علم و سلامت

اسامی داروهای «بدون نسخه» که بیمه شدند

پس از اصلاح سیاست‌های بورس دارو و اجرای سیاست «درویاری» در کشور داروی «غیر نسخه‌ای» تغییر قیمتی رخ نداد و حتی ۱۱۹ مورد از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و به این ترتیب اگر بیماران ترک کرد. به داروخانه با نسخه، این دارو را با قیمتی کمتر نسبت به قبل از اجرای طرح دریافت خواهند کرد.

به گزارش تی تی آنلاین، صبح سوم تیرماه، وزیر بهداشت از آغاز طرح «درواریر» خبر داد. طرحی که برای بهبود تجارت خارجی دارو و افزایش دسترسی مردم به آن اجرا شد و خط قرمز آن نیز افزایش پرداخت از جیب بیماران بود.

«دارو» با داروهای تولید داخل آغاز شد و بر این اساس هم اکنون تغییری در داروها و تجهیزات پزشکی وارداتی ایجاد نشده است. در بین داروهای تولید داخل، «داروهای بدون نسخه» و «داروهای مجاز» از ابتدای زنجیره افزایش قیمت نداشته اند. بنابراین این داروها با قیمت بالاتری در داروخانه ها موجود است.

البته مشخص است که از بین داروهایی که تغییر قیمت داشته اند، این تغییر قیمت، دولت و بیمه بوده و مردم قبل از اجرای این سیاست و در مقایسه با مسئولان هیچ هزینه ای متحمل نشده اند. وی بارها با تاکید بر اینکه این سوال خط قرمز دولت و وزارتخانه است، تاکید کرد: سلامت برای اجرای سیاست دارویی است.

یکی از اقدامات انجام شده برای رفع در دسترس بودن دارو، پوشش بیمه ای و کاهش قیمت 119 نوع داروی بدون نسخه موسوم به OTC است. بنابراین، این داروها نه تنها نسبت به گذشته تغییر قیمت داشته اند، بلکه 119 مورد از آنها پرمصرف ترین داروها را شامل می شود و به این ترتیب در صورت سفارش بیماران به داروخانه، این داروها را دریافت می کنند. همچنین شاهد کاهش قیمت نسبت به قبل از اجرای طرح خواهند بود.

می توانید لیست کامل داروهای بدون نسخه تحت پوشش بیمه را مشاهده کنید:

نام ها

نام ها

نام ها

نام ها

نام ها

نام ها

نام ها

نام ها

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا