۲۰۰ هزار نفر شامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌شوند

آثار اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در عدالت در پرداختی‌ها

معاون تغذیه وزارت بهداشت از مشمولیت حدود 200 هزار نفر در تعرفه های قانونی خدمات پرستاری خبر داد.

به گزارش تی تی آنلاین، عباس عبادی دکتر وی در خصوص این موضوع در جلسه رئیس کل علوم پزشکی و دانشگاه ها در مازندران گفت: این قانون در سال 1386 تصویب شد و چند سالی است که اجرای شئونات دولت جدید به تعویق افتاده است.

وی افزود: با حمایت وزیر بهداشت و دولت و مجلس، لایحه 5 هزار میلیاردی مالیاتی برای اجرای ردیف بودجه به تومانی اختصاص یافت. سال آینده این اقتصاد سرانه حساب می شود و طبق تفاهم نامه ای با نهاد برنامه این تضمین به خریداران سرویس ارائه می شود.

عبادی افزود: مطالعه آماری بر روی کارکنان پرستاری انجام شد که به دانشگاه ها در تصمیم گیری و آموزش پزشکی کمک می کنند. بر اساس این آمار بالغ بر 187 هزار پرستار از مقطع کارشناسی تا دکتری در کشور داریم.

مددکار کمک پرستار یادآور می شود: 65 درصد این افراد پرستار اختصاصی، 8 درصد کارگر در منزل، 8 درصد ماما، 3 درصد پرستار و پرستار کمک و بقیه هستند. حدود 54 درصد پرستاران رسمی و قراردادی، 46 درصد مابقی شامل 17 درصد مشاوره، 15 درصد قراردادی، 5/3 درصد یادداشت، نیمی 89 درصد و 8 درصد مشارکت هستند.

عبادی گفت: 76 درصد پرستاران زن و 24 درصد مرد هستند، گفت: 60 درصد پرستاران زیر 10 سال، 30 درصد 11 تا 20 سال و 10 درصد بالای 20 سال هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا