علم و سلامت

اقدامات لازم برای احیای قلبی-ریوی در کودکان

احیای قلبی ریوی (CPR) یا احیای دهانی نوعی تنفس مصنوعی است که هوا را به ریه های قربانی تنفس می کند. از سه جهت متمایز می شود، چه نوزاد باشد، چه کودک و چه بزرگسال.

به گزارش تی تی آنلاین، روش‌های احیای بزرگسالان، نوزادان و نوزادان مشابه است و تفاوت کمی دارند و به طور کلی به دلیل وجود بینی و دهان نوزاد، هوا راحت‌تر به ریه‌های بیمار منتقل می‌شود. احیای دهان نیز باید در کودکان به جای بزرگسالان انجام شود. به عنوان مثال، سر کودک نباید بیشتر به عقب خم شود، زیرا راه های هوایی و گردن کودکان آسیب پذیرتر از بزرگسالان است.

شما نمی توانید مطالعه خوبی در مورد CPR داشته باشید، اما چند نکته وجود دارد که قبل از انجام این کار باید در نظر داشته باشید. برای حفظ ایمنی بیمار، فرد باید تحت CPR نوزاد/کودک قرار گیرد. همچنین لازم به ذکر است که آموزش احیای قلبی ریوی نیاز به تمرین مکرر دارد، زیرا تکنیک های CPR بدون تکرار فراموش می شوند.

بهترین گزینه درک قلبی است که پس از مشکلات تنفسی، غرق شدگی و دوز دارویی مانند احیای قلبی ریوی رخ می دهد.

احیای قلبی ریوی تنها در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرد که کودک دارای سه حالت باشد: بیهوشی، ناتوانی در تنفس و نداشتن نبض. استفاده از این روش برای کودکی که این شرایط را ندارد خطرناکتر از مفید است.

اگر نفس کشیدن کودک متوقف شود، چه کار می کنم؟

آروم باش. وقتی شرایط دقیق است، باید به کمک متوسل شویم. روی شانه کودک ضربه بزنید و آن را نام ببرید. اگر جواب نداد، و اگر شخص دیگری حضور داشت، از او بخواهید که با خدماتش تماس بگیرد و اگر به خوبی از آن آگاه است، فوراً به او پاسخ دهد.

اگر تنها هستید، مراحل CPR را دنبال کنید. از انجام درست آن نترسید. همه چیز بستگی به این دارد که چقدر می توانید مراحل را انجام دهید.

به گزارش بهداشت نیوز، آکادمی اطفال آمریکا این پنج مرحله را به عنوان پایه ای برای آنچه که باید در مورد خود انجام دهند، مشخص می کند. به سرعت اما به آرامی کودک را روی یک سطح محکم به پشت قرار دهید، مگر اینکه خطر آسیب نخاع، گردن یا کمر وجود داشته باشد. او را در اینجا ناامید نکنید. همچنین در صورت خونریزی کودک باید برای بند آمدن خونریزی فشار وارد کرد و تا کنترل خون نباید احیای قلبی ریوی انجام داد.

1 کاردستی، تنفس و رگ فرزندتان را بررسی کنید.

2. نوزاد شروع به نفس کشیدن می کند. چانه فرزندتان را بالا بیاورید تا راه هوایی باز شود، سپس بینی خود را با انگشتان خود بگیرید. دهان خود را روی دهان کودک قرار دهید و به مدت یک و نیم ثانیه بازدم کنید. اگر سینه نوزاد متولد شد مراقب باشید. دهان خود را باز کنید و بگذارید سینه شما استراحت کند. این کار را تکرار کنید و دوباره به مدت سه ثانیه نفس بکشید.

3. بررسی کنید که آیا قلب او می تپد یا خیر. به آرامی نبض را احساس و بررسی کنید، به آرامی دو انگشت خود را بین حنجره و عضله ای که از گردن می گذرد فشار دهید. اگر احساس ضربان دارید، در عرض سه ثانیه نفس بکشید تا زمانی که کودک شما شروع به نفس کشیدن کند. اگر احساس ضربه ای ندارید، به مرحله بعدی بروید.

4. سینه خود را فشار دهید (ماساژ قلب). با استفاده از دو انگشت، سینه شیرخوار را حدود یک سوم تا نصف ارتفاع سینه فشار دهید. فشرده سازی سریع قفسه سینه پنج نوبت با کشیدن انجام می شود. هر دقیقه تنفس و نبض خود را چک کنید. این کار را تا زمانی که کودک ضربان خود را شروع کند و شروع به تنفس از طریق او کند ادامه دهید.

5. اگر هنوز کسی به اتاق زنگ نزده است، احیاگر باید این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا