اقتصادی

دلیل ذخیره گرفتن در حسابداری چیست؟

بر اساس اختیارات حاصل از مقررات ماده 18 قانون مالیات بر ارزشافزوده، فعالان اقتصادی عرضهکننده کالا و ارائهدهنده خدمات مشمول مرحله هفتم ثبتنام نظام مالیات بر ارزشافزوده به منظور آموزش و اجرای مقررات موضوع این قانون فراخوان شدهاند. بر این اساس کلیه اشخاص حقوقی فعال با هر حجم از فروش و یا درآمد از محل عرضه کالا و ارائه خدمات مشمول که به موجب فراخوانهای قبلی تاکنون برای اجرای قانون فراخوان نشدهاند، طی این مرحله مکلف به ثبتنام در نظام مالیات بر ارزشافزوده و اجرای این قانون از ابتدای مهرماه سال جاری میباشند. در سال 1387 مرحله اول فراخوان ارزشافزوده کلیه واردکنندگان و صادرکنندگان و همچنین فعالان اقتصادی با مجموع فروش سه میلیارد ریال در سال 1386 و کلیه افراد مذکور با مجموع فروش یک میلیارد و دویست پنجاه میلیون ریال یا بیشتر در پنج ماهه آغازین سال 1387، مشمول قانون مالیات بر ارزشافزوده شدند. آموزش اصلاحات اسناد حسابداری ، فاکتورهای خرید و فروش، چکها ، اول دوره و … گاها مشاهده میکنیم افرادی که تصور میکنند اگر در موسساتی که اسم و رسم خوبی دارند آموزش ببینند و هزینه های گزافی پرداخت نمایند حتما موفق خواهند شد ولی متاسفانه اصلا اینگونه نیست.

دلیل ذخیره گرفتن در حسابداری

به همین دلیل اکثر شرکت های فوق تحت عنوان نرم افزار رستوران رایگان دمویی از نرم افزار اصلی را بصورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهند. نرم افزار حسابداری محک محصولی از گروه نرم افزاری محک است که از سال 1385 وارد عرصه نرم افزارهای حسابداری شد و بهسرعت تبدیل به یکی از مشهورترین نرم افزارهای حسابداری بازار شد. از آنجا که انگیزه مدیران یکی از مفاهیم بنیادین و به عنوان عاملی بسیار مهم که منجر به مدیریت سود میشود و در این تحقیق معرفی شده است. با شرکت در دوره آموزش حسابداری بازار کار حقوق و دستمزد با مفاهیم و اصول این حوزه آشنا میشوید و با نحوه گزارش گیری و ارسال لیست بیمه آشنا میشوید. پیشنهاد ویژه : در صورتی که علاقه مند به یادگیری مفاهیم حسابداری هستید می توانید مقاله بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران را مطالعه نمایید. روند تحول و توسعه نظام مالیات ستانی در کشورمان با قانون مالیات بر ارزش افزوده، منجر به اهمیت توجه به حسابرسی این نوع مالیات شده است.

دلیل انتخاب شغل حسابداری

تا حد امکان کاهش داده تا با استمرار اجرای آن از اثرات بلندمدت آن بهرهمند شد. سازمان امور مالیاتی با اجرای مرحلهای قانون مالیات بر ارزشافزوده سعی در نوسازی نظام مالیاتی و توسعه عدالت مالیاتی داشته است. وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفتوگو با واحد مرکزی خبر، قانون مالیات بر ارزشافزوده را گامی بلند در راستای عدالت اجتماعی دانست. به گفتهٔ وی بسیاری از آسیبهای نظام مالیاتی با اجرای قانون مالیات بر ارزشافزوده برطرف میشود. اگر به دنبال پکیجی برای انبارداری، خزانه، حقوق و دستمزد و تولید و بررسی بهاء تمام شده هستید، توصیه می کنیک که نرم افزار حسابداری اصناف مختلف را با «سازه حساب» تجربه کنید. نرم افزار صندوق فروشگاهی محک و اپلیکیشن حسابداری شخصی محک نیز از دیگر محصولات محبوب و پرکاربر این شرکت است. گرچه قانون مالیات بر ارزشافزوده مهم است اما دو مسئله در ارتباط با آن وجود دارد: مسئله نخست تصمیمگیری طرح و مسئله دیگر اجرای طرح میباشد. در نهایت با توجه به شرایط آن زمان، به دولت مسترد گردید. پس از موافقت مجلس شورای اسلامی با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال، لایحه مالیات بر ارزشافزوده در خردادماه 1387 به تأیید شورای نگهبان رسید و سپس به عنوان قانون از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا