علم و سلامت

روشی برای پیش‌بینی مرگ ناگهانی قلبی

دکتر. “رابرت وایس” (رابرت وایس)، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد پزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز، گفت: “این اولین بار است که معتقدیم کاهش متابولیسم قلبی در انسان با افزایش خطر تهدید کننده زندگی مرتبط است. آریتمی یا مرگ ناگهانی قلبی.” این راه را هموار می کند. می تواند به توسعه یک رویکرد کاملاً جدید برای درمان یا پیشگیری از آریتمی های شدید منجر شود.

در حال حاضر، روش اصلی پیشگیری از مرگ ناگهانی قلبی در جمعیت های در معرض خطر، «دفیبریلاتور قلبی قابل کاشت» (ICD) است. این گجت به طور مداوم ریتم قلب را کنترل می کند و در صورت لزوم از تکانه های الکتریکی برای بازگرداندن ضربان قلب به حالت عادی استفاده می کند. طول عمر «ماشین کاردیوورتر قابل کاشت» معمولاً پنج تا هفت سال است.

روشی برای پیش بینی مرگ ناگهانی قلبی

دکتر می گوید: «در طول هفت سال، 60 تا 70 درصد از این ماشین ها هرگز تخلیه نمی شوند. جیک ساموئل، اولین نویسنده و دانشیار مطالعات قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز. میلیاردها دلار در سال در «دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت» کاشته می‌شود و خطرات رویه‌ای و پس از عمل دارند. برای جلوگیری از مرگ ناگهانی قلبی در افراد، ما به یک رویکرد غیر تهاجمی برای ارزیابی بهتر خطر افرادی که نیاز به دفیبریلاتور قلبی دارند یا نیاز ندارند، نیاز داریم.

در قلب 46 شرکت‌کننده، آدنوزین تری فسفات (ATP)، منبع اصلی انرژی شیمیایی سلولی، قبل از دریافت دستگاه‌های کاردیوورتر قابل کاشت برای پیشگیری اولیه مورد بررسی قرار گرفت. دکتر. Paul Bottomley، یکی از نویسندگان این مطالعه، از طیف‌سنجی مغناطیسی (MRS) در جانز هاپکینز برای نظارت بر سطوح آدنوزین تری فسفات قلب در اسکنرهای MRI بالینی استفاده کرد تا مشخص کند که آیا متابولیسم غیرطبیعی آدنوزین تری فسفات در افراد وجود دارد یا خیر. برای شناسایی بیمارانی که دستگاه‌های کاردیوورتر را برای آریتمی‌های تهدیدکننده حیات دریافت کرده‌اند، همه بیماران در سه تا شش ماه در یک دوره 10 ساله مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که افراد با سطوح پایین آدنوزین تری فسفات در قلب، سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناگهانی قلبی در مقایسه با افراد با متابولیسم طبیعی آدنوزین تری فسفات بودند.

یافته های این مطالعه در مجله “JCI Insight” منتشر شد.

46

دکمه بازگشت به بالا