علم و سلامت

سهمیه آسترازنکا هنوز به مشهد تحویل نشده است/ابتلای ۲۴۹ نفر به امیکرون در مشهد

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی رئیس همایش رسانه ای و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد، واکسن های سهمیه آسترازنکا هنوز در مشهد منتشر نشده است، گفت: در حال حاضر 249 نفر مبتلا به آمیکرون در مشهد انگ شده اند، اما تاکنون جزو این افراد نیستیم. آنها.”

دکتر در گفت وگو با تی تی آنلاین، محمد پهلوان اظهار داشت: در کنار قرار گرفتن سهمیه آستراخانکا واسکان، برای تزریق نمونه اول و سوم مشکلی نخواهیم داشت، زیرا این سهمیه به اندازه کافی پیش بینی شده است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 111 بیمار جدید در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند. بر این اساس تعداد بیماران جدید به سیصد و پنجاه و هفت نفر می رسد که 110 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

پهلوان با اشاره به وضعیت مداوم بیماری عروق کرونا قلب در استان تصریح کرد: در این شرایط اهمیت تزریق نوبت سوم به این دلیل است که پس از گذشت پنج ماه از نوبت دوم، ایمنی جراحی کاهش یافته و شیوع پیدا می کند و آمیکرون این توانایی را دارد. افزایش بیماران.”

وی افزود: هم اکنون دوز سوم تزریق در مراکزی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت پوشش آن است به 17 درصد رسیده است.

مدیر اطلاع رسانی و انتخابات کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم ارتقای نقاط نظارتی سلامت شهروندان، ادامه داد: در حال حاضر رعایت پروتکل ها کمتر از حد انتظار است. در ماه سپتامبر، در شرایط ایده آل، نسبت سرویس پروتکل ها 85٪ بود، اما انطباق پروتکل ها اکنون به 50٪ رسیده است.

پهلوان هشدار داده است: طبق بررسی های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سه هفته آینده روز تعیین کننده ای خواهد بود. اگر پروتکل های بهداشتی بیشتری را رعایت کنیم و واکسیناسیون خود را در بهمن ماه افزایش دهیم، شرایط خوبی خواهیم داشت. در غیر این صورت پایان فوریه یک مکان دردسرساز خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا