علم و سلامت

امکان حیات انسان در مریخ در کلونی های جدید

اکنون ما فناوری ترک زمین و دیگر دنیاها، ستارگان، کهکشان ها و حتی اولین تلسکوپ فضایی جهان را با تلسکوپ فضایی جیمز وب داریم، تلسکوپی که قادر است زندگی دیگران را تنها در یک قاره به تصویر بکشد.

با توسعه تغییرات آب و هوایی و افزایش آلودگی زمین، شما باید به دنبال سیارات جدید در آینده نه چندان دور باشید.

از آنجایی که متوجه شدیم مریخ دارای آب مایع است، تمرکز ما بر کاوش در بقای سیاره سرخ و توسعه سیستم‌ها است.

بر این اساس، سه معمار به نام های بوراک چلیک، ناز کاپلان و زین ایگه اوداباسی، مستعمره جدیدی به نام Genesis v.2 ایجاد کرده اند که نمونه اولیه یک کلنی زمینی خارجی است که برای سکونت در مریخ با رویکردی پایدار طراحی شده است.

یک مستعمره مریخی جدید طراحی کنید!

این پروژه در حال ساختن یک سیستم پایدار است که می تواند با شرایط امروز و آینده در سیاره سرخ سازگار شود و سیستمی سازگار ایجاد کند که بتواند ماموریت های مستعمره جدید مریخ را در خود جای دهد. این طرح دارای شکل دایره ای است که با حداقل مقاومت در دهانه های طبیعی مریخ قرار دارد.

تیم معماران طرح خود را در مأموریت ناسا Genesis نوشتند که قرار است منشا کیهانی ما را کشف کند. Genesis V2 با دانش و درس‌های آموخته شده از گذشته ما در زمین، در حال توسعه رویکردی پایدار برای سایر سیارات است.

هدف از این پروژه حفظ تعادل بین مصرف و تولید و حفظ منابع طبیعی سیاره سرخ است.

سطح مریخ به هیچ وجه برای انسان بی خطر نیست و یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی آن وجود تشعشعات است. بنابراین، این طرح برای مقابله با این چالش طراحی شد، تا در دهانه‌های دهانه‌ای که در اثر برخورد سیارک و شهاب‌سنگ بر سطح مریخ در طول تاریخ ایجاد شده‌اند، قرار گیرد.

شکل گیری این بنا به گونه ای صورت می گیرد که سیستم حلقه که در نزدیکی برج اصلی آن قرار دارد، به آرامی رشد می کند و با افزودن شعاع حلقه، محل قرارگیری آن با ابعاد مختلف سوراخ ها سازگار می شود.

یک مستعمره مریخی جدید طراحی کنید!

به منظور به حداقل رساندن نیاز انسان به ایجاد این کلنی و افزایش اثربخشی آن با تطبیق با گمانه های مختلف، تکیه اصلی این بنا، زمینه سازی با پیوندی به دور حلقه اصلی است که به در و در انتهای آن متصل می شود. پیچ از برج اصلی، که در آخرین سوراخ داده شده است.

حلقه بیرونی که واحدها در آن قرار دارند و برج مرکزی که چرخش از آن انجام می شود، ستون فقرات این پروژه توسعه است. بنابراین، از آنجایی که برای گسترش کلنی نیاز به جابجایی است، ساختار به راحتی متلاشی می شود، حلقه اصلی دوباره زنده می شود و می توان آن را بدون دخالت انسان به سوراخ دیگری متصل کرد.

هدف از این پروژه ارائه حداکثر اثربخشی با حداقل قابلیت ها می باشد. برای دستیابی به این هدف، آنها یک ساختار چشم‌انداز تطبیقی ​​پویا ابداع کردند که به آنها اجازه می‌دهد به تغییرات نور، دما و سایر شرایط آب و هوایی با جابجایی، جابجایی و چرخش پاسخ دهند.

مطابق با این تحقیق “Gen. V. 2” برای یافتن بهترین مکان و شرایط ممکن، به عنوان وسیله ای برای استفاده از فناوری های مختلف برای تولید انرژی پایدار و سوخت های زیستی برای کشت جلبک عمل می کند.

تیم معماری می‌گوید آنچه از Jesse V.2 انتظار دارند، ایجاد بحث‌های جدید در مورد طراحی فضا، به‌ویژه معماری مریخ است.

46

دکمه بازگشت به بالا