علم و سلامت

عکس | این هیوندای کم مصرف دوست‌داشتنی به ایران برمی‌گردد؟

به گزارش تی تی آنلاین، اکسنت در سال های اخیر به دلیل قیمت مناسب و شرایط اقساط مناسب، فروش بسیار خوبی در کشورهای غرب آسیا داشته است. حتی در عربستان سعودی، اکسنت پرفروش ترین خودروی سال 2000 بود.

هیوندای اکسنت در سال 1994 با اکسل جایگزین شد و در برخی کشورها ورنا نامیده شد. مدل هاچ بک هیوندای i30 که در ایران به فروش می رسد در واقع مدل اکسنت است. از سال 2016 تا به امروز، نسل پنجم اکسنت با دو تیپ بدنه سدان و هاچ بک عرضه می شود. این خودرو با وجود 6 سال سابقه فروش جهانی، هرگز وارد ایران نشده است.

اکسنت 2022 دارای خط تولید در هند، چین، مکزیک، فیلیپین، ویتنام و الجزایر است. این خودرو برای کشورهای کمتر توسعه یافته یک محصول اقتصادی محسوب می شود. در حالی که نسخه مجهزتر روی همین پلتفرم به نام ریو در آسیا، آمریکا و اروپا به فروش می رسد. البته اکسنت 2022 در آمریکا و کانادا نیز به ترتیب با آپشن های تکمیل شده به فروش می رسد.

عکس آیا این هیوندای کم مصرف زیبا به ایران بازمی گردد؟

موتورهای مختلفی از یک لیتری توربو تا 1.6 لیتری برای اکسنت 2022 وجود دارد. نسخه 17 هزار دلاری این خودرو در بازار جهانی مجهز به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 120 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور است. اکسنت با گیربکس CVT یا 6 سرعته دستی، شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در 9 تا 10 ثانیه طی می کند. میانگین مصرف سوخت حدود 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

از جمله ویژگی های برجسته اصلی می توان به صفحه نمایش لمسی 5 یا 7 اینچی، ناوبری ماهواره ای، اتصال تلفن بلوتوث، تهویه مطبوع خودکار و چرخ های 17 اینچی اشاره کرد. این خودرو در گزارش سال 2021 توسط KaranderDrive به عنوان بهترین خودروی زیر 18000 دلار آمریکا معرفی شد و بالاتر از کیا ریو، نیسان ورسا، میتسوبیشی میراژ و شورولت اسپارک قرار گرفت.

با توجه به قیمت دلار در بازار آزاد، حتی در صورت عدم وجود حقوق و عوارض وارداتی، قیمت سکه تاکیدی با علائم ذکر شده کمتر از 600 میلیون تومان نخواهد بود.

5858

دکمه بازگشت به بالا