رعایت سئوی داخلی در طراحی سایت چقدر به فروش سایت کمک می کند؟

اصول سئو داخلی و 9 فاکتور کلیدی

چند وقتی است این مسئله ذهنم را مشغول کرده که چرا اکثر سایت هایی که می بینم (حتی وب سایت توسعه دهندگان وب)، هیچگونه توجه و دقتی در به کار گیری المان های ابتدایی و لازم برای سئو داخلی وب سایت نمی کنند. به این فکر افتادم که مطلبی در این مورد آماده کنم، تا شاید بتوانم کمک اندکی به شما کرده باشم تا از ابتدا سایتی خوش ساخت از نظر سئو وب سایت در مشهد داشته باشند.

همانطور که همه می دانیم، سئو یک تکنیک فوق العاده برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شما و افزایش رتبه ی آن در موتور های جستجو می باشد. زمانی که بحث بهینه سازی وب سایت و یا وبلاگ مطرح می گردد، دو فاکتور سئوی داخلی (On Page Seo) و سئوی خارجی (Off Page Seo) نقش اصلی را ایفا می کنند، که ما در این یادداشت تنها به سئوی داخلی وب سایت می پردازیم، قبل از انجام سئوی خارجی، ابتدا باید سئو داخلی را به درستی انجام دهیم تا از نظر گوگل مورد تایید قرار بگیریم.

در این بحث به فاکتورهایی که باید در این باره مورد توجه قرار گیرند می پردازم و به شما توصیه میکنم که آنها را در سایت خود رعایت کنید تا حتی اگر در آینده به فکر سئو سایت خود افتادید، یک قدم جلوتر از بقیه باشید و با خیالی راحت تر این کار را انجام دهید، مطمئن باشید که گوگل به سایت هایی که قوانینشان را رعایت کرده اند، بیشتر از بقیه سایت ها اهمیت می دهد.

فاکتور های مهم در سئو داخلی سایت

فاکتور اول: تعداد جستجو‎ی کلمات کلیدی

یکی از مهمترین فاکتور های شرکت طراحی وب سایت در مشهد برای سئو داخلی، آنالیز کلمات کلیدی ای است که توسط کاربران در اینترنت جستجو می شود. این فاکتور قدم اول در سئو به شمار می رود. شما برای انتخاب کلمات کلیدی مربوط به وب سایتتان، بهتر است که از ابزار Google Keyword Planner استفاده کنید، زیرا به وسیله ی آن شما می توانید  کلماتی را بیابید که بیشترین جستجو را در ماه و سال گذشته دارند و وقت خود را با کلمات با جستجوی کمتر تلف نکنید.

مثلا اگر کلمه ی کلیدی شما در مورد “طراحی سایت” می باشد، نباید فقط این کلمه هدف قرار گیرد، بلکه باید کلماتی که نزدیک به این کلمه می باشند را نیز پیدا کنید، تا بتوانید از طریق آنها نیز ترافیک بیشتری به سایت خود بیاورید، در عکس زیر نمونه ای جستجو شده در مورد کلمه کلیدی “طراحی سایت” برای شما قرار می دهم تا ببینید که گستردگی کلمات کلیدی چقدر مهم است و چقدر می تواند به شما در سئو داخلی سایتتان کمک کند.

این دو مورد، محتوای وب سایت شما را به صورت خلاصه شرح می دهند:

تیتر و توضیح وب سایت شما و صفحات اصلی آن باید منحصر به فرد و توصیف کننده ی وب سایت شما و مرتبط با موضوع وب سایتتان باشد.

این دو باید حاوی یک کلمه کلیدی مرتبط (همانطور که در عکس می بینید، کلمه “طراحی سایت” کلمه کلیدی می باشد) باشند. همچنین پیشنهاد می شود که تعداد کاراکترهای  Meta Title برابر ۶۵  و Meta Description برابر ۱۶۰ کاراکتر باشند.

فاکتور دوم: تگ‎های هدر در سئو داخلی

تگ‎های هدر گوناگونی وجود دارد نظیر H3 ،H2 ،H1 و غیره. این تگ‎ها کمک به شفاف کردن هدینگ‎ها و ساب هدینگ‎های گوناگون می‎کنند. یک موتور جستجو تنها قادر به شناسایی هدینگ‎ها در زمانیکه در تگ H در HTML صفحه، علامت گذاری شده باشند، می باشد. تگ‎های هدر به موتور‎های جستجو کمک می‎کنند که به آسانی سطح محتوا را درک کنند.

فاکتور سوم: ساختار URL

ساختار URL در زمان بهینه‎ سازی وب سایت شما، بسیار مهم است. این ساختار باید کوتاه، توصیف کننده و کمک کننده به دسته بندی صفحات شما باشد.

شما می‎توانید کلمات مرتبط با محتوای وب سایت خود را در پیوند‎های یکتای سایت خود قرار دهید. از اعداد یا مواردی نظیر زیرخط (_)  و چیز‎های مشابه در URL خود استفاده نکنید. به علاوه، شما می‎توانید از خط رابط (-) برای جداسازی دو کلمه متفاوت در URL استفاده کنید.

اگر پیوندهای یکتای وب سایت شما کاملا بهینه‎ سازی شده باشند، به موتور‎های جستجو کمک می‎کنند تا به راحتی بتوانند آنها را ایندکس کنند. می توانید نمونه های یک ساختار URL را در سایت ما مشاهده کنید. هیچ گاه وب سایت های بزرگی مثل دیجیکالا یا بامیلو را ملاک سئوی خود قرار ندهید، آنها برنامه و سیستم خاص خودشان را دارند و اگر مارمولک را به یاد داشته باشید که به تعداد آدم ها راه هست برای رسیدن به خدا. پس شما هم راهکار خود را دارید.

فاکتور چهار: قرار دادن نوشته ی Alt برای تصاویر

تصاویر توسط موتورهای جستجو، قابل خوانده شدن نیستند، بنابراین برای کمک به اینکه عکس ها توسط روبات های موتورهای جستجو، قابل خواندن شوند و در دیتابیس هایشان ایندکس گردند، بهتر است از نوشته ی Alt و یا نوشتن توضیح برای عکس استفاده کنید. این کار نیز یکی از مهم ترین فاکتورهای سئوی داخلی می باشد. شما همچنین می توانید در توضیح عکس ها از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. این کار حتی باعث می شود در زمان جستجو عکس مورد نظر با کلمه ی کلیدی مرتبط، عکسی که در سایت شما قرار دارد، در رتبه ی اول عکس ها قرار بگیرد و از آن طریق نیز ترافیک به وب سایت شما سرازیر گردد.

فاکتور پنجم: بهینه سازی محتوا برای سئوی داخلی

محتوا نقشی مهمی در سئو ایفا می‎کند. شما باید

    محتوایی منحصر بفرد

    مجذوب کننده

     و آموزنده

برای وب سایت خود فراهم آورید. این محتوا باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط و با لینک های صحیح باشد. نباید محتوا را با نوشتن بیش از حد کلمات کلیدی، به اصطلاح خفه کرد. محتوای شما باید دارای چگالی کلمه تا ۱٫۵ درصد با ترکیبی از کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی باشد. من ابزار SEO quake را برای آنالیز بهتر پیشنهاد می کنم.

فاکتور ششم: سرعت وب سایت

سرعت وب سایت در رتبه ‎بندی در موتور جستجو اهمیت بسزایی دارد. اگر وب سایت شما سرعت پایینی دارد یا سرعت باز شدن صفحات آن طولانی است، کسی از سایت شما بازدید نخواهد کرد. سرعت سایت یک فاکتور اساسی در سئو داخلی است که کمک بسزایی در ایجاد یک تجربه ی کاربری بهتر برای کاربران شما می کند. در نظر داشته باشید که زمان باز شدن صفحات وب سایتتان باید بین ۱ تا ۳ ثانیه باشد. (البته در ایران شاید این سرعت را فقط در فیلم های علمی تخیلی ببینیم.) بهترین ابزار برای اندازه گیری سرعت ابزار خود گوگل است.

فاکتور هفتم: نقشه سایت و فایل Robots.txt

وب سایت شما باید دارای نقشه سایت (sitemap) باشد و در ابزار وبمستر گوگل ثبت شده باشد. این امر به موتور جستجو کمک می‎کند تا به آسانی معماری وب سایت شما را متوجه شود و به آسانی محتوای آن را ایندکس کند.

همچنین فایل Robots.txt باید در وب سایت شما لحاظ شده باشد و تمامی صفحات بی‎ ربط، خصوصی و با کیفیت کم از طریق آن، برای روبات‎های موتور‎های جستجو مسدود شوند. در بالا نمونه ای از Robots.txt را می بینید که اجازه می دهد، تمامی محتواهای سایت شما ایندکس شوند.

فاکتور هشتم: ریدایرکت کردن به پروتکل بدون www

وب سایت شما باید با استفاده از ری دایرکت ۳۰۱ از پروتکل www به پروتکل بدون www ریدایرکت شود و یا برعکس. وجود هر دو این پروتکل ها در کنار هم مشکل زا است و گول شما را دو سایت کپی از هم خواهد شناخت.

فاکتور نهم: بهینه سازی برای موبایل

این امر نیز یک فاکتور عالی از سئوی داخلی به شمار می‎رود که این روزها اهمیت بسزایی دارد. امروزه، هر فردی از موبایل برای جستجوی چیزی در موتور‎های جستجو استفاده می‎کند. بنابراین وب سایت شما باید برای دستگاه‎های موبایل ریسپانسیو باشد تا به آسانی توسط این دسته از افراد مشاهده شود. این امر در جذب ترافیک زیاد به وب سایت شما کمک خواهد کرد.

امیدوارم در این یادداشت توانسته باشم کمک اندکی در نحوه بهینه سازی داخلی سایت به شما کرده باشم و شما با کمک گرفتن از این مطلب بتوانید وب سایتی با ساختار خوب و اصولی بسازید و به راحتی توسط موتورهای جستجو پیدا و ایندکس شوید. نظرات شما برای من ارزشمند است.

تاثیر سئو در فروش و افزایش درآمد وب سایت شما

اهمیتی دارد که در صفحه اصلی گوگل باشیم؟ محتوای سئو شده چطور در رسیدن به این هدف مارا یاری می‌دهد؟ تاثیر سئو در فروش چقدر هست؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که روزانه حدود میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود. بین این‌همه جستجو ۹۱ درصد از کاربران تنها صفحه اول گوگل را مشاهده می‌کنند و وارد صفحات دیگر نمی‌شوند!

فرض کنید شما می‌خواهید از یک سایت فروشگاهی برای خود کفشی سفارش دهید. با سرچ کردن عبارت خرید کفش آنلاین هزاران سایت مختلف در گوگل بالا می‌آید اما اکثر شما تنها همان صفحه اول گوگل را مشاهده می‌کنید و از این صفحه تنها ۳ نتیجه اول را بررسی می‌کنید، دلیل این امر این است که کاربران به نتایج اولیه گوگل اعتماد بیشتری دارند.

حال که از اهمیت رسیدن به نتیجه صفحه اول گوگل را دانستیم این سوال پیش می‌آید که برای رسیدن به صفحه اصلی گوگل محتوای سئو شده بهتر است یا محتوای سئو نشده؟ پاسخ این سوال محتوای سئو شده است. در این مقاله به این مورد که محتوای سئو شده چیست؟ و انواع روش‌های تولید محتوای سئو شده می‌پردازیم.

تاثیر سئو در فروش

سئو یک فرایند زمان بر با نتیجه دائمی است که به شما کمک می‌کند با تولید محتوایی که نکات سئو درآن رعایت شده به نتایج برتر گوگل راه یابید و در نتیجه ورودی خود را از گوگل بیشتر کنید.

اما باید بدانید، تمام فرایند سئو فقط برای این است که مخاطب به بهترین مقاله دست یابد و اگر شما فرایند سئو را به صورت تقلبی انجام دادید و در نتایج گوگل قرار گرفتید اما کاربر از محتوای شما راضی نبود، گوگل به سادگی متوجه این مشکل خواهد شد و جایگاه شما را به رقیبتان می‌دهد. پس صرفا محتوای سئو شده ملاک دقیقی برای رتبه بندی شما در گوگل نخواهد بود.

به صورت کلی محتوای سئو شده صرفا یک سری فرایند است که باید در مقالات رعایت کنید تا خزنده‌های گوگل بتوانند تصمیم بگیرند که آیا این محتوا خوب است یا نه! بقیه فرایند پیشرفت شما در گوگل به جذب و ماندگاری کاربر در صفحات سایتتان مربوط است.

محتوا و بازاریابی محتوا چیست

به تمام پیام‌ها یا آموزش‌هایی که شما در قالب ویدئو، پادکست، تصویر و متن به کاربر ارائه می‌کنید تا به اهداف مالی یا غیر مالی خود دست پیدا کنید، محتوا می‌گوییم، اما این محتوا به تنهایی کافی نیست! برای داشتن یک محتوای سئو شده شما باید از قبل با مفاهیم سئو و بازاریابی محتوایی آشنا باشید تا بتوانید کاربر را ترغیب کنید تا عملی را در وب‌سایت شما انجام دهد.

بازاریابی محتوا و تولید محتوای سئو شده

درباره بازاریابی محتوا قبلا یک مقاله مفص نوشتم که اگر دوست داشته باشید می‌توانید مقاله بازاریابی محتوا چیست را مطالعه کنید. اما اگر بخواهم به صورت مختصر توضیحی در این باره داشته باشم باید از اینجا شروع کنم. همه زندگی و روز و شب ما درگیر کانال‌هایی هستیم که با محتوا مارا احاطه کردند و از ما می‌خواهند در قبال آن محتوا کاری کنیم.

مثلا: همیشه در گوگل با جست‌وجو برای رسیدن به جواب سوال یا پیدا کردن راه‌حل برای مشکلی که الآن داریم در حال خواند یک محتوای سئو شده هستیم، یا در تلوزیون با دیدن محتوای تبلیغاتی در ذهنمان با برند جدید روغن آشنا می‌شویم و شاید هم با دیدن اخبار درباره محیط پیرامون خود بیشتر اطلاعات کسب می‌کنیم. اما این موضوع در تجارت متفاوت است.

برای داشتن یک سایت با رده بالا در گوگل باید محتوای سئو شده آموزشی، خبری و … منتشر کنیم تا کاربر جست‌وجوگر مارا بیابد و شاید اگر آنقدر خوب باشیم حاضر شود به ما پول بدهد تا مشکلش را حل کنیم. حالا من می‌خواهم در این مقاله به شما چند نکته طلایی برای داشتن سئو بهتر معرفی کنم تا محتواهای کاردرستی را در سایتتان منتشر کنید.

محتوای سئو شده چه ویژگی‌هایی دارد؟

جالب شد، فکر می‌کنم خیلی دلتان می‌خواهد تا چند تکنیک فنی بگویم و شما هم همین الآن بروید و بترکونید. باشه به اونجا هم می‌رسیم! اما قبلش باید بگم شما باید به‌روز باشید. آنقدر به‌روز که کاربران برای بالابردن اطلاعات یا پیدا کردن بهترین راه‌حل مشکلشان محتوای سئو شده شما را بخوانند. این گام اصلی است و بعد می‌توانید به نکات فنی زیر بپردازید.

موضوعات خاص و کاربردی را پیدا کن

قبل از این‌که برید سراغ کلمه کلیدی و سئو مقاله و محتوای خودرا شروع کنید، ببینید چه محتوایی ویروسی شده و الآن چی بیشتر سرچ می‌شود و سعی کنید محتوای خودرا هرطور شده به آن موضوع ترند جذاب نزدیک کنید در این صورت شما یک تولید کننده محتوای خلاق می‌شوید.

کلمه کلیدی را پیدا کنید تا محتوای خود را سئو کنید

اولین کاری که باید قبل از شروع به نگارش محتوا انجام دهید انتخاب کلمات هدفمند و کلیدی مربوط به موضوع است. کلمات کلیدی همان کلماتی هستند، که احتمال اینکه کاربر آن را در گوگل جست‌وجو کند، بیشتر از سایر کلمات است. کلمه کلیدی می‌تواند متشکل از یک کلمه، چند کلمه و یا یک عبارت باشد.

انتخاب کلمه‌ی کلیدی کار ساده‌ای نیست و ابتدا باید میزان جست‌وجوی کلمه هدف توسط کاربران و همچنین سختی رقابت کلمه کلیدی را بررسی کنید.

روش معمول و سنتی برای یافتن کلمه‌ی کلیدی مناسب این است که ابتدا راجع به مقاله و محتوایی که می‌خواهیم برای خودمان یا مشتری بنویسیم کاملا مطالعه و تحقیق کنیم، سپس کلماتی که مناسب به‌ نظر می‌رسد را در یک لیست بنویسیم و سپس به آنالیز و تحلیل رقبا بپردازیم و بررسی کنیم که در کلمه‌ی کلیدی مورد نظر ما چقدر رقیب وجود دارد، بعدازآن این نکته را هم نیز بررسی کنیم که میزان سرچ کدام کلمه از سمت کاربران بیشتر از سایر کلمات است. درنهایت کلماتی را به‌عنوان کلمه کلیدی استفاده می‌کنیم که رقیب کمتر و میزان سرچ بالاتری دارد.

البته ابزارهای زیادی برای کمک به یافتن کلمات کلیدی وجود دارد مثل: keyword tool. این برنامه برای پیدا کردن کلمات کلیدی موردنیاز شما در مورد یک موضوع  خاص شمارا یاری می کند، همچنین ابزار گوگل ترندز نیز کمک می کند که به مقایسه‌ی چند کلمه‌ی کلیدی بپردازید و میزان سرچ آن را بیابید و از بین آن‌ها بهترین کلمه را استفاده کنید.

منبع مقاله:

https://khatoonadvertising.ir/

دکمه بازگشت به بالا