده استفاده کرد و به رشد مجدد آنها کمک کرد. اما در استفاده از روغن نارگیل مراقب باشید. زیرا لایه‌های روغنی روی مژه‌های شما باقی می‌گذارد که همه چیز را دست و پا گیر می‌کند.

شما به 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل و سواب پنبه ای نیاز دارید. قبل از استفاده از روغن، مژه های خود را قبل از خشک شدن با آب و صابون ملایم تمیز کنید. یک سواب پنبه ای را به روغن نارگیل آغشته کنید و مژه ها را بمالید. برای جلوگیری از چربی روی چشم، روغن را یک شب روی پوست بگذارید و صبح زود آن را بشویید.

3. درمان خانگی برای تقویت و طولانی مدت پلک با استفاده از ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که ریزش مو را افزایش می دهد و می تواند به رشد مژه ها کمک کند.

ویتامین E را می توان به صورت موضعی روی مژه های خود استفاده کرد. مصرف مکمل خوراکی نیز بی خطر است، اما قبل از مصرف مکمل با پزشک خود در مورد دوز مناسب صحبت کنید.

4. چای سبز

چای سبز منبع غنی پلی فنل اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) است که می تواند به رشد مو کمک کند. همچنین به رشد مژه ها کمک می کند.

1 قاشق چایخوری برگ چای سبز (یا 1 چای کیسه ای) و 1 فنجان آب داغ. دو دارو را با هم مخلوط کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه بریزید. صاف کرده و مشروب گرم شده بنوشید. همچنین می توانید چای را خنک کرده و با استفاده از یک سواب پنبه ای آن را به صورت موضعی روی خطوط مژه بالا و پایین بمالید. روزی دو بار چای بنوشید و روزی یک بار به صورت موضعی استفاده کنید.

10 درمان خانگی برای تقویت پلک

5. درمان خانگی تقویتی و ماساژ پلک بلند

استرس به بهبود گردش خون کمک می کند. ماساژ منظم پوست، با یا بدون روغن، می تواند طول و ضخامت موهای شما را بهبود بخشد. ماساژ صاف پلک به شما کمک می کند نتایج مشابهی داشته باشید.

6. روغن پوست لیمو

یک مطالعه نشان داد که روغن لیمو می تواند به درمان کنه روی پلک کمک کند و باعث رشد سریع مو شود، اما این مطالعه روی خرگوش ها انجام شد. مطالعات بیشتر برای آزمایش اثرات مشابه در انسان ضروری است.

I-II پوست لیمو، روغن نارگیل یا زیتون و سواب پنبه می خواهم. پوست لیمو را در یک لیوان کوچک بریزید و چند قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید. بطری ها را با قاشق فشار دهید تا پماد روی پوست پاک شود. بگذارید مخلوط یک شب بماند. یک سواب پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید و آن را روی مژه های بالا و پایین بمالید و از تماس با چشم خودداری کنید. بگذارید چند ساعت بماند و بشویید. می توانید این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید و یا از این مخلوط در شب استفاده کنید و بگذارید تا روز بعد بماند.

7. درمان خانگی برای تقویت و بلندی پلک با استفاده از وازلین (روغن منجمد نشده)

وازلینا (روغن ژله) می تواند پلک ها را مرطوب کرده و به مژه های شما آسیب بیشتری وارد کند. با این حال، هیچ مطالعه ای در مورد توانایی وازلین برای کمک به رشد پلک ها وجود ندارد.

وازلین را (در صورت نیاز) با یک سواب پنبه ای گرفته و روی پلک های بالا و پایین بمالید. نگاه کنید که آن را در چشمان خود نمی بینید. بگذارید یک شب بماند و صبح زود بشویید.

هشتم. کره شیا

کره شی سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی است. ویتامین C از بلوک رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و کلاژن را تقویت می کند. بنابراین، کره شی به حفظ قوام مژه های شما و تقویت رشد آنها کمک می کند.

مقدار کمی کره شی را بردارید و بین انگشتان خود بمالید تا ذوب شود. به مژه های بالا و پایین بمالید. باشد که او یک شب استراحت کند.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولئوروپئین است. در مطالعه ای روی موش ها، اولئوروپئین رشد مو را افزایش داد. این به بلندتر شدن مژه ها کمک می کند.

شما 3-4 قطره روغن زیتون و 1-2 سواب پنبه می خواهید. چند قطره روغن را داخل پنبه بریزید و روی مژه های بالا و پایین بمالید. بگذارید روغن به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و با آب ولرم بشویید.

10 درمان خانگی برای تقویت پلک

10. مکمل بیوتین

کمبود بیوتین می تواند به مو، ابرو و مو آسیب برساند. مصرف مکمل های بیوتین می تواند به بهبود این وضعیت کمک کند. برای دریافت مکمل های بیوتین با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. ترکیب این درمان ها می تواند مژه های کوچک را ترمیم کند. با این حال، برای جلوگیری از آسیب بیشتر و نازک شدن مژه های خود، باید برخی تغییرات در سبک زندگی را نیز در نظر بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا