علم و سلامت

درمان‌های خانگی «آنفلوآنزا» – تی تی آنلاین

آنفولانزا به طور کلی به عنوان یک بیماری خفیف و متوسط ​​در نظر گرفته می شود. از این رو، در صورت ابتلا، بیماری با داروهای خانگی قابل درمان است.

به گزارش تی تی آنلاین، اگرچه آنفولانزا می تواند در برخی افراد کشنده باشد، اما به طور کلی یک بیماری خفیف تا متوسط ​​در نظر گرفته می شود. بنابراین، در مورد آنفلوانزای خفیف تا متوسط، می توان یک سری از درمان های خانگی را درمان کرد.

برای درمان و کنترل آنفولانزا باید چند نکته را در نظر بگیرید.

– مصرف آنتی بیوتیک در ابتدا برای جلوگیری از بیماری های ویروسی است اما پس از هفته اول بیماری در صورت بروز عوارض میکروبی با نظر پزشک می توان آن را تجویز کرد.

– مصرف مایعات کافی

– خواب کافی

– اجتناب از استرس

– داشتن تغذیه مناسب از جمله مصرف میوه ها و سبزیجات قرمز و طلایی رنگ مانند هویج، چغندر، مرکبات و ….

– گرم و مرطوب نگه داشتن تخت بیمار

– در زنان باردار، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و افراد دارای نقص سیستم ایمنی، سلتامیویر با نظر پزشک در 48 ساعت اول شروع علائم آنفولانزا تجویز می شود. این دارو برای کرونا و سایر ویروس های سرماخوردگی استفاده نمی شود.

– آزیترومایسین و سایر آنتی بیوتیک ها نه تنها اثر درمانی بر روی آنفولانزا و کرونا ندارند، بلکه می توانند با اثرات فیزیکی ناخواسته نیز همراه باشند.

مبتلایان به بیماری های تنفسی چه غذایی را نخورند؟

در عین حال در صورت ابتلا به بیماری های تنفسی باید از مصرف مواد غذایی از جمله نمک و سیر محرک مانند نمک و سرکه، شیرینی ها، آجیل ها و غذاهای چرب، نوشیدنی های محرک مغز که خواب شبانه را مختل می کند خودداری کنید. در شب مانند قهوه، نسکافه و… مصرف زیاد ادویه ها و غذاهای تند یا تند مانند فلفل، دارچین، سیر و زنجبیل را محدود کنید.

در عین حال در بیماری های تنفسی مصرف غذاهایی مانند گوشت خورش یا سوپ جو با شلغم، گشنیز، کاهو، اسفناج، تخم گشنیز، آلو و کمی زرشک برای افراد مبتلا به حساسیت های تنفسی مفید است. خوردن سوپ با برنج، لوبیا، جو، هویج، کدو، جعفری، گشنیز، فکر کنم، بال و گردن مرغ سفید، روغن، با زردچوبه و آبلیمو یا پرتقال مفید است.

همچنین نخود فرنگی با نخود، پیاز شیرین و کمی گوشت بره برای افراد مسن و کم توان توصیه می شود. سوپ نخود یا سوپ با نخود و مرزه برای تقویت ریه به ویژه در افراد مسن مفید است. کسانی که از بی اشتهایی، ضعف و خستگی رنج می برند می توانند از دانه، دانه گندم، جوانه نخود، برگ شیرین، توت خشک، انجیر، شیر برنج با سیاه دانه و دارچین، نی زرد با تکه های بادام و پسته استفاده کنند. همچنین خوردن فندق، گردو، پسته، بادام، نخود، کشمش، کشمش به عنوان تنقلات روزانه مفید است.

هویج پخته، کدو حلوایی، شلغم آب پز، آب پز برای کسانی که هضم ضعیف دارند و یبوست دارند مفید است. آب کمی عسل و له شده و کمی هویج و کدو و آب جوشیده اثر آن را تقویت می کند. همچنین نوشیدن دمنوش آویشن و شیرین بیان و عناب یک یا دو بار در روز که حاوی یک قرص برگ آویشن و یک گرم ریشه شیرین بیان پودر شده و پنج عدد خرد شده و سوراخ شده باشد نافع است. البته مادران باردار در استفاده از این ترکیب باید مراقب باشند. حتی برای کسانی که فشار خون بالا دارند، مصرف شیرین بیان بیش از سه تا چهار هفته توصیه می شود. در عین حال مصرف کودکان با نیمی از بیشترین وزن پذیرفته شد.

استفاده از داروهای گیاهی مانند بابونه یا پونه کوهی یا بخور اسطوخودوس برای برخی مفید است. برخی از غذاها نیز در دوران بارداری باید با احتیاط مصرف شوند، مانند آویشن، کروکوس، دارچین، گل رز و بابونه.

توصیه ها و درمان های خانگی با توجه به علائم بیماری

سرفه خشک

سرفه خشک در پنج روز اول بیماری نشانه طبیعی آنفولانزا و کرونا است، اما اگر سرفه بیش از 10 روز طول بکشد، می تواند نشانه عوارض دو بیماری مانند سینوزیت باشد. با نظر پزشک معالجه شود.

هنگام سرفه بهتر است در حالت نشسته یا نیمه نشسته باشید. یک قاشق غذاخوری دانه ها را در یک لیوان آب جوش بپزید و هر نیم ساعت دو قاشق غذاخوری از پوسته آن را بنوشید.

عسل، لیمو، گشنیز، چای بنفشه و انجیر توصیه می شود.

سرفه کردن مدفوع

سرفه همراه با خلط در پنج روز اول بیماری، نشانه التهاب مجاری هوایی (برونشیت) ناشی از آنفولانزا یا ویروس کرونا است و نیازی به آنتی بیوتیک ندارد، اما نوع سرفه همراه با خلط در هفته دوم نیاز به مشاوره دارد. دکتر خانه

همچنین پنج دانه عناب را با یک سفره آویشن در 1.5 لیوان آب بجوشانید تا به حجم یک لیوان برسد و هر هشت تا 12 ساعت نصف لیوان مصرف کنید.

تب

تب در کودکان زیر 4 روز. بنابراین والدین باید به سرعت تب را در خانه کنترل کنند. برای کنترل تب، استامینوفن و ایبوپروفن ممکن است هر هشت ساعت (برای کودکان بر اساس وزن و سن) و در موارد شدید هر شش ساعت یکبار تجویز شود. پس از مصرف دارو با آب گرم دوش بگیرید تا تب پایین بیاید.

آب سیب، میوه های حاوی پتاسیم مانند موز، کیوی، پرتقال، طالبی، اسفناج، کدو تنبل، هویج و غیره، گاهی اوقات مواد حاوی کره، کره، کره، تخم مرغ، منابع غذایی حاوی ویتامین A مانند زرده تخم مرغ، لبنیات و … کره و سبزیجات زرد و سبز مانند اسفناج، عزیز، کدو تنبل، موز، انگور، خرمالو و غیره، غذاهای غنی از ویتامین C مانند فلفل، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، مرکبات و غیره. سبزیجات نیز مفید هستند.

ضعف و بی حسی

عسل: توصیه می شود در صورت عدم ابتلا به دیابت هر دو ساعت یک لیوان یک قاشق غذاخوری عسل یا مخلوط آب و عسل با آهک یا بدون آن را به آرامی میل کند.

لازم به ذکر است که ضعف و بی حالی شدید بعد از روز پنجم آنفولانزا یا بیماری عروق بیماری کرونا نیاز به مشاوره با پزشک خانواده دارد.

درد فیزیکی

علاوه بر درمان تب، استامینوفن و ایبوپروفن نیز برای تسکین بدن درد، سردرد و گلودرد تجویز می شود.

درمان های خانگی عبارتند از: دارچین و چای عسل.

سر

سردرد خفیف از علائم آنفولانزا و ویروس کرونا در نظر گرفته می شود و با استامینوفن و ایبوپروفن در پنج روز اول برطرف می شود، اما سردرد شدید نیاز به مشورت با پزشک خانواده دارد. در عین حال، درمان های خانگی شامل مصرف پودر تخم گشنیز و طالبی (معادل یک قاشق غذاخوری) بعد از هر وعده غذایی، نوشیدن گلاب یا گلاب یا اسانس است.

گلو

– استامینوفن و ایبوپروفن مصرف کنید.

– مایعات و سوپ گرم و شیر بادام می تواند مفید باشد.

– نوشیدنی سرد برای نوشیدن.

– غرغره کردن و نوشیدن چای ترش (ترجیحاً یک قاشق مرباخوری در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه، سه بار در روز) می تواند مفید باشد.

تهوع و استفراغ

– تعداد وعده های غذایی را زیاد کنید و در هر وعده از حجم غذا بکاهید و از مصرف زیاد غذا خودداری کنید.

– پوره میوه های سرد یا آب میوه های سرد می تواند کمک کننده باشد.

– بعد از قطع استفراغ می توانیم مقداری مایعات رقیق مانند آب مرغ، آب سیب مصرف کنیم.

– هشت ساعت پس از قطع استفراغ، می توانیم شروع به خوردن غذاهای جامد کنیم.

– غذای جامد را با یک نوع زمان ساده و حداقلی برای غذا شروع کنید، مانند مرغ آب پز، سیب زمینی، برنج، تخم مرغ آب پز.

جریان معده

در برخی موارد، اسهال می تواند یکی از علائم آنفولانزا یا آنفولانزا باشد و معمولا در عرض سه روز با درمان های خانگی بهبود می یابد و نیازی به آنتی بیوتیک ندارد. در صورت وجود اسهال از خوردن غذاهای چرب، سرخ شده، فست فودها و چاشنی ها خودداری کنید. از مصرف غذاهای آلوده خودداری کنید. غذاهایی مانند برنج، پوره سیب زمینی با نعنا و سیر و موز. نوشیدن مایعات به خصوص آب، کم آبی بدن را در طول روز جبران می کند. مصرف شیر برای اسهال توصیه نمی شود.

یبوست

یبوست یکی از علائم رایج آنفولانزا و کرونا نیست، اما در افرادی که از آنفولانزا رنج می‌برند، در صورتی که مایعات کافی مصرف نکنند، ممکن است رخ دهد.

درمان های خانگی یبوست عبارتند از خوردن سه تا پنج عدد انجیر خیس خورده قبل از هر وعده غذایی، مصرف یک تا دو قاشق غذاخوری خشیر با یک لیوان آب جوش صبح ناشتا، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بعد از هر وعده غذایی.

باورهای غلط در طب سنتی

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، لازم به ذکر است که باورهایی مانند گیاهان دارویی بدون عارضه، مصرف گیاهان دارویی همراه با داروهای شیمیایی مشکلی ایجاد نمی کند، تنها طب سنتی می تواند همه بیماری ها را درمان کند، مصرف زیاد غذای گرم . مانند سیر و زنجبیل از عفونت های ویروسی جلوگیری می کنند و هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرند بهتر است: زردچوبه و زالو درمانی در پیشگیری از بیماری ها در همه درمان ها موثر است: داروهای گیاهی و درمان های سنتی را می توان به میل خود بدون نظارت پزشک مصرف کرد. عفونت ویروسی بر همه موثر است و … نادرست هستند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا