علم و سلامت

انجام پیوند عصب ۸۰ سانتی‌متری به دست کودک ۷ ساله در بیمارستان طالقانی تهران

به گفته دکتر شفاف محمدحسنی فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان طالقانی و عضو هیئت علمی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این پسر بچه هفت ساله اهل شهرستان آمل بود. ناحیه شانه

به گفته این عضو هیئت علمی، این پسر پس از حادثه 17 شهریورماه به بیمارستان آمل منتقل شد و اقدامات درمانی لازم، قطع خونریزی و نگهداری عضو قطع شده توسط پزشکان تیم در کمترین زمان ممکن انجام شد. او به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از انتقال پسر به بیمارستان طالقانی (کمتر از 10 ساعت پس از حادثه)، عمل پیوند دست توسط تیم جراحی در بیمارستان انجام شد که ناموفق بود.

تا جایی که ترجمه، دکتر. محمدحسنی گفت: اندام فوقانی پسر به طور کامل بریده شده است که در اتاق عمل کاملاً شسته شده و شب اول مراقبت های لازم برای ترمیم و کندی عروق و وریدهای بیمار را انجام داده ایم و اندام باقی مانده است. دست نخورده با موفقیت.”

به گفته این فوق تخصص جراحی عروق، بر اثر جراحت، عفونت در ناحیه زخم ایجاد شد که با شستشوی مکرر و تخلیه زخم در اتاق عمل، درمان شد. سرانجام پس از دو ماه عفونت و کنترل زخم بهبود یافت، عروق و وریدهای بیمار باز شد و اندام فوقانی نوزاد حفظ شد.

پس از تکمیل پیوند عصب حدود شش ماه پس از مواجهه اولیه در این پسر، دکتر. حسنی افزود: در مرحله دوم درمان پیوند عصب برای بیمار انجام شد و امیدواریم در نهایت حرکت دست شیرخوار به حالت عادی بازگردد.

دکتر. محمدعلی اخوت پور – جراح ارتوپد و فوق تخصص جراحی ترمیمی در بیمارستان طالقانی وی درباره آن گفت: این پسر که اهل ویلاهای آمل است پنج ماه پیش به طور تصادفی دستش از روی کتف بر روی زمین جدا شد.

وی با اشاره به قطع کامل اندام فوقانی نوزاد از کتف به همراه کتف و کتف و آسیب به عروق، وریدها و فلج گفت: خوشبختانه با کمک جراحی عروقی و بیهوشی انجام شد. با موفقیت انجام شد و به اندام زنده منتقل شد.

این متخصص ترمیم جراحی خاطرنشان کرد: در این مرحله از درمان به دلیل نقص شدید شبکه بازویی در نوزاد، ترمیم عصب انجام شد.

به گفته وی، برای ترمیم اعصاب این کودک مازندرانی به حدود 120 تا 140 سانتی متر اعصاب نیاز بود که 40 سانتی متر آن از پای خودش خارج شد و 80 سانتی متر دیگر نیز توسط پدر بیمار دیروز خارج و آماده شد. برای پیوند

طبق گزارشات مردمی دانشگاه علوم پزشکی دکتر شهید بهشتی اخوت پور خاطرنشان می کند: در این مرحله عصب گرفته شده از کودک و پدر به دلیل نارسایی اعصاب بوده و این عمل پیوند اعصاب بوده است. با خوشحالی.

پدر این پسر مازندرانی با اشاره به تصادف 27 رمضان امسال حوالی ساعت ششم گفت: بلافاصله پسرم آمل شهریور را با قطع عضو به بیمارستان منتقل کردیم. تلاش کادر درمانی برای قطع خونریزی و پس از تزریق خون و شستشو، یک عضو قطع شده زیر یخ نگه داشته شد و هماهنگی های لازم برای انتقال و انتقال به پرسنل بیمارستان تهران انجام شد.

وی افزود: برای پیوند به مرکز هماهنگی حوادث و فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی بیمارستان طالقانی تهران منتقل شدیم که حدود ساعت 2 بامداد پسرم از طریق واحدهای درمانی، پزشکان، جراحان و کادر درمانی به کادر درمانی منتقل شد و خوشبختانه او در پنج ماه و نیم گذشته زنده مانده است.

پدر این پسر از تلاش کادر درمانی، اساتید و همکاران بیمارستان طالقانی برای درمان فرزندش قدردانی کرد و گفت: انشاالله این عمل موفقیت آمیز بوده و پسرم بتواند دست خود را حرکت دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا