علم و سلامت

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 میلیون سی سی واکسن اهرم در انبار موجود است ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و روز یکشنبه 10 میلیون دوز و در پایان این ماه 40 میلیون دوز وارد می شود. واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز داریم و از آن راحت هستیم.

به گزارش تی تی آنلاین ، دکتر بهرام عین اللهی در جلسه بررسی عملکرد کلاس پنجم “شورای عمومی حاج قاسم سلیمانی” که قبل از اردیبهشت ماه برگزار شد ، گفت. ژنرال سلامی ، فرماندار سپاه ، سردار سلیمانی ، رئیس سازمان بسیج مستضعفین. ما گفته ایم که در تاریخ کشور ما غیر معمول است و این بحران ناشی از بیماری تاج است ، که هر روز بیش از 600 نفر از عزیزان ما در کشور ما جانسوز می شوند. هریک از این افراد خانواده های خود را در سوگ و اندوهی غیرقابل تحمل برای کارکنان وزارت بهداشت و همه مردم دارند.

وی افزود: ما شهدای بسیار ارزشمندی را در این زمینه نامگذاری کرده ایم و البته تلاش های ستودنی برای کادر بهداشت. در کشور ما از زمان انقلاب ، ما موفقیت های زیادی در زمینه بهداشت و مراقبت داشته ایم و در کشور خود و خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن داریم و در بسیاری از کشورها نقش پیشرو را ایفا می کنیم. امروزه ما بیست هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه های ملی داریم که دانشمندان بزرگی هستند و در تمام علوم پزشکی ، افراد برجسته ای در رده های عالی دانشگاهی که برای مردم خدمت می کنند و کار می کنند.

عین اللهی با اشاره به اینکه این تاج در سراسر جهان ایجاد شده و باعث حوادث زیادی شده است ، گفت: همه دانشمندان در تلاش برای کنترل بیماری هستند. لازم به ذکر است که طبق همه علوم جهان ، واکسیناسیون مهمترین چیزی است که می تواند این بیماری را کنترل کند. البته واکسیناسیون نمی تواند بیماری را از بین ببرد ، اما می تواند از شدت بیماری بکاهد و در واقع مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش می دهد. ما در این کشور مثال داریم. سال گذشته پرسنل بهداشتی ما واکسینه نشدند که منجر به مرگ تعداد زیادی شد ، اما امسال تقریباً 95 درصد از پرسنل مراقبت های بهداشتی واکسینه شدند. از اینجا مشخص می شود که واکسن ها یک راه موثر و مفید برای کنترل بیماری ها هستند.

وی گفت: “در ابتدای کار سازمان ، تصمیم رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور ، تلاش بزرگی است که بتوانم روی این موضوع کار کنم. با تلاش های جمعی و شبانه روزی تعداد زیادی واکسن از کشورهای مختلف در مدت زمان کوتاهی وارد می شوند. ما در حال بررسی هستیم. امروز ما حدود 21 میلیون بشکه واکسن در انبار خود داریم. فردا و یکشنبه ها 8 میلیون دوز وجود خواهد داشت و تا پایان ماه جاری 40 میلیون دوز واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز داریم ، و ما از این بابت خوشبختیم. از سوی دیگر ، مراکز تولید واکسن ما مانند برکت ، سیناگن ، فخرا ، پاستور و رازی نیز تأیید شده است.

عین اللهی گفت: در حال حاضر پنج مرکز تولید واکسن داریم که هر کدام روشهای پیشرفته متفاوتی را تولید می کنند. چندین مرکز در صف وجود دارد ، مانند واکسن های نورا ، که از فناوری خوبی رنج می برند ، و امیدواریم ماه آینده به آنجا برسیم. ما به موفقیت خود بسیار افتخار می کنیم و به آینده کارآفرینان خود اطمینان داریم.

وی گفت: خدا را شکر اولین مرحله ای را که ورود واکسن ها بود مشاهده کردیم. او می آید و ما به او اعتماد داریم. مرحله دوم که شروع کرده ایم مرحله واکسیناسیون و واکسیناسیون است که در این مرحله باید این حجم واکسن را سریع تزریق کرده و واکسن را سریع دریافت کنیم. در اینجا کارکنان عزیز و محترم وزارت بهداشت زحمت زیادی کشیده اند.

عین اللهی با تأکید بر اینکه جنبش مردمی قابل انتظار است ، گفت: هر جنبش مردمی از ابتدای انقلاب موفق بوده است. مانند حرکات بسیجی که در دفاع از مقدسات صحنه هایی را ایجاد کرد که در جهان بی نظیر بود. در حوزه پزشکی ، ما همچنین جامعه پزشکی را نامیده ایم که در تمام نقاط کشور پیشرفته است. بنابراین ، برای اینکه بتوانیم واکسیناسیون موثری داشته باشیم ، به احساسات و حمایت مردم نیاز داریم و امیدواریم همه ما بتوانیم به زمان کافی برای واکسیناسیون کمک کنیم ، خواه به این ترتیب که افراد جوان ، عاشق و مذهبی وارد حزب الله شوند. بودن. مطمئناً در این فصل اوضاع خوب به نظر می رسید. به عنوان مثال ، در سفر من به اهواز ، حسینیه را نشان دادند که در حین واکسیناسیون با حسینیه 24 ساعت رانندگی می کرد و او بسیار خوب است.

وزیر بهداشت همچنین از رسانه ها تشکر کرد و گفت: “من از شما می خواهم ابزار جنبش مردمی را نشان دهید”. در این حسینیه ما یک حساب بهداشتی داشتیم و آنها همه کارها را انجام دادند ، حتی یک استادیوم بسیار بزرگ در تبریز تهیه کردند و دانشجویان پزشکی در همه رشته ها واکسینه شدند و اصلا صف ایجاد نشد. بسیج نقش مهمی داشت و همه جا دوست ما بود. ما فراموش نمی کنیم که چگونه نیروهای بسیج می توانند در سال های بحران سیل به ما کمک کنند. صحنه های مختلف از جمله زلزله و … و امروز بحران در تاج کمک کرده است ، انشاءالله نیروهای بسیج با همکاری وزیر ایمنی با این فرماندهان شما به این حجم واکسن کمک خواهند کرد. به همه کسانی که روی صحنه حضور داشتند امروزه ما در این زمینه احساس نیاز می کنیم و امیدواریم با کمک در مدت کوتاهی همین کار را انجام دهیم.

عین اللهی تاکید کرد: زمان برای ما بسیار مهم است. ما همچنین سعی کرده ایم واکسن را در برخی نقاط تهیه کنیم تا واکسن باید زودتر از روز برسد. حالا یک دقیقه ارزش ما را دارد. در حال حاضر آنها موج پنجم را پایان می دهند. مواردی که به نظر می رسد پایان موج پنجم را نشان می دهد ، و انشاءالله تا یکی دو هفته دیگر کاهش می یابد. شاید ما برای موج ششم آماده می شویم. این فرصت طلایی که حدود شش تا هفت هفته به طول می انجامد ، هر روز برای ما معتبر است. از همه می خواهم حداقل یک دقیقه و فوراً در صورت آمدن تزریق واکسن از دست ندهند. یک روز خدمات ما است خدا را شکر ، این کتاب مرگ و واکسیناسیون به سرعت تکمیل می شود ، دیگر نمی بینیم.

او گفت: “بنابراین ،” مبارزه با واکسیناسیون ضروری است و ما نام آن را مجاهدین واکسیناسیون گذاشتیمبه زیرا او جهادی است. امروز در ایام محرم هستیم و فاصله کوتاهی با اربعین داریم. این روزها که همه قلبها در اباعبدالله است ، انشاء الله این روزها محرم که همه به دنبال خیریه و کارهای خوب هستند ، امروز در این حماسه ملی واکسیناسیون و جهاد فی سبیل الله شرکت می کند. همه ما مشتاقانه منتظر کمک و همراهی پرسنل هستیم. شریف با حضور در وزارت بهداشت این حجم از واکسنی را که وارد کشور شده و تولید می شود سریع تزریق می کند.

عین اللهی گفت: ما از روسای دانشگاه ها می خواهیم بیش از یک مرکز واکسیناسیون ایجاد کنند و ساعات واکسیناسیون نباید به یک تغییر محدود شود. مردان ما باید به آنها احترام بگذارند. مردان نباید در صف باشند. امروز دوباره در رادیو و تلویزیون مردم را در صف طولانی در یکی از مراکز تهران دیده ام ، که واقعاً مانع ما می شود. من چندین بار از روسای دانشگاه ها سوال کرده ام. ما انتظار داریم مردم در خط باشند. نیروی انسانی و افرادی که بیشتر کمک می کنند. به همین دلیل است که آنها تا آنجا که ممکن است واکسیناسیون را درمان می کنند. ما هیچ محدودیتی نداریم: مدرسه ، اردوگاه ، مرکز ، هلال احمر و غیره. می تواند مرکز واکسیناسیون باشد و هر مرکزی می تواند مرکز واکسیناسیون داشته باشد. واکسیناسیون کار پیچیده و سختی نیست. ورود به اطلاعات و دانش در مورد نحوه تزریق واکسن نیاز دارد که می تواند با یک آموزش کوتاه انجام شود.

او گفت: حتی اگر بتوانید واکسیناسیون را ظرف 24 ساعت انجام دهید. نحوه خدمات رسانی آنها در بیمارستان 24 ساعت شبانه روز. کارکنان 23 ساعت در روز کار می کنند. کار در بیمارستان یا ICU بسیار سخت تر از واکسیناسیون است ، اما کارکنان نمی خوابند و دوباره کار نمی کنند. منتظریم روسای دانشگاه به این س attendال بپردازند. این برای ما نشانه ای است و می دانیم که قضاوت در آن مانند دفاع مقدس و زمان جنگ عمل می کند. نحوه شناسایی و ارسال دارو در دفاع مقدس اکنون باید در این کنفرانس ملی برگزار شود. ما از مردم می خواهیم در ترویج و ترویج واکسیناسیون کمک کنند و از افرادی که ابتکار عمل را برای کمک می گیرند می خواهیم. اگر من وزیر هستم ، اگر شما رئیس دانشگاه هستید ، بگذارید تا شب نخوابیم. اما ما این مرگ را داریم ، نمی خوابم. ما باید متوقف شویم. پیشگیری خوب عمل می کند. ما انتظار داریم هر واکسنی که به استان ها و دانشگاه ها ارسال کنیم به زودی واکسینه شود و این زمان طلایی را از دست ندهیم. ما از تمام امکانات خود استفاده کرده ایم و امیدواریم به بسیج و سپاه که همیشه دستیار همه بوده اند کمک کنیم.

گفت: عین اللهی ؛ گام بعدی پس از واکسیناسیون ، قرنطینه هوشمند است. ما می خواهیم افراد در مشاغل خود محدودیت نداشته باشند و همه محدودیت ها ، از جمله محدودیت های شبانه ، محدودیت های تجاری و غیره. پس از اتمام واکسیناسیون ، می توانیم به راحتی سفر کرده و کارهای دیگری انجام دهیم. در این نوع قرنطینه ، افرادی که واکسینه شده اند و کارت واکسیناسیون دارند می توانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

وی گفت: از فرمانده سپاه و همه کسانی که اینجا هستند تشکر می کنم. امیدوارم اگر این جلسه را به یک ماه دیگر موکول کنیم ، آمار بسیار خوب خواهد بود. تا به امروز ما 30 میلیون سی سی واکسن را تزریق کرده ایم. اگر در ماه جولای 5 میلیون بود ، اما از جولای تا به امروز 25 میلیون دوز. ما انتظار داریم از امروز در 8 سپتامبر حداقل 50 میلیون استعداد و بیشتر به ماه دیگر تزریق کنیم تا از بلایای آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا