چرا برندینگ مهم است؟

اگر بخواهیم دلایل پیشرفت و توسعه ی یک شرکت یا کسب و کار را بررسی کنیم ،می توانیم به وضعیت برندینگ آن سازمان دقت کنیم .زیرا برند شناخته شده و محبوب، مهم ترین دارایی هر سازمان است و بر اساس تحقیقات انجام شده، بیشتر مردم تمایل دارند که ازبرند آشنا و مشهور خرید کنند.در این مقاله با  همراه باشید.

برندینگ یا برندسازی چیست؟

 بسیاری از افراد نمی ­دانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو، نام شرکت نیست. برند، تصویر ­و­ برداشت کلی یک مشتری با توجه به تعاملاتی است که با شرکت شما، محصولات و خدمات و بخش های مختلف شرکتتان داشته باشد.

کل کار برندینگ این است که شما قرار است ذهنیت مردم نسبت به  تجارت و برندتان را به شکل خاص دربیاورید.خاص شوید تا جایی که رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند وسراغ برند های دیگر نروند.درطی این فرایند همه ی المان های بصری برندتان از لوگو و فونت گرفته تا طراحی کارت ویزیت یا مؤلفه‌های دیگر، ابزارهایی هستند در راستای هویت بخشیدن به محصول وخدمات کسب و کار شما.در واقع، از این طریق تلاش می‌کنیم تا به محصول و خدماتمان  شخصیت بدهیم و برای آن در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کنیم.

مزایای برندینگ 

همینطور که می­ دانید برای کسب و کارهایی که دریک زمینه مشترک فعالیت می­ کنند مشاوره و اجرای برندینگ بسیار مهم است و باعث وجه تمایز آن کسب وکار از رقبایش و موفقیت می ­شود.

از جمله مهم ترین مزایا برندینگ،می ­توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • برندینگ،آگاهی و توجه افراد نسبت به کسب­ و­ کار را افزایش می­ دهد.برندینگ یکی از مهمترین المان ها در ایجاد تصویر عمومی و همگانی از یک کسب ­و­کار است، یک برند خوب سبب می شود که مردم آن برند را معروف و حرفه­ ای به یادداشته باشند. 
  • برندینگ، باعث جذب مشتریان جدید و تبدیل آن­ها به مشتریان وفادار می ­شود. بدون داشتن روشی برای جذب مشتری ها، کسب وکارها راهی سختی برای بازاریابی و فروش دارند حتی اگر بهترین محصول یا خدمت را تولید کنند.بنابراین برندینگ، باعث مثبت تر شدن ذهنیت مردم نسبت به برند شده و هم­چنین حس اعتماد مردم تقویت شده و احتمال خرید و معرفی آن برند به دیگران نیز افزایش پیدا می کند.
  • برندینگ،باعث افزایش ارزش و اعتبار کسب­ و­کار می ­شود.برندینگ باعث شناساندن هرچه بیشتر یک کسب وکار و تقویت جایگاه آن برند می­ شودو آن شرکت را به یک فرصت جذاب و ارزشمند برای یک سرمایه گذاری تبدیل می ­کند. 
  • برندینگ عاملی در جهت تقویت رضایت و افتخار درون سازمانی کارکنان آن کسب و ­کار است.شخصی که برای برند شناخته شده و دوست داشتنی فعالیت می کند،رضایت و حس اشتیاق  زیادی نسبت به کار خود دارد که این رضایت باعث افزایش بهره ­وری می­ شود. 

راهکارهای  برندینگ موفق

  • برای موفقیت در برندینگ،باید مشخص شود که مخاطبان و مشتریان شما چه کسانی هستند، خواسته ها ونیازهای آن ها را به صورت دقیق شناخت و استراتژی برندینگ را متناسب با آن برنامه ریزی کرد. برندینگ، با تجربیات وبرداشت های قبلی مشتریان از بازاردر ارتباط خواهد بود.هدف و ارزش کسب وکار خود را مشخص کنید.مشتریان شما باید بدانند که دلیل حضور شما چیست و چه هدف خاصی را دنبال می کنید.این هدف وجه تمایز شما و رقبای شما است. 
  • تحقیق کردن درباره کسب و کار های بزرگ مرتبط باکسب و کار های خود و آشنا شدن با نقاط ضعف و مثبت آن ها.حتی می توانید از برخی ازشکست های آن ها به عنوان یک تجربه و بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. 
  • خلاق و انعطاف پذیر باشید.در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است برای اینکه از دیگر رقبا عقب نمانیم احتیاج داریم که از تغییر نترسیم و استراتژی های قدیمی خود را به روز کنیم این مورد روی برندینگ شما قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت.
  • به مشتریانوفادار خود همواره اهمیت بدهید.این مشتریان می توانند از محصولات و خدمات شما برای دیگران تعریف کنند و شرکت شما را به دوستانشان پیشنهاد دهند.به طور کلی آن ها مانند یک سفیر تبلیغ  برند شما عمل می­کنند که باعث می شود مشتری بیشتری به دست بیاورید و فروش و سود کسب و کارتان بیشتر شود.

نتیجه گیری ازبرندینگ و برند سازی موفق  

مدیریت برند، پایه و اساس مناسبی را برای بازاریابی و ارتباطات شما ایجاد خواهد کرد.داشتن یک برند خوب می تواند کسب و کار شما را از یک شرکت کوچک در صنعت به یک رقیب موفق و بزرگ برای سایر شرکت ها تبدیل کند.

پس یک برند خوب برای کسب و کار خود بسازید و داستان کسب و کار خود را برای مشتریان خود بازگو کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا