علم و سلامت

بالاخره ثابت شد؛هنگام مرگ ‘تمام فیلم زندگی خود را می بینیم

گروهی از دانشمندان در حال بررسی امواج مغزی یک بیمار 87 ساله مبتلا به صرع بودند که در این مطالعه، بیمار دچار حمله قلبی ناگهانی شد و امواج مغزی غیرمنتظره ای از مغز وی ثبت شد.

این آزمایش نشان داد که 30 ثانیه قبل و بعد از مرگ، امواج مغزی انسان در یادآوری رویاها و خاطرات، همان الگوی امواج مغزی انسان را نشان می دهد.

یک رویداد از این نوع فعالیت مغز نشان می دهد که «حافظه و حافظه» در مراحل پایانی زندگی فرد اتفاق می افتد. این تیم گزارشی را در مجله Frontier Scientific منتشر کرد. اجمل زیمار، یکی از محققان این مطالعه، گفت که از آنجایی که شرکت آنها در ونکوور کانادا مستقر است، این حادثه اولین موردی بود که به عنوان علت مرگ در امواج مغزی کشف شد.

او به بی بی سی گفت: «این یک تصادف بود. ما فکر نمی‌کردیم چنین تجربه‌ای داشته باشیم و قصد نداریم به امواج مغزی اشاره کنیم.»

پس در آخرین لحظه مردم را دوست داریم و خاطرات شیرین زندگیمان از جلوی چشممان می گذرد! دکتر. زیمار می گوید پاسخ به این سوال غیرممکن است.

وی گفت: اگر به تفکر فلسفی نگاه کنیم، اگر مغز بتواند به نحوی خاطرات گذشته را به خاطر بیاورد، به احتمال زیاد خاطره خوب و شیرینی را انتخاب خواهد کرد.

اما آنچه در چیزهای مختلف به یاد ماندنی است، متفاوت است.»

دکتر دکتر می گوید: 30 ثانیه قبل از اینکه قلب بیمار دیگر در مغز خونریزی نداشته باشد، امواج مغزی همان الگوی ما را در کارهای دشوار ذهنی و شناختی مانند هدف گیری، رویا دیدن یا به خاطر سپردن نشان می دهد. زیمار، جراح مغز و اعصاب در. دانشگاه لوئیزویل.

این امواج تا 30 ثانیه پس از توقف ضربان قلب ادامه یافت، زمانی که بیمار رسماً مرده اعلام شد.

این شاید آخرین یادآور خاطرات زندگی است که ما تجربه می کنیم و این خاطرات در آخرین لحظات قبل از مرگ از ذهن ما عبور می کنند.

مطالعه همچنین بررسی می کند که چه زمانی زندگی به پایان می رسد، چه زمانی قلب متوقف می شود، یا زمانی که مغز کار می کند.

دکتر زیمار و تیمش بر این باورند که تنها از تجربه نمی‌توان به نتایج وسیع‌تری دست یافت. بیمار حتی با بیماری های صرع و مغز ملتهب و خونریزی مانع می شود.

دکتر “من معمولاً به دلایل خسته کننده پاسخ نمی دهم.” زیمار می‌گوید که در حالی که با پرونده‌های اولیه سال ۲۰۱۶ سروکار داشت، می‌خواست موارد دیگری را برای تأیید این تحلیل گزارش کند، اما نتوانست مورد مشابهی را ارائه کند.

اما یک مطالعه در سال 2013 روی موش های سالم مفید خواهد بود.

در این تحلیل، محققان آمریکایی سطوح بالایی از امواج مغزی را در زمان مرگ تا 30 ثانیه پس از فروکش دیواره قلب ثبت کردند. مثل امواجی که دکتر زیمار مربوط به بیمار مبتلا به صرع است.

دکتر زیمار می گوید شباهت های بین این دو مطالعه “شگفت انگیز” است.

آنها امیدوارند که انتشار این ماجراجویی انسانی دریچه ای را برای تحقیقات بیشتر در مورد تحقیقات برتر باز کند.

دکتر می‌گوید: «فکر می‌کنم تجارب نزدیک به مرگ، تجربیاتی مرموز و معنوی هستند، و یافته‌هایی مانند آنچه که ما پیدا کرده‌ایم، لحظه‌ای است که دانشمندان می‌خواهند آن را تجربه کنند». زیمار.

46

دکمه بازگشت به بالا