بهترین روش برای تبلیغات
هر کسب و کاری نیاز به مشتری دارد. بسیاری از کسب و کارها خصوصاً در شروع کار مشکلات زیادی برای جذب مشتری یا افزایش تعداد مشتریان خود دارد. با این حال، جذب مشتری برخلاف تصور بسیاری از افراد کار پیچیدهای نیست. تنها کافی است تا ابزار مناسب و استراتژی درستی برای جذب مشتریان بیشتر داشته باشید. البته دقت کنید هیچ نسخه کلی برای همه کسب و کارها وجود ندارد و هر کسب و کاری باید با توجه به شرایط بازار و مشتریان خود برای جذب مشتری برنامه ریزی کند. ما در این مقاله بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری به همراه روشهای تبلیغات و بازاریابی مؤثر، خصوصا کمپین های تبلیغاتی سایت کاغذبازی را مورد بررسی قرار میدهیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
بهترین روش تبلیغات برای جذب مشتری کدام است؟
روشهای بازاریابی و تبلیغات زیادی وجود دارد که میتوانید از آن برای جذب مشتری کمک بگیرید. مهمترین نکته این است که زمانی که در شروع راه قرار دارید یا بودجه زیادی ندارید، باید برنامه ریزی درستی بر اساس نیازهای خود داشته باشید. در شروع کار، تبلیغات پر هزینه مانند تبلیغات تلویزیونی نمیتواند گزینه مناسبی باشد. همچنین باید بازار هدف خود را به خوبی بشناسید برای مثال اگر مشتریان شما در خارج از ایران هستند، ارسال پیامک به خارج از کشور میتواند گزینه مناسبی باشد.
از طرفی باید بتوانید بین تبلیغات سنتی و دیجیتال نیز تعادل برقرار کنید. هرچند تبلیغات چاپی، تلوزیونی و رادیویی به عنوان تبلیغات سنتی همیشه جزو گزینههای روی میز هستند، اما برای یک کسب و کار کوچک شاید استفاده از تبلیغات دیجیتال و مدرن مانند ارسال پیامک، تبلیغات اینترنتی و تبلیغات در شبکههای مجازی گزینههای مؤثرتری باشند. در ادامه به بررسی بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری میپردازیم.
بهترین روش برای تبلیغات با بازدهی بالا کدام است؟
راههای زیادی برای تبلیغات و رسیدن به مشتری وجود دارد؛ ولی به نظرتان هر تبلیغی به جذب سریع مشتری و افزایش فوری فروش منجر میشود؟ قطعاً خیر.
اگر هدف شما از تبلیغ، جذب مشتری و افزایش فوری فروش است، باید راه میانبر را انتخاب کنید و به سراغ تبلیغات زودبازده بروید؛ تبلیغاتی که در زمان کوتاهی ساخته میشود و مستقیماً به جذب لید یا فروش منجر میشوند. در این مقاله، میخواهیم ۵ مسیر کوتاه به شما معرفی میکنیم تا سریعتر به مشتری برسید.
تبلیغات در گوگل، سریعترین و کمهزینهترین گزینه
گوگل منشا و منبع مشتری است و روزانه میلیونها نفر برای خرید و جستوجوی محصول و اطلاعات موردنظرشان، به آن مراجعه میکنند. برای اینکه راهتان را به لیست نتایج برتر گوگل باز کنید، یا باید سایتتان را برای گوگل بهینه (سئو) و کلی اعتبار جمع کنید (که کار یک روز و دو روز نیست و بازدهی آن طول میکشد) یا باید از تبلیغات در گوگل کمک بگیرید.
ساختن کمپین تبلیغات در گوگل کمتر از ۳۰ دقیقه طول میکشد و پس از چند دقیقه – به شرط رعایت قوانین – سر از صفحهٔ نتایج جستوجو در میآورید. اینجاست که ره صدساله را یکشبه طی میکنید ؟ طبق نظرسنجی ما در اسفند سال گذشته، ۵۴ درصد مدیران مارکتینگ کسبوکارهای بزرگ که بیشتر بودجهٔ مارکتینگی خود را با هدف افزایش فروش خرج کرده بودند، اذعان داشتند تبلیغات در گوگل بیشترین بازدهی را داشته است.
در تبلیغات زودبازده گوگل، با انتخاب لیستی از کلمات کلیدی و پرداخت پول به گوگل (بهازای هر کلیک) هنگام جستوجوی کاربران، تبلیغ شما در کلمات کلیدی مرتبط، در بین نتایج برتر صفحهٔ نتایج نمایش داده میشود.
حالا چرا بازدهی بالایی دارد و باعث فروش میشود؟ به سه دلیل:
✔️ روی کلماتی مانور میدهید که به فروش نزدیک هستند و مخاطبی را هدف میگیرید که قصد خرید دارد یا تحقیق و بررسی برای خرید را آغاز کرده است.
برای مثال، کسی که عبارت «خرید بلیط هواپیما» را سرچ میکند، یا در مرحلهٔ قبل از خرید (تحقیق و بررسی) است یا قصد و نیت خرید دارد که در هر دو حالت، احتمال تبدیل آن مخاطب و فروش بالاست.
نیاز نیست برای هر کیورد، یک صفحهٔ جداگانه داشته باشید؛ با ایجاد یک صفحه برای کلی کلمه کلیدی مرتبط و همخانواده میتوانید تبلیغات را اجرا کنید.
✔️ از نظر ظاهری تفاوتی با نتایج ارگانیک گوگل ندارد و جزو تبلیغات همسان به حساب میآید که بازدهی بالایی دارند.
تبلیغات در فضای مجازی، گزینهای ایده آل برای جذب مشتریان جدید
تبلیغات در پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و توییتر به شما این امکان را میدهد تا مشتریان بالقوه خود را هدف بگیرید و یک مسیر مستقیم برای جذب مشتریان جدید ایجاد کنید. با یک بودجه کم میتوانید از طریق تبلیغات در فضای مجازی تعداد زیادی مشتریان را با کسب و کار خود آشنا کنید. اگر استراتژی درستی داشته باشید علاوه بر اینکه دنبال کنندگان زیادی پیدا میکنید، میتوانید مشتریان بالقوهای که از لحاظ سنی، جنسیت یا شغلی به پرسونای مخاطب شما نزدیک هستند را جذب کنید. حتی اگر این افراد فوراً از شما خرید نکنند، ممکن است با لایک کردن و به اشتراک گذاری محصولات شما به دیده شدن کسب و کارت کان کنند.
در این نوع از تبلیغات باید دقت زیادی داشته باشید. هر صفحهای که دنبال کننده بیشتری داشته باشد صرفاً گزینه بهتری برای تبلیغات نیست. تا جایی که میتوانید اینفلوئنسرها یا صفحاتی را برای تبلیغات انتخاب کنید که موضوعات نزدیکتری به کسب و کار شما دارند. همچنین محتوای تبلیغاتی خود را بر اساس نیاز مشتریان این شبکههای اجتماعی تهیه کنید.
تبلیغات پیامکی، تبلیغاتی هدفمند و بسیار مؤثر
تبلیغات پیامکی یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری است. از طریق پنل های پیامکی میتوانید به بانک شماره موبایل مشتریان بالقوه و واقعی خود دسترسی داشته باشید و پیامهای تبلیغاتی خود را مستقیماً به تلفن همراه آنها ارسال کنید. چنین ویژگی باعث میشود تأثیر تبلیغات شما چندین برابر سایر روشها باشد.
از طرفی در تبلیغات پیامکی میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید و براساس سن، جنسیت، شغل، محل زندگی و … پیامکهای اختصاصی برای آنها ارسال نمایید. اگر از یک پنل پیامکی معتبر مانند سایت کاغذبازی استفاده کنید و خط خدماتی دریافت نمایید دیگر لازم نیست نگران عدم دریافت پیامک ایرانسل یا همراه اول باشید. زیرا تمامی پیامکهای تبلیغاتی شما بدون هیچ محدودیتی به دست مخاطبانتان خواهد رسید.
ارسال پیام انبوه برای افزایش آگاهی از برند، ارسال کدهای تخفیف، معرفی محصول و لینک شبکههای مجازی یا لینک سایت از سایر کاربردهای تبلیغات از طریق پیامک برای جذب مشتریان بیشتر است. شما میتوانید با هزینه بسیار اندک از مزایای پنل پیامکی بهره مند شوید.
چگونه رسانهها را برای تبلیغات در سایت انتخاب کنیم؟
هر سایتی از روش تبلیغات خاص خودش پشتیبانی میکند. علاوه بر این کاربران خاص خودش را دارد. این یعنی تبلیغ در هر سایتی لزوماً نمیتواند به معنای اثربخشی آن باشد. شما باید در سایتی تبلیغات خودتان را قرار دهید که با کسبوکار شما مرتبط است. این یعنی اگر در یک سایت فروش خودرو، قراردادن تبلیغات محصولات آرایش بهداشتی نمیتواند کاربران زیادی را جذب خودش کند.
مهمترین اصل در تبلیغات، در نظر گرفتن پرسونای مخاطب است. اگر میخواهید تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی شما اثربخش باشد، باید در سایتهای فروشگاههای لوازم آرایشی بهداشتی تبلیغات خودتان را انجام دهید یا حداقل در سایتهایی مثل فروشگاه پوشاک زنانه تبلیغ کنید که بیشتر کاربران آن را بانوان تشکیل میدهند.
یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید هنگام تبلیغات در سایت آن را در نظر بگیرید، طراحی و رابط کاربری سایت میزبان است. طراحی آن سایت نباید به قدری شلوغ باشد که تبلیغات شما در آن گم شود. در واقع مهم است سایتی را برای تبلیغات دیجیتال خود انتخاب کنید که طراحی ساده و مینیمالی داشته باشد و موقعیتهای مناسبی از صفحه را به تبلیغات اختصاص داده باشد تا مطمئن شوید که آنها توسط اکثر کاربران دیده میشوند.
اما از همه اینها مهمتر تعداد بازدیدکنندگان یک سایت است. اگر سایتی که برای تبلیغ انتخاب میکنید هم کاربرانش با محصولات شما همسو باشد و هم طراحی مناسب و خوبی برای تبلیغات داشته باشد ولی کاربران زیادی از آن بازدید نکنند، تبلیغات شما نمیتواند بازدیدکنندگان خوبی پیدا کند و در اثرگذاری کمی روی کسبوکار شما خواهد داشت. بنابراین مهم است در سایتهایی تبلیغات کنید که بازدیدکنندگان زیادی روزانه به آن مراجعه میکنند.