علم و سلامت

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی هنوز واکسن ‌نزده‌اند

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی مدیر فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: از 4 میلیون و 800 هزار نفری که برای واکسیناسیون عروق بیماری کرونا وارد استان می شوند، یک میلیون و 500 نفر هنوز واکسینه نشده اند و بسیاری از آنها واکسیناسیون را تکمیل نکرده اند.

مجید جعفری نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در برج البای مشهد گفت: مراکز ویژه نوروزی از 17 اسفند ماه سال جاری تا 14 فروردین سال گذشته به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و تمامی خدمات و خدمات تخصصی مربوطه را ارائه خواهند کرد. به تاج پدر حتی در این زمان کلیه خدمات معمول بهداشتی در منزل مانند خدمات بهداشتی مادر و نوزاد، آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج، کنترل هاری، سالک و … به مسافران و همسایگان ارائه می شود.

او گفت: «بسیاری از مردم از مرگ مصون هستند. مردم همچنین باید توجه داشته باشند که احتمال مرگ برای همه وجود دارد و پیشگیری سخت ترین راه است. هر گونه خشونت یا سبک زندگی نامناسب سیستم ایمنی را ضعیف می کند و خطر ابتلا را افزایش می دهد.

تکنسین های مرکز بهداشت خراسان رضوی با مقایسه بدن انسان شهر افزودند: واکسن ها از حمله ویروس ها و ماسک ها به افراد داخل شهر جلوگیری می کند همانطور که گیت ها از حمله به مردم جلوگیری می کنند. لازم به ذکر است که تمامی واکسن ها برای متقاضیان موجود است.

اهمیت استفاده از ماسک استاندارد برای پیشگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب: ماسک استاندارد دارای سه لایه شامل یک لایه مرکزی است. بافت این تبلت مانند ورق کاغذی و کشسان است. یکی از ویژگی های یک کیفیت خاص این است که هنگام صحبت کردن و نفس کشیدن بالا و پایین می رود.

جعفری نژاد با اثبات اینکه کمتر از درصد افراد ماسک می زنند، گفت: تا نوروز با هوشیاری مستمر و با متخلفان بدون ماسک برخورد جدی می شود. این تعاملات مستلزم همکاری سایر ارگان ها است. در حال حاضر، انطباق پروتکل توسط ارائه دهندگان خدمات راضی است، اما هیچ گیرنده خدمات وجود ندارد.

برای اینکه به وضوح ببینم طبق گفته دولت های کشورم ایران در روزهای اخیر تحریک خواهد شد، گفت: تا نوروز تمام علوم پزشکی استان آماده شده و نیروهای داوطلب نیز به طور کامل آموزش دیده اند. سیستم‌های 190 و 191 نیز برای کمک به مردم برای شنیدن و شکایت از سؤالاتشان فعال هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی تاکید کرد: در ماموریتی ویژه در سال جاری سیصد مراقب سلامت با پوشش ثابت در چهار راه اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر هستند تا خدمات رسانی مناسب به مردم را تضمین کنند.

ما نمی توانیم در مورد کرونا ششم به ما بگوییم

شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه در ادامه این نشست سیاست و سیاست تاج در سراسر جهان و همه کشورها برای تشخیص سریع و درمان راهبردی تغییر کرده است. هیچ انسدادی در بیمارستان‌ها برای موج ششم کرونا مشاهده نکردیم و مشکلات موج اول تا پنجم در موج کنونی مشاهده نشد که نتیجه افزایش آگاهی عمومی بود.

وی گفت: برای گرفتن و گزارش این پیک پیاده وارد صحنه شدیم. کاهش آمار بستری شدن در بیمارستان از 5 روز پیش مشاهده شد، اما نمی توان گفت که هنوز در حال کمبود آب هستیم. همچنین، هیچ نشانه ای از پیوند ششم موج به نزدیکترین موج کرونری وجود ندارد، اما شروع موج بعدی به رفتار انسان و پروتکل های مشاهده بستگی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد را محل مراجعه بسیاری در کشور اعلام کرد: بیش از 20 درصد از دریافت کنندگان خدمات پزشکی در مشهد خارج از دولت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تعدادی نیز مشتری خارج از کشور بوده اند.

وی با حضور پرشور در استقبال از نوروز گفت: از 26 اسفند 93 تا 15 فروردین 1401، 140 کلینیک بالینی درجه یک و دو کلینیک 20 درجه با ظرفیت 6000 تخت کلیه خدمات اورژانس و نیمه اورژانس را ارائه خواهند کرد. . بیمارستان های مشهد نیز برای کلیه خدمات فعال هستند. در هفته های اخیر که بیمارستان استان از تخصیص 16 لایه ویژه نوزاد با تجهیزات کامل خبر داد، ظرفیت پزشکی مشهد افزایش یافته است. مراکز درمانی خصوصی، ارتش و سپاه هم به خوبی با ما کار کردند.

معاون مراقبت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بیمارستان های پیش اورژانس فراوانی در شهرها و جاده ها در نوروز حضور دارند. یک ماموریت ویژه برای آنها در حدود زمان تحویل سال تعریف شده است. فرودگاه های خدمات تاج و تصادفات جاده ای در نوروز به شدت آسیب دیده اند.

وی با اشاره به بستری شدن 250 نفر به دلیل عوارض ناشی از واکسیناسیون در مناطقی از دانشگاه فیزیک داروسازی مشهد، گفت: مردم آگاه هستند که بیش از 80 درصد بیماران واکسینه نشده و یا دوز زیادی دریافت نکرده اند، تعداد فوتی ها نیز در حدود است. از همان کلاس.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا