علم و سلامت

ساماندهی فعالان بدون مدرک طب سنتی / اثربخشی داروهای سنتی بر درمان کرونا

مدیرکل دفتر پزشکی ایران و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اثربخشی طب سنتی در درمان کرونا گفت: شاید داروهای گیاهی در روش های جدید کرونا موثرتر باشد اما این پاسخ دقیقی است. . این سوال برای انجام تست های بالینی دقیق تر، تشخیص نوع تنش برای تعیین اثربخشی روش های مختلف ضروری است.

دکتر. نفیسه حسینی یکتا در گفت وگو با تی تی آنلاین. وی در خصوص آخرین اخبار از آزمایشات بالینی و تولید داروهای سنتی کمک کننده به درمان کرونا، گفت: 110 طرح تحقیقاتی در زمینه مداخلات داروهای سنتی و داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی در زمان کرونا به ثبت رسید که از این تعداد 83 مورد. پروژه ها آغاز شد. آماده شدند و 32 نفر برای دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو اقدام کردند. 17 فرآورده طبیعی از این سازمان مجوز گرفته و 10 فرآورده از آنها وارد بازار دارویی کشور شده است.

آیا داروهای سنتی در برابر محتوای Omicron موثر هستند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا این داروها در انواع جدید کرونا از جمله BA4 و BA5 موثر هستند، گفت: با توجه به مکانیسم احتمالی دارو، از جمله قوانین سیستم ایمنی در مراحل مختلف بیماری، کاهش تکثیر است. برای جلوگیری از ویروس یا اتصال ویروس به گیرنده های سلولی، داروهای گیاهی ممکن است در روش های جدید تاج موثرتر باشند، اما برای پاسخ دقیق به این سوال، نیاز به آزمایش های بالینی دقیق تری برای تعیین نوع سویه داریم. اثربخشی به روش های مختلف

مدیرکل پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت درباره اثربخشی استفاده از دارو در روند بهبودی کووید 19 با توجه به نتایج گزارش شده در کارآزمایی‌های بالینی گفت. برخی از داروهای مجاز به کاهش شدت و طول مدت علائم و عوارض بیماری مانند تب، تنگی نفس، سرفه، خستگی و بی اشتهایی کمک می کنند و برخی دیگر به کاهش طول مدت بیماری و بستری شدن در بیمارستان کمک می کنند.

روند آموزش طب سنتی در ایران

وی با بیان اینکه هم اکنون 8 دانشکده و 13 گروه طب سنتی در کشور داریم، گفت: 297 پزشک طب سنتی، 447 فارغ التحصیل این رشته، 34 دانشجوی دکتری طب سنتی و 75 فارغ التحصیل این رشته داریم. کشور در زمینه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی تغییری در افزایش ظرفیت طب سنتی ایران ایجاد نشد. در حال حاضر، 26 دانشکده دانشگاهی خدمات بهداشتی مانند مراکز درمانی ارائه می دهند. این پیش نویس برای بازگرداندن شرایط بهداشتی مدارس، که هنوز پذیرفته نشده است، برای تسهیل آماده شده است، اما در دانشکده ها و مراکز دولتی حمایت شده است.

وی درباره فعالان تجربی بدون مدرک رشته طب سنتی نیز گفت: دستورالعمل اجرایی ماده 4 آیین نامه فعالیت های طب سنتی فعالان رشته تجربی برای تربیت فعالان تجربی بدون مدرک دانشگاه های طب سنتی در ابلاغ شده است. Kalends سپتامبر 2011

به گفته وی، طرح یکپارچه سازی خدمات پزشکی ایران در مراکز سطح 2 و 3 شبکه بهداشت و درمان و همچنین در 2 مرکز ناباروری نیز وجود دارد که خریداری شده است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا