علم و سلامت

احتمالا از قله پیک ششم کرونا عبور کرده‌ایم/ تولید واکسن امیکرون توسط 2 شرکت ایرانی  

تی تی آنلاین/ کرمانشاه معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: احتمالاً از قله ششمین تاج عبور کرده ایم.

بهرام دارایی امروز (26 اسفند) در تودیع معارفه سالانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فرصت مهار ششمین قله تاج برتر کشور را برشمرد و افزود: احتمالاً از ششمین قله نیز عبور کرده ایم.

وی ادامه می دهد: همانطور که آمارها نشان می دهد در این اجلاس به دلیل واکسیناسیون گسترده و اقدامات دیگر وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط دنیا داشته ایم.

معاون وزیر بهداشت همچنین از ارائه 210 میلیون سی سی واکسن به وزارت بهداشت و امور خارجه خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 85 درصد جمعیت کشور علیه این بیماری واکسینه شده اند.

وی افزود: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در منطقه انجام شده است و باید برای تزریق نوبت چهارم در سال آینده به افراد در معرض خطر برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به توانایی شرکت های داخلی در تولید واکسن کرونا گفت: شرکت های خانوادگی اکنون توانایی تولید بیش از 50 میلیون روکش واکسن در ماه را دارند.

وی از موفقیت آمیکرون کرونا در تولید واکسن به دو شرکت ایرانی خبر داد و افزود: اولین کشور تولید کننده واکسن آمیکرون در جهان هستیم.

رئیس سازمان غذا و انتخاب با بیان اینکه در حال حاضر 21 شرکت ایرانی با بسترهای مختلف کرونا وارد تولید واکسن شده اند، ادامه داد: واکسن برکت در رده واکسن جهانی تاج قرار گرفته و کمترین میزان تایید جهانی را نسبت به سایر واکسن ها دارد. از سوی ایران نیز رتبه بندی شده اند.

وی تاکید کرد: توانایی شرکت های ایرانی در تولید واکسن کرونری ثابت می کند که اگر این شرکت ها به آن تکیه کنند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

از سوی دیگر با درخواست رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای کمک به توسعه تجهیزات پزشکی استان گفت: کرمانشاه منابع خوبی در حوزه پزشکی دارد تا بتواند کشور را تحت پوشش قرار دهد.

وی با متعهد به تعهد وزارت بهداشت نسبت به تجهیزات حوزه کرمانشاه گفت: از آنجایی که مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب بوده ایم، با توجه به این تهدید و ابزارهای پزشکی فراوان توانسته ایم فرصت ها را افزایش دهیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در بحث تخت های PICU و NICU در این فصل افزایش خوبی داشته ایم و تا پایان سال تعداد تخت های PICU به 500 تخت افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در حالی که تمام تحولات، مشکلات مالی و حتی مطالبات جامعه پزشکی را پشت سر گذاشتم، گفت: در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی حدود هشت میلیون دلار از بیمه ها طلب دارند و ما حدود دوازده بدهکار هستیم. ما میلیاردها دلار از شرکت های داروسازی و رسانه ای و سفیران برای کمک در این زمینه درخواست می کنیم.

در پایان تلاش های دارایی توسط محمودرضا مرادی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ثابت کرد و امیدواریم روزهای خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور قباد محمدی رئیس جدید این دانشگاه رقم بخورد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا